Xenon från vvme

_xenon_
24 januari 2010 · 93 Inlägg

Hallå på er.  tänkte precis beställa 2 xenon kit från vvme.  2 kit för 560 sek, (normala h7)  kan de stämma?!  låter ju helt sjukt otroligt billigt..  har sett att många har beställt därifrån, tänkte höra om frakten är inräknat lr om de kommer kosta en del?  och hur funkar det med tullen? tillägg om man har otur eller?

hare bra (:

alexbenhard Hemlig Agent
24 januari 2010 · 1 115 Inlägg

Betalar man allt i förskott?
Går det att lita på att man får grejorna?

MVH. Alex

Rock-Star
24 januari 2010 · 2 982 Inlägg

jag har handlat så många gånger och fått specialdeals via msn.
fungerar kanon!

Aerocombi Xenoholic
24 januari 2010 · 2 559 Inlägg

Jag hade inga problem när jag beställde därifrån i alla fall smile
Fick däremot betala tull 4 veckor efter jag fått prylarna.
Köpte 4 kit som kostade ca 2100:- inkl tull o frakt big_smile

Tips: Ska du ha till hel+halvljus så ta ett 35w o ett 55w.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Dubs I got Dubs!
24 januari 2010 · 2 423 Inlägg

SÖÖÖÖK!
Hur många trådar finns det inte om vvme/mydepots?

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
_xenon_
24 januari 2010 · 93 Inlägg

Adde666 skrev:
SÖÖÖÖK!
Hur många trådar finns det inte om vvme/mydepots?

Ja sry för mitt snesteg. ska aldrig mer göras om (:

till er andra, tack smile

Brådhis * Voff voff *
24 januari 2010 · 10 280 Inlägg

Handlat därifrån 8-10 ggr nu! Inga som helst problem!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
LeafBox Lat Perfektionist
24 januari 2010 · 6 359 Inlägg

Dom är awsome! big_smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
peegee Forummoderator
24 januari 2010 · 2 924 Inlägg

Tips, köp inte 35W (standard)!
För då är risken du får problem med lampor som inte tänds och/eller blinkande lampor...

Så köp 55W, så får du lampor som lyser konstant och även bättre ljus !
Tyvärr finns inte heller SLIM-ballasterna i 55W heller så det är tjockisarna som gäller då.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
SimonFlygare
24 januari 2010 · 269 Inlägg

Jag betalade 965:- sammanlagt för mina två kit därifrån ett 55w och ett 35w, sjukt billigt och bra mycke bättre kvalite än från t ex xenonkungen (av egen erfarenhet)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
24 januari 2010 · 8 744 Inlägg

peegee skrev:
Tips, köp inte 35W (standard)!
För då är risken du får problem med lampor som inte tänds och/eller blinkande lampor...

Så köp 55W, så får du lampor som lyser konstant och även bättre ljus !
Tyvärr finns inte heller SLIM-ballasterna i 55W heller så det är tjockisarna som gäller då.

Mycket dåligt tips. Till att börja med så får man ju faktist inte konvertera halvljuset och om man nu ändå ska göra det så tycker iaf jag att man ska göra det med normala lampor och inte trycka i nåt som kommer blända ännu mer. 35W räcker mer än väl i halvljus, har man problem med att dom inte funkar som dom ska så finns det lösningar på det.


Till TS: Beställde själv därifrån alldeles nyligen och det funkade kanon! Lite dyr frakt om man nu ska klaga på nåt men annars så är jag bara nöjd. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
peegee Forummoderator
24 januari 2010 · 2 924 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

peegee skrev:
Tips, köp inte 35W (standard)!
För då är risken du får problem med lampor som inte tänds och/eller blinkande lampor...

Så köp 55W, så får du lampor som lyser konstant och även bättre ljus !
Tyvärr finns inte heller SLIM-ballasterna i 55W heller så det är tjockisarna som gäller då.

Mycket dåligt tips. Till att börja med så får man ju faktist inte konvertera halvljuset och om man nu ändå ska göra det så tycker iaf jag att man ska göra det med normala lampor och inte trycka i nåt som kommer blända ännu mer. 35W räcker mer än väl i halvljus, har man problem med att dom inte funkar som dom ska så finns det lösningar på det.


Till TS: Beställde själv därifrån alldeles nyligen och det funkade kanon! Lite dyr frakt om man nu ska klaga på nåt men annars så är jag bara nöjd. smile

Bländar gör det inte om ljusinställningen är korrekt och de flesta bilar med traditionella halogen-lampor så är de på minst 55W i orginal på halvljuset, så det är ingen ökning i effekt (W).

Förvisso är vissa typer av strålkastare inte lika lyckade att xenon-konvertera som andra och en del strålkastare ger en högre ljusbild (bländande) efter xenon-konvertering även om inget är justerat, så ett tips är att kontrollera ljusinställningen efteråt.

