Fiesta 91 - Körde i vatten, bilen död

jonte6
25 januari 2010 · 3 Inlägg

Tjao. Jag skulle precis sticka och köpa snus på macken, skulle starta bilen -händer ingenting. Halvljuset/fläkten osv går igång efter jag drar om nyckeln (då kan det ju inte vara så att det är batteriet det är fel på) men i övrigt är bilen död. Inte ens en anstränging till att motorn tänder och hoppar igång.

Satt i bilen och tänkte en aning vad som kan vara felet - bilen, en fiesta 91, har alltid gått igång förr eller senare. Så kom jag på att för en dag sedan var det översvämning (vattenläcka) på vägen där jag bor och jag var tvungen att korsa vattnet för att komma ut på vägen. Jag är väl ganska övertygad om att det har med detta att göra. Vattennivån tänkte jag inte direkt på, men en halvmeter var det nog på sina ställen. Att vattnet var tillräckligt högt för att ta sig upp till avgasröret var inget jag tänkte på det.

Så jag tänkte mest höra vad som kan ha tagit skada. Är det bara slänga bilen på skroten efter detta misstag?

Kesler
25 januari 2010 · 3 650 Inlägg

plocka loss tändkablar, fördelarlock å blås rent med tryckluft..har du tur så e det bara fukt. plocka även bort batteriet en stund

Senast redigerat av Kesler (25 januari 2010)

jonte6
25 januari 2010 · 3 Inlägg

Om det är mer än bara fukt, utan vatten, är det kört då?

Fritzeen
27 januari 2010 · 360 Inlägg

Kollat säkringarna?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang