6966
Sök

Öppen dump vs återcirkulerande?

342 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
jag har en volvo 745 turbo-88 med b230ET motor på dessa sitter det en återcirkulerande dump kan denna tas bort och ersättas av en öppen?? eller e detta farligt för motorn?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 januari 2010
kommer dra betydligt mer soppa och bilen kommer gå piss av de mellan dumpningarna

1 062 Inlägg
24 januari 2010
du kan byta till öppen, och den kommer gå lika bra som med orginal, är den bara rätt justerad så kommer det inte vara farligt, det ända som kan hända om den inte öppar är att den skickar tillbaka trycket mot turbon, och kommer slita på inpellern och så kommer det att kvittra.. och det är skadligt... en rätt justerad öppen drar inte mer än med återcirkulerande..

342 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
hmm skilda meningar..   jag har inte nya motorn med luftmassemätare utan jag har gamla med luftmängdsmätare.  man kanske helt enkelt får testa sig fram.. mer soppa tror jag inte den drar den drar över två liter milen som det e nu..

German Engineering
9 083 Inlägg
25 januari 2010
Spelar ingen roll om du har en ny eller gammal motor med luftmassemätare, sitter det en LMM så ska du ha en återcirkulerande dump. Öppen dump kan man ha endast om bilen saknar LMM, som t.ex Saab 900 2.0T

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 915 Inlägg
25 januari 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798

volvodrifter skrev:
jag har en volvo 745 turbo-88 med b230ET motor på dessa sitter det en återcirkulerande dump kan denna tas bort och ersättas av en öppen?? eller e detta farligt för motorn?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Sök