Ang. problemen med 35W så uppger t.o.m VVME själva att det finns dessa problem med 35W (mest på bilar som har Can-bus) och de uppger även själva att de problemen inte finns med 55W.
VVME säljer t.o.m en tilläggspaket för lösningar på dessa problem; http://www.vvme.com/universal-for-all-v … l?cPath=39
...men då är det ju billigare att köpa 55W med en gång!

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Aerocombi Xenoholic
24 januari 2010 · 2 559 Inlägg

Mig veteligt så finns det ingen bil som har 55W xenon originalmonterat.
Kan ju bero på att det lyser så mkt starkare. I alla fall de 55wattarna jag har.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
pippaaN
24 januari 2010 · 987 Inlägg

Verkar idiotiskt att sätta i 55watt i halvljuset, mina på vectran bländar, fast jag har 35watt och hade korrekt ljusbild. MEN jag ställde ner dom ännu mer för var och varannan blinkade åt mig. Förstår inte riktigt vad peegee menar, att  xenon 55 och halogen 55 går att jämföra? i och med att mina 35 wattare, 8000k, lyser FLERA GGR stakare än 100wattare, även genom blått glas på extralysen.

i like it load
peegee Forummoderator
24 januari 2010 · 2 924 Inlägg

pippaaN skrev:
Verkar idiotiskt att sätta i 55watt i halvljuset, mina på vectran bländar, fast jag har 35watt och hade korrekt ljusbild. MEN jag ställde ner dom ännu mer för var och varannan blinkade åt mig. Förstår inte riktigt vad peegee menar, att  xenon 55 och halogen 55 går att jämföra? i och med att mina 35 wattare, 8000k, lyser FLERA GGR stakare än 100wattare, även genom blått glas på extralysen.

Det är lite invecklat det där med ljus

Det är endast effektstyrkan 55W som är jämförbart/samma...
Du kör ju med 8000K och det är ett vasst ljus för ögat... 4200K, 5000K är mkt snällare för ögonen hos mötande...
Sen kanske du har en sänkt bil som är stötigare än orginal och ljusbildens vassa överkant i kombination med din 8000K ljuston blir då störande för mötande när du kör i ojämnheter, oftare än om du haft en mjukare bil.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
pippaaN
24 januari 2010 · 987 Inlägg

Okej, jag tror nog iallafall att 55watt är alldeles för starkt, på svarta calibran har jag provat med 55watt, och det bländar nå så inne h*lvete, och den är det också rätt ljusinställning på, och 6000k. Bländar även rätt rejält med 35watt xenon, 4300k, som i vanliga fall sitter i den.

i like it load
peegee Forummoderator
24 januari 2010 · 2 924 Inlägg

pippaaN skrev:
Okej, jag tror nog iallafall att 55watt är alldeles för starkt, på svarta calibran har jag provat med 55watt, och det bländar nå så inne h*lvete, och den är det också rätt ljusinställning på, och 6000k. Bländar även rätt rejält med 35watt xenon, 4300k, som i vanliga fall sitter i den.

Då ligger nog grundproblemet i strålkastarens konstruktion, ej xenon-konverterings-vänliga.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
SimonFlygare
24 januari 2010 · 269 Inlägg

Att lägga 55w xenon i halvljuset är jäkligt idiotisk, eftersom mina 55w xenon i helljusen på audin lyser nästintill lika bra som 3st bosch bigknickare som jag hade på audin innan jag konverterade till xenon.

Senast redigerat av SimonFlygare (24 januari 2010)

christofer_k Vorsprung durch Technik
24 januari 2010 · 2 432 Inlägg

SimonFlygare skrev:
Att lägga 55w xenon i halvljuset är jäkligt idiotisk, eftersom mina 55w xenon i helljusen på audin lyser nästintill lika bra som 3st bosch bigknickare som jag hade på audin innan jag konverterade till xenon.

1+  mkt idiotiskt att  sätta enns xenon i halv  då bryr man sig inte om andra trafikanter  jovisst vissa ställer ner dom  och så men  när de kör i  gupp m.m  då kmr de blända ..
har  3 bigknickare  och där sitter xenonet skit bra  då de endast används då de inte  kmr några bilar och  händer de att de kär nån bil framför mig 1 km bort lr så så kör jag med  bilens halogen helljs för att inte  framförvarande ska bli bändad . så sätt inte xenon i halv hur bra de nu änn blir för dig blir bara skit för de som möter dig sen..

LeafBox Lat Perfektionist
24 januari 2010 · 6 359 Inlägg

christofer_k skrev:

SimonFlygare skrev:
Att lägga 55w xenon i halvljuset är jäkligt idiotisk, eftersom mina 55w xenon i helljusen på audin lyser nästintill lika bra som 3st bosch bigknickare som jag hade på audin innan jag konverterade till xenon.

1+  mkt idiotiskt att  sätta enns xenon i halv  då bryr man sig inte om andra trafikanter 
så sätt inte xenon i halv hur bra de nu änn blir för dig blir bara skit för de som möter dig sen..

Ibland har man inget annat val *host* H4 *host*

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang