tjena, ska nu köpa ett steg som ska driva min kenwood 12" 400w rms, 800w max och sen en 8" från jula.. (http://www.jula.se/subwoofers-129832) min kenwood har jag haft cirka ett år, så kommer ej ihåg namnet på den. 8" ska sitta i hatthyllan, inte i baslådan..
men iallafall, jag har aldrig monterat ljud i en bil förut så därför gör jag denna tråd. har kollat på lite steg och så i runt 1000kronors klassen, och fattar ingenting! ska jag ha ett monosteg eller 2ch?
8"aren kan du skippa helt.. den kommer göra mer "skada" än nytta.
den sitter just nu i en av mina yamaha högtalare, då den gamla gick sönder. den dunkar på bättre än vad originalarn gör. alltså högtalarna används för inomhusbruk atm.
kan du vara snäll och hjälpa till med frågan istället?
Hej. Ska du bara driva basen är ett monosteg alt. ett 2-kanalssteg att föredra. Finns många varianter, men dock inte så mkt i 1000kr klassen. Då är det säkrast o kolla på blocket etc. Går du upp 5-700 kr går det att hitta ett steg som kan driva basen, om inte till fullt näst intill. Att hitta ett 4-kanaligt steg som lämnar 400wrms på 2 kanaler bryggat är nog svårt att hitta för runt 1000 lappen.
Och sen håller jag med dom andra om att du ska skita i 8" basen, men det är klart du gör som du vill mvh
Edit: när du kollar efter steg så leta efter ett som kan lämna 400WRMS eller mer vid rätt last, och undvik no name steg, typ 3000WATT för endast 1000kr!!!