5662
Sök

Köpa badkar! Svart eller vitt?

3 259 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Håller på att bygga nytt badrum och har nu kommit till valet av badkar!

Har tittat på endel badkar med svart pianolack! Sjukt snyggt men blir det ett helsike att hålla rent? Vi har rättså mycket kalk i vattnet här hemma så är lite orolig att man får mycket jobb med att göra rent det.. Har ett vitt badkar nu och då syns ju knappt inte kalkfläckarna som blir när vattnet har torkat..

Nån som har erfarenhet? Nån som bittert ångrat ett köp av svart badkar?smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

434 Inlägg
29 januari 2010
Vi hade ett svart badkar förut och vi bytte till vitt för man såg alla kalk och hudavlagringar. Så badkaret såg ju inte mysigt ut efter ett tag så jag skulle tipsa dig om ett vitt

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

RMR-Crew
478 Inlägg
29 januari 2010
Kännas ju mkt fräshare att ha ett svart, då kan man hålla koll på hygienen bättre.
Inte fan köper man ett vitt för att gömma äckelpäckel? det finns ju fortfarande där menar jag.

434 Inlägg
29 januari 2010
Klart man inte vill bada i ett lortigt badkar. Man gör ju ändå rent badkaret ju? Men det är ju det att med svart så kommer alltid det förmodligen finnas kvar. Blir typ *missfärgning*

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 januari 2010
Skulle inte välja pianosvart, isf "mattsvart". Pianosvart syns ju smutsen otroligt bra på, även när det är lite smuts på (vet alla med en platt-tv från bl.a. Samsung.....).
Dessutom blir inte repor speciellt snygga i svarta badkar, för repor/slitskador kommer att inträffa och då är det inte så skoj med pianosvart wink
Min åsikt iaf.

3 259 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
Dom här svaren ville jag ju inte ha! förbaskat! jag som var så jäkla sugen på ett svart badkar.. men då är det som jag gissat på.. Får kanske ta o välja ett vid badkar igen då!

Tack för svaren iaf!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

387 Inlägg
30 januari 2010
ja hade tatt svart big_smile finns myckt efektiva medle mot kalkfläkar etc

Fisketokig
2 997 Inlägg
30 januari 2010
Stor risk att det kostar mer än vad det smakar.

Visst. Skitsnyggt och fräscht men det kommer synas minsta lilla dammkorn så jag överdriver nog inte om det kräver nästintill daglig rengöring även om det bara står.

Av erfarenhet så befinner sig ett badkar nära intill en viss stol som inbjuder till eftertanke och granskning av omgivningen. Ett badkar blir i rätt ögonhöjd då. wink

Tar man som rutin att tvätta ur karet direkt efter användning och torka torrt så är inte kalk nå större bekymmer.

Köp bra rengöringsprodukter och polertrasor som tåls att tvättas i maskin och ge fan i att ställa diverse flaskor och sånt runt kanten.

Men jag skulle nog tänka både en och två gånger. Finns så mycket annat snyggt som förhöjer ett badrum. Ett vitt nytt badkar behöver inte skämmas för sig heller...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök