pmr603 skrev:
har en saab 9000 2,0T CS T16 -92 sitter det i en LTT eller FTT och hur ser man skillnaden på dem två?
Som sagt....om du anger korrekt årsmodell blir det lättare.
Lättast/säkrast att lista ut om det är en FTT/LTT är att ange effekten på ditt registreringsbevis.
pmr603 skrev:
hur ökar jag laddtrycket på den och var är det man skruvar på?
Som sagt....man skruvar på WG-staget...MEN vet du inte vart det sitter tyder det på att du inte är speciellt insatt =
skruva inte då det kan få din motor att gå sönder.
Dessutom ställer det till det om du tänkt chippa.
pmr603 skrev:
blir det mer effekt och hur mycket om jag sätter dit en BMC F1 filter (ÖPPEN) ?
Njaee, ditt luftfilter/box är anpassad för din effekt och klarar att leverera tillräckligt med luft.
Skall du däremot trimma kan det vara bra med mer luft men du kan lika gärna demontera "luftsnoken" på luftboxen och borra ett stort hål så har du luftflöde för åtminstone 350 hk.
pmr603 skrev:
var hittar jag chipptrimm till just min saab för jag har letat på nätet men hittar inget HJÄLP ?
Du skall ha 2 chipp.
DI/APC som stryr tändning och turbotryck.
LH2.4.2 som styr bränslet.
Som sagt finns det bara 2 som sysslar med detta då det är gamla grejjer. Finns några som "bränner själva" oxo men de kan vara svåra att få tag i.
pmr603 skrev:
hur mycket ökar effekten om jag sätter dit grövre avgassystem från katten?
5-10hk kanske? Störst effekt vinner man på att byta framrör och katalysator, där är avgaserna som varmast= kräver störst plats.
pmr603 skrev:
blir det effekt om jag byter till grövre rör till insugen och intercooler:n ?
I ditt läge....nej.
mvh Jonas