Hur ta ur innertak,volvo 164??

turbonova gillar en riktig burnout
24 januari 2010 · 1 174 Inlägg

Hur får man loss innertaket på en volvo 164:a???måste man köpa några nya clips sen när man har tagit ur det eller är det bara att sätta tillbaka??

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
24 januari 2010 · 1 594 Inlägg

turbonova skrev:
Hur får man loss innertaket på en volvo 164:a???måste man köpa några nya clips sen när man har tagit ur det eller är det bara att sätta tillbaka??

Ur med fram och bakruta och minns jag nu rätt, så ta ner gummilisterna i dörrgångarna och släpp innertaket längs sidorna. Vik ner takbågarna och ta ur taket. Innertaket kan även var inspänt under en "tagglist" som man försiktigt får vika fram längs långsidorna innan spännbågarna kan tas ner.

Senast redigerat av hotrodder (24 januari 2010)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
24 januari 2010 · 1 479 Inlägg

Fram och bakruta, skall det verkligen behövas? Aldrig lossat något innertak, men det skall väl inte behövas tas ur några större rutor på en 164a? smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
turbonova gillar en riktig burnout
24 januari 2010 · 1 174 Inlägg

jag hade ju gärna sluppit att plocka fram eller bakruta..  men men får väl göra det om man måste *suck*

_nobbe_
24 januari 2010 · 159 Inlägg

jag har då aldrig tagit ut nån ruta bra tagig lös en dörr och stolarna så glider det ut

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
24 januari 2010 · 1 594 Inlägg

Innertaket är viket runt kanten som fram och bakrutan sitter i

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
turbonova gillar en riktig burnout
25 januari 2010 · 1 174 Inlägg

jag hade ju gärna sluppit att plocka fram eller bakruta..  men men får väl göra det om man måste *suck*

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang