Transportera bil från England

jonasBerg
27 januari 2010 · 9 Inlägg

Hej!

Jag har hittat en bil på blocket som jag är väldigt intresserad av, men problemet är det att ägaren bor i England och har bilen där.
Bilen är reggad här i Sverige m.m.
Personen som äger bilen rekommenderade ett shipping företag uk-i-lgs.t35.com. Han menar att jag ska betala företaget så att dom håller i pengarna innan jag får bilen.
Men ska jag våga lita på detta?
Någon som vet något om denna firman uk-i-lgs.t35.com?
Kan ni ge mig lite tips angående sånna här transporter?

// Jonas

Senast redigerat av jonasBerg (27 januari 2010)

Volkswagen kleinbus "Vw Buss" (1973)
andreasevo7
27 januari 2010 · 353 Inlägg

nej hade jag aldrig gjort! vill han sälja bilen får han väl ta över bilen till sverige!

discokapten Kapten på disco!
27 januari 2010 · 1 729 Inlägg

Åk över och hämta den själv, eller be en polare, lätt smidigare att casha på plats.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
jonasBerg
27 januari 2010 · 9 Inlägg

okej. Men glömde skriva att han betalar transporten men det är ju om jag ska våga lita på det företaget han rekomenderade(uk-i-lgs.t35.com).

Volkswagen kleinbus "Vw Buss" (1973)
king_93
27 januari 2010 · 2 Inlägg

Hej !! Läste ditt meddelande !!! Är det en bmw 325ix -07?

jj830131
27 januari 2010 · 1 Inlägg

Har också varit i kontakt med denna bluffaren. Samma kvinna svarar på annonsen som fraktbolaget och adressen till fraktbolaget är en hemsida man kan göra själv på sekunder. t35.com
Samma bil och samma historia antar jag.

jonasBerg
27 januari 2010 · 9 Inlägg

Har kollat upp allt om denna bil (Skoda octavia RS -01) och allting stämmer med namn men inte där han bor.
Han heter **** ******** och det står att han bor i Malmö men när man skriver med honom bor han i England.

Senast redigerat av chrizz (3 mars 2010)

Volkswagen kleinbus "Vw Buss" (1973)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
27 januari 2010 · 834 Inlägg

Han är en skojjare, han försökte sälja en mini cooper s till en bekant, akta dig!

AnesN Bilmekaniker
27 januari 2010 · 805 Inlägg

sånt är inget att leka med.. köp inte en bil förens du sätt den / provkört om det inte är ett stort pålitligt företag inte privatperson.

jonasBerg
27 januari 2010 · 9 Inlägg

Då va denna saken avklarad. Har kommit fram till att titta vidare på andra bilar och släppa taget om denna "fina" bil. Tack så mycket för att ni svarade på mitt inlägg.

Volkswagen kleinbus "Vw Buss" (1973)
king_93
28 januari 2010 · 2 Inlägg

Hej !! har också kommit fram till attt det var en bluff !!! Ringde till konsumentverket europa !! de konstatera att sidan var en bluff!http://trust-escrow.uk.tp/ fick även denna sida!! Blir så jävla förbannad ! Det lät ju ändå seriöst !! Mitt namn som jag fick stämde in på bilen o registret var allt prickfritt !men där ser man att man inte ska vara för godtrogen!

encore
28 januari 2010 · 4 Inlägg

Hej gott folk! Har också hittat en bil på blocket från denna skurk. En BMW X6. Såg juh att det var fel på priset, men ville kolla iaf, har mailat lite med han/hon och han/hon är ju väldigt angelägen om att bli av med bilen (bilarna om man läser från er andra). http://uk-i-lgs.t35.com/ var den adressen som han/hon angav att jag skulle kika på..

Han lämnade även nummer (förmodligen till kontantkort i UK) +44 0787 618 0132

den epost som han skickar ifrån- ungerfam@live.se

Nån kan väl försöka smiska han på något sätt.....

Är de någon som vill se mailen som skickts mellan oss bara säg till!!

Takashi Got VTEC?
28 januari 2010 · 1 593 Inlägg

940R skrev:
"**** *********"bara det namnet säger ju en del..

Jaha, så det är bara utlänningar som gör sånt här alltså?

Senast redigerat av chrizz (3 mars 2010)

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
AnesN Bilmekaniker
28 januari 2010 · 805 Inlägg

länka någon av annonserna

jonasBerg
31 januari 2010 · 9 Inlägg

Har har kollat upp vart han har reggat bilen någonstans och den va registrerad i Malmö. Kunde även kolla upp hans "riktiga adress.

Volkswagen kleinbus "Vw Buss" (1973)
kloker2010
12 februari 2010 · 1 Inlägg

Hej,
Jag trodde jag hade hittat min kommande bil, en Toyota Prius Executive från 2007 med 4000 mil och ett pris på 90.000 kr på Blocket. Säljaren bosatt i Newcastle, England, bilen i samma stad, men registrerad i Sverige. Säljaren föreslog att bilen skulle fraktas till Sverige via shipping company: http://uk-i-lgs.t35.com

När jag sedan letade lite på nätet kring webbsiten http://uk-i-lgs.t35.com hittade jag varken något företagsnamn eller annat. Webbadressen werkar gå till en gratis webbhosting site, vilket ju låter lite skumt. Jag googlade vidare och hittade då era inlägg här på Garaget.

"The car is register in Sweden and now is located in U.K  Like I already told you I have been in Sweden once for a man how wasn't that interested in the car as he pretended  and make me lose my time and money.For that my time doesn't allow me anymore to come see you in Sweden. I can use a specialized car shipping company that will provide you a tracking number( to verify the shipment status online) and also a 24hrs inspection period and the right to decline the car if it does not 100% satisfy your needs.The delivery will take max 5 days. I bought my new BMW X5 from Scotland using this company and I was very satisfied with their services.They acted very professionally and at very affordable costs The company works like a COD company,they will only require a proof from you that you have the cash available and you have a valid address before they will start the delivery. The car will be delivered at your home address by truck,it will come with all documents signed by me so you can easily transfer it on to your name. If you agree with these terms and you are sure about the purchase please let me know your full name and address for the delivery and I will inform you with all the details as soon as I have arranged the shipment. I am sure you will simply love the car and there won`t be any problems with the sale.  I look forward to your reply   This is the web sit of the shipping company: http://uk-i-lgs.t35.com
Thank you!"

Intressant att säljaren skriver att han köpte en BMW X5 från Skottland och använder sig av ett fraktföretag för att transportera bilen till sin påstådda hemstad i Newastle istället för att helt enkelt köra hem den, det är ju inte så hysteriskt långt mellan t ex Glasgow och Newcastle.

Senast redigerat av kloker2010 (12 februari 2010)

te_wik Forummoderator
12 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Det finns mycket sådana bluffmakare på nätet, och speciellt britterna verkar ha någon sorts förälskelse för blocket.se.

Har blivit blåst en gång, så nu kollar jag upp väldigt noga innan jag gör några transaktioner.


Verkar något för bra för att vara sant, ja då är det förmodligen det också. - tänk på det när ni handlar på nätet.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
12 februari 2010 · 228 Inlägg

Nu har du väl kommit fram till de själv redan men de säger ju nästan sig självt att det är en fetbluff smile MVH

No dice !
jonasBerg
16 februari 2010 · 9 Inlägg

Tack för att alla svar smile Har kommit vidare i mitt bilköp. Det blev en Golf IV 1.8t Gti för er som undrar

Volkswagen kleinbus "Vw Buss" (1973)
Beerman
1 april 2010 · 6 Inlägg

Har också varit i kontakt med denna luredrejare. Han låter annonsen ligga ute ett fåtal dagar för att inte många ska hinna se den. Han har hunnit annonsera ut samma Prius 4ggr nu SJT 023
Först var jag intresserad men fattade misstankar så jag har på skoj mejlat honom varje gång han annonserat och varje gång fått samma svar om att han bor nu i Newcastle.
När jag föreslog att en vän ifrån London skulle komma och köpa bilen av honom så slutade han mejla big_smile
Mejladresser han använder är tex: henrik00@hotmail.se , ludkvisthendri@aol.com , klaus1974@live.com
Dom fraktbolag han länkar till är exakt likadana fast med olika namn tex: http://uk-i-lgs.t35.com och http://trust-escrow.uk.tp/ och www.militaru-trns-uk.t35.com
Senaste telefonnumret och adress han påstår sig ha är:
0044 191 645 0544
Architect: Henrik and Marry Lundkvist
Browne Smith Baker Architects
Newcastle Upon Tyne
Har mejlat Blocket för att dom ska kunna spärra hans IP-nummer så ingen blir lurad...

Senast redigerat av Beerman (1 april 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang