5597
Sök

Invändig radioantenn

463 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
Hej.

Jag har idag en glasantenn från kjell&co. Problemet är att radiomottagningen är ganska usel, mycket brus osv.

Det finns inga antennhål i bilen och jag vill inte ta upp några heller.

Min fråga är om ni kan rekommendera någon invändig antenn?
Mina egna eftersökningar har resulterat i två kandidater, denna från Conrad.se, som man kopplar på trådarna till bakrutevärmen, och denna från Blaupunkt där jag tror att man kan gömma "pucken" och klistra metalltrådarna på insidan av fram eller bakruta..

Tack på förhand!

16 197 Inlägg
19 januari 2010
har du jordat glasantennen??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

847 Inlägg
19 januari 2010
habomaster skrev:
Hej.

Jag har idag en glasantenn från kjell&co. Problemet är att radiomottagningen är ganska usel, mycket brus osv.

Det finns inga antennhål i bilen och jag vill inte ta upp några heller.

Min fråga är om ni kan rekommendera någon invändig antenn?
Mina egna eftersökningar har resulterat i två kandidater, denna från Conrad.se, som man kopplar på trådarna till bakrutevärmen, och denna från Blaupunkt där jag tror att man kan gömma "pucken" och klistra metalltrådarna på insidan av fram eller bakruta..

Tack på förhand!

Hade en liknande blaupunkt antenn för 2 år sedan, fick inte bra mottagning alls, och detta var precis norr om stockholm (barkarby, bromma mm.) Så inte ute på landet precis

Edit: skrev till ett ord som råkade trilla bort
Senast redigerat av Volvo_Emil (19 januari 2010)

463 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:

Japp, både jordat och +12 för förstärkaren..

Volvo_Emil skrev:
Hade en liknande blaupunkt antenn för 2 år sedan, fick bra mottagning alls, och detta var precis norr om stockholm (barkarby, bromma mm.) Så inte ute på landet precis

Menade du att du inte fick bra mottagning?
Senast redigerat av habomaster (19 januari 2010)

16 197 Inlägg
19 januari 2010
habomaster skrev:
evilaudio skrev:

Japp, både jordat och +12 för förstärkaren..

Volvo_Emil skrev:
Hade en liknande blaupunkt antenn för 2 år sedan, fick bra mottagning alls, och detta var precis norr om stockholm (barkarby, bromma mm.) Så inte ute på landet precis

oki.. underligt..

va e de för bil du har??  vissa bilar har ju "armering" i framrutan så att ha en antenn i bilen funkar inge vidare..

samt vart har du placerat den?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

463 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
Jag har en Renault 21 från -91 ingen konstig framruta.. Den sitter längst upp i mitten.. Visserligen delvis skymd av det svarta i kanten på rutan..

847 Inlägg
19 januari 2010
habomaster skrev:
Volvo_Emil skrev:

precis, försvann ett ord där:P

Egen företagare
864 Inlägg
19 januari 2010
Vi har en från blaupunkt som man klistrar på insidan framrutan i skogsmaskinen och den är det skitbra mottagning på.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Sök