Xenon från vvme

Brådhis * Voff voff *
24 januari 2010 · 10 280 Inlägg

peegee skrev:
Tips, köp inte 35W (standard)!
För då är risken du får problem med lampor som inte tänds och/eller blinkande lampor...

Nu blir jag nyfiken... Hur många kit har strulat för dig och vad har du testat dom på för bilar? Kan vara bra att veta lixom!

Både jag, min Far, min flickvän samt iaf 3 kompisar har handlat därifrån ett par gånger var och aldrig haft nå´t problem alls med ett endast kit faktiskt!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
dojan Skruvad
24 januari 2010 · 99 Inlägg

peegee skrev:
Bländar gör det inte om ljusinställningen är korrekt och de flesta bilar med traditionella halogen-lampor så är de på minst 55W i orginal på halvljuset, så det är ingen ökning i effekt (W).

och du vet att man mäter ljus i lux (lumen per kvadratmeter) inte i Watt

asdf
Suzuki Swift Sport "Swirre" (2015)
MarcusL #2573
24 januari 2010 · 1 489 Inlägg

Köpte 2 kit därifrån, inga problem smile

Åkte dock på tull, men inga stora summor det handlar om

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter
peegee Forummoderator
25 januari 2010 · 2 924 Inlägg

Brådhis skrev:

peegee skrev:
Tips, köp inte 35W (standard)!
För då är risken du får problem med lampor som inte tänds och/eller blinkande lampor...

Nu blir jag nyfiken... Hur många kit har strulat för dig och vad har du testat dom på för bilar? Kan vara bra att veta lixom!

Både jag, min Far, min flickvän samt iaf 3 kompisar har handlat därifrån ett par gånger var och aldrig haft nå´t problem alls med ett endast kit faktiskt!

//Brådhis

Att det generellt är egoistiskt att Xenon-konvertera halvljus som flera här påstår, säger jag inte något alls emot... så det har jag inte tagit hänsyn till i mina uttalanden här eftersom det inte var frågan från början.

Ett 35W kit har strulat för mig (i min Passat) och för två kompisar i andra bilar (Saab + Mercedes)... sen har jag tappat räkningen på hur många trådar i olika forum, om olika bilar, man läst om folk som haft just dessa problemen med 35W.

Men jag vet även många som inte haft problem med 35W!

VVME säljer ju dessutom denna artikel "Error canceller for HID" som löser sånna problem: http://www.vvme.com/universal-for-all-v … l?cPath=39
...så att en sådan artikel säljs av de själva problemet bör ju antyda på att problemet är relativt stort...

Citerat från VVME;
•If you are having HID problem with the flickering or one headlight on only (no defective ballast or bulb), our error canceller is the solution. Installation really simple, plug and play! Install this between ballast and power supply.
•You should know that it is not bad quality ballast or bulb but the 35W OUTPUT that causes this problem. So usually, you can use 55W ballast kit to avoid this problem.


Det är säkert bättre för mötande att välja denna artikel "Error canceller for HID" som tillägg till 35W HID om man har dessa problem istället för 55W HID men inte ekonomiskt sett, som var mitt argument som sagt.

dojan skrev:

peegee skrev:
Bländar gör det inte om ljusinställningen är korrekt och de flesta bilar med traditionella halogen-lampor så är de på minst 55W i orginal på halvljuset, så det är ingen ökning i effekt (W).

och du vet att man mäter ljus i lux (lumen per kvadratmeter) inte i Watt

Japp, det är därför jag vidhållet att det bara är effektstyrkan (W) som är jämförbart, inget annat.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Lindberg88
25 januari 2010 · 1 418 Inlägg

Hade 55w xenon i halvljuset på omegan utan att ha blivit bländad av någon, aldrig styrkan som bländar MEN mer ljus kan även betyda mer stickljus och allmänt konstig ljusbild..

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang