1722
Sök

Hedlund - Volvo 740 Turbo, Startad med Nirat!

Med lem
1 127 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Hur går det här då? uppstart snart? smile

Blir inget gjort under veckorna när jag jobbar så händer inte mycket. Påbörjar semester nästa vecka, då blire hårdköra.

Med lem
1 127 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
wallabaja10 skrev:
Låter gött värre! Blir du klar snabbt då kanske du hinner njuta lite utav semestern med breställ och motorvrål! Måste ju köras in på rätt sätt vettu! big_smile big_smile big_smile

Jo det vore kul. wink

Äntligen dragit hem bilen igen, sluttampen innan uppstart nu.

http://img694.imageshack.us/img694/2695/740nhemma008.jpg

http://img686.imageshack.us/img686/5404/740nhemma006.jpg
Fint stuk med lite roligare camber, förhoppningsvis bättre grepp med.  smile

Så nu är bromsar, framvagn koppling klart. Kardan sitter uppe med nya knutar.

Ska iväg till skroten nån dag och skaffa det sista jag behöver. Fint med bilen hemma igen, nu äre bara knalla ut i kalsonger och flip flop och meka. lol

107 Inlägg
15 juli 2010
Sjukt välgjorda arbeten!

Hur går det då?

Mvh

Med lem
1 127 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
-Modigh skrev:
Sjukt välgjorda arbeten!

Hur går det då?

Mvh

Det går bra, mycket gjort under semestern nu, men ingen bild under huven förrns det är helt klart. wink Det som är kvar på motorn är mer eller mindre tryckrör från ic till insug, dumpventil, fixa anslutning för lufttempgivaren på ett tryckrör. Bygga avgassystem, catchtank m.m.

Och sprutet skall kopplas in.

Blev ett stort lyft att få hem bilen och skruva, slipper åka bort varje gång något ska göras.
Senast redigerat av H3dlund (15 juli 2010)

Med lem
1 127 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
Äh vafan lägger uppen bild ändå. ;P

http://img706.imageshack.us/img706/3572/motor003.jpg

2 419 Inlägg
16 juli 2010
Fy satan va snýggt det blir!! Skulle va rätt grymt om blocket var i samma färg som bilen! (Bara att lyfta ur) wink

Med lem
1 127 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Fy satan va snýggt det blir!! Skulle va rätt grymt om blocket var i samma färg som bilen! (Bara att lyfta ur) wink

Nja blått block ser så plottrigt ut, snyggare med nått som bryter av lite. Och givetvis ska ett rödblock va rött. wink

2 419 Inlägg
16 juli 2010
H3dlund skrev:
strandberg31 skrev:

Nja blått block ser så plottrigt ut, snyggare med nått som bryter av lite. Och givetvis ska ett rödblock va rött. wink

Hehe jo det har du ju rätt i! Hur fixa du cambern fram? kör du med sånna ställbara topplagringar? tongue

KHRacing
17 juli 2010
motorrummet vart ritkigt snyggt

1 702 Inlägg
21 juli 2010
Sjukt snyggt motorrum du kan ju göra en hilmersson Köra driftingtävlingar och samtidigt ställa ut bilen i klassen snyggast puts under huven.
Fast han körde ju inte drifting utan rakt fram när jag såg han.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

Med lem
1 127 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Hehe jo det har du ju rätt i! Hur fixa du cambern fram? kör du med sånna ställbara topplagringar? tongue

Ställbartopplagring ja.

KHRacing skrev:
motorrummet vart ritkigt snyggt

Tackar!

Skruvar till det skrev:
Sjukt snyggt motorrum du kan ju göra en hilmersson Köra driftingtävlingar och samtidigt ställa ut bilen i klassen snyggast puts under huven.
Fast han körde ju inte drifting utan rakt fram när jag såg han.

Haha tack, men jag är inte ens i närheten av hans bygge. tongue

Nu är motorhärvan klar, fattas kablar till bränslepumpen under bilen och den i skuffen. Tappa orken lite när jag kom på att den i skuffen också måste styras via nya sprutet mad Kanske går att hitta kablarna fram vid säkringscentralen om jag har tur. Bara det kvar sen kan jag börja koppla ihop allt till boxen.

Men härvan blir bra hoppas jag, gjort snabbkontakt innanför torpedväggen så tar man ut motorn nån gång går det lossa härvan helt från motor och bil.

Med lem
1 127 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Nu jävlar är det inte länge kvar tills den brummar igång. Kopplade lite mätare idag m.m, var tvungen dra runt motorn lite idag för första gången. big_smile Oljetryck gick det lätt att få upp iaf. smile

Ska städa ur bilen imorgon och kolla sprutet med datorn imorgon så allt funkar. smile

2 419 Inlägg
25 juli 2010
Nå? Har du kommit något närmre starten eller har du suttit och kollat på skitt vädret hela dagen? wink

Med lem
1 127 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Nå? Har du kommit något närmre starten eller har du suttit och kollat på skitt vädret hela dagen? wink

Haha jag har rötat bort hela dagen, jävla skitväder. Hann dra in en kabel till kupén sen börja det spöregna och har ju hållt i hela dagen. sad

Emil_volvo skrev:
fan va snygg bilen e smile) och nu med fin motor .)

Tackar. ;P
Senast redigerat av H3dlund (25 juli 2010)

4 005 Inlägg
25 juli 2010
Håller med, porrigt motorrum! bra jobbat! smile

tysk.
592 Inlägg
31 juli 2010
Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiimmy? big_smile

Med lem
1 127 Inlägg
31 juli 2010
Trådstartare
Wiechert skrev:
Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiimmy? big_smile

Det är jag det!

Upp till bevis om den startar imorgon.. Ingen dator just nu så blir svårt.

http://img839.imageshack.us/img839/7756/motor005.jpg

1 212 Inlägg
31 juli 2010
väntar!!!!

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Med lem
1 127 Inlägg
31 juli 2010
Trådstartare
Orkade inte hålla mig, det sket sig direkt när jag fyllde på vatten. Nu står den utan grenrör/turbo, insug borta. Jag var så duktig så jag hade inte haft på något tätningsklet runt frostpluggarna, varenda en läckte. Köpa nya på måndag så jävlar ska det skruvas.
Senast redigerat av H3dlund (31 juli 2010)

Sök