3695
Sök

Vilken tid skall man vara på plats i Elmia för att få tävla?

4 693 Inlägg
27 januari 2010
ExtraKim skrev:
Super Street med andra ord.

Varför använder du inte säkringar?

Man kan göra 160dB + med säkringar, har persolnligen gjort det.

Pga av att jag inte vill "slösa" pengarna på en säkringshållare och en säkring. Enda anledningen.

Så jag får alltså ställa ut fast inte något är avsäkrat?
Det var mest det jag var orolig för.

Booyakasha!

ljudfantast
1 372 Inlägg
27 januari 2010
Softis skrev:
ExtraKim skrev:

Pga av att jag inte vill "slösa" pengarna på en säkringshållare och en säkring. Enda anledningen.

du är lite av vad jag kallar en våghals men det är i all välmening smile

Orginalbatteri, ett fettasteg och en fettabas, lägger du av med billjud om dina grejer brinner upp? för det är inga småslantar vi snackar om nu smile

392 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Softis skrev:
ExtraKim skrev:

Bättre att köpa nått från biltema för en billig slant så att man slipper bli ståendes med trasiga grejer..

Kostar väl inte mer än 50 kr har ja för mig..

Skulle vara kul om alla som brukar hänga här skapar en tråd o berättar hur det gick för var o en i elmia.
Alltid kul med uppföljanden...

4 693 Inlägg
27 januari 2010
michieff skrev:
Softis skrev:
ExtraKim skrev:

du är lite av vad jag kallar en våghals men det är i all välmening smile

Orginalbatteri, ett fettasteg och en fettabas, lägger du av med billjud om dina grejer brinner upp? för det är inga småslantar vi snackar om nu smile

Orginalbatteriet har jag kastat ut. 2 st 180 Ah lastbilsbatterier i skuffen, finns inte en tillstymmelse till utrymme kvar.

Har inte använt säkring någon gång. Jag ger mig inte förrän något brinner. Då är jag överbevisad.

Självklart slutar jag inte med billjud om det brinner ut. Så mycket har det inte kostat mig wink

Booyakasha!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
27 januari 2010
Softis skrev:
ExtraKim skrev:

Du har prylar för 10-20 000:- + en bil som du är villig att elda upp för att du inte vill slösa en hundring...

Hört talas om ordet "Dumsnål" ? wink

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

4 693 Inlägg
27 januari 2010
striper skrev:
Softis skrev:
ExtraKim skrev:

Bättre att köpa nått från biltema för en billig slant så att man slipper bli ståendes med trasiga grejer..

Kostar väl inte mer än 50 kr har ja för mig..

Skulle vara kul om alla som brukar hänga här skapar en tråd o berättar hur det gick för var o en i elmia.
Alltid kul med uppföljanden...

Absolut, vi måste ha en uppföljare..... Och en strax innan så man vet vilka som är vart osv. Inte alla man sett ansiktena på

Booyakasha!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
27 januari 2010
Denna bilen hade en skylt: "Använd säkringar!!! Det gjorde inte vi...."
http://lh3.ggpht.com/_i3qtXzYVjrs/R1fU_1F81sI/AAAAAAAA7Y4/zeEYdmv7axQ/Finals2k-83.JPG

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

4 693 Inlägg
27 januari 2010
Hahaha, stackars sate. Hoppas ni tycker lika mycket synd om mig när min bil ser ut så där. smile

Booyakasha!

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 januari 2010
Softis skrev:
Hahaha, stackars sate. Hoppas ni tycker lika mycket synd om mig när min bil ser ut så där. smile

Troligtvis inte! För är du så snål att du inte ens kan lägga ut MAX 200kr för vettiga säkringar så får du skylla dig själv faktiskt! (Inget elakt påhopp, bara ärlighet!)

4 693 Inlägg
27 januari 2010
_DamnIt skrev:
Softis skrev:

Troligtvis inte! För är du så snål att du inte ens kan lägga ut MAX 200kr för vettiga säkringar så får du skylla dig själv faktiskt! (Inget elakt påhopp, bara ärlighet!)

Hehe, ingen fara smile

Jag är inte snål, men lägger pengarna där det behövs mest.

Booyakasha!

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 januari 2010
Softis skrev:
_DamnIt skrev:
Softis skrev:

Hehe, ingen fara smile

Jag är inte snål, men lägger pengarna där det behövs mest.

När det väl brinner eller kortsluts så kommer du nog ångra ganska mycket att du inte la dom småpengarna på viktiga saker som säkringar! Men, din förlust! smile Hoppas nästan du får någon liten korslutning eller något så du förstår att säkringar med är viktiga! smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 januari 2010
Säkringshållare + säkring, bara att beställa nu Softis! wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

392 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Va säger ni?! Ska vi alla samla ihop en 10 var o ge Softis en säkring på elmia .. big_smile

"Bidrag till de BEHÖVANDE!" big_smile

ljudfantast
1 372 Inlägg
27 januari 2010
och en sticksåg!

297 Inlägg
27 januari 2010
michieff skrev:
och en sticksåg!

menar du att det finns ljudbyggare utan sånna? yikes trodde man föddes med en sticksåg i högern å en cirkelsåg i vänstern om man föddes till bilbyggare roll (2 av mina favorit elverktyg utan tvekan)

4 693 Inlägg
28 januari 2010
Tror det behöver överbelastas ett bra tag om min 70mm2 ska bli så varm att det börjar brinna.

Men nu tycker jag att tråden har slirat iväg lite på fel spår wink

Booyakasha!

trucken
563 Inlägg
28 januari 2010
softis, jag hoppas verkligen du har ordentliga kablgenomföringar och att dina anslutningar är ordentliga. kör du espl så kommer du få avdrag så det står härliga till.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

4 693 Inlägg
28 januari 2010
apoteket00 skrev:
softis, jag hoppas verkligen du har ordentliga kablgenomföringar och att dina anslutningar är ordentliga. kör du espl så kommer du få avdrag så det står härliga till.

Espl? Jag vill inte ha poäng eller något, jag vill köra "spela högt" vet inte vad det hetet. Alltså, den som spelar högst vinner oavsätt hur det ser ut.

Har satt fast kablarna med slangklammor på batterierna tongue

Booyakasha!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 januari 2010
Softis skrev:
apoteket00 skrev:

Espl? Jag vill inte ha poäng eller något, jag vill köra "spela högt" vet inte vad det hetet. Alltså, den som spelar högst vinner oavsätt hur det ser ut.

= spänningsfall = mindre effekt (eller högre strömåtgång) plus en risk att släppa....

OJ vad bra.

Du har då lagt ner pengarna där de behövs ja roll
Har du dämpat bilen vettigt då? Det är ju där pengar behövs wink

Nej.....köp du riktiga anslutningar och säkra av ifall olyckan är framme. Och jag talar inte om överbelastat steg utan faran som finns i att kabeln kan kortslutas i ev bilkrasch av ngn form.
Och du har väl barn?
Nog för att det/dem inte åker med i DEN bilen....men du som far har ett ansvar gentemot ditt/dina barn, däri ligger din överlevnad.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 januari 2010
Softis skrev:

Haha nu har du allt nått en ny nivå av snålhet! tongue Köpte nyss riktiga batteripolskor på Mekonomen som tar 50mm2 kabel, om jag inte minns helt fel så kostade dom ofantliga 37kr/st! Annars så har Biltema ett 2-pack som klarar upp till 70mm2 kabel för 80kr. Dyrt va? wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök