3223
Sök

Volvo Amazon 223 GT

Renoverade en Amazon kombi -67 och under renoveringens gång kom en envis smålänning in i bilden och det slutade med att jag sålde bilen till honom och tillsammans gjorde vi en GT version av kombin, en 223 GT med andra ord.

1 053 648 Visningar
Projektet avslutat 23 december 2012
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 597 Inlägg
20 november 2010
Jasså såld redan nu? då måste du ha fått en rejäl slant för den gissar jag, men med din renoveringstaktik så är ju inte det några problem smile KG har väl några olika extraktorrör, men du kanske kan hitta en gammal frisk begagnad, personligen tycker jag att 4-1rören är snyggast.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 811 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Jasså såld redan nu? då måste du ha fått en rejäl slant för den gissar jag, men med din renoveringstaktik så är ju inte det några problem smile KG har väl några olika extraktorrör, men du kanske kan hitta en gammal frisk begagnad, personligen tycker jag att 4-1rören är snyggast.

Ja jag sitter o kollar på KG och på Timos, så det blir nog någon av dessa, bra med den längre typen så man slipper mellanröret.

61 Inlägg
21 november 2010
Ska du skipa de så kan du väl lika gärna köra på ett orginal E rör? Blir nog de bästa.. Eller så kör du 2,5" till efter första dämparen å sen 2" blir nog de bästa..

För både Timo å Kg är väl 2,5" men tg motor har väl ett specielt om jag inte missminner mig?

Roligt å få den såld innan den är klar;) Om de är målet med renoveringen å sälja den så, själv förstår jag inte poengen med å lägga ner massa tid å sälja de sen:P

Hellre lystna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk5/Amazon_Sleper/chevy/Avatar_zpscd8ad4ef.jpg[/img]

1 811 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Amazon_Sleper skrev:
Ska du skipa de så kan du väl lika gärna köra på ett orginal E rör? Blir nog de bästa.. Eller så kör du 2,5" till efter första dämparen å sen 2" blir nog de bästa..

För både Timo å Kg är väl 2,5" men tg motor har väl ett specielt om jag inte missminner mig?

Roligt å få den såld innan den är klar;) Om de är målet med renoveringen å sälja den så, själv förstår jag inte poengen med å lägga ner massa tid å sälja de sen:P

Ja jag får se hur jag gör med grenröret, tanken var väl inte att sälja direkt men samtidigt kul att hjälpa folk som inte har ork att renovera själv. Det är ju själva renoveringen jag tycker är intressant.
Du ska ju vara nöjd, det innebär ju fler topprenoveringar för din del smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
21 november 2010
Carlén, du kan ju få köpa vår 61a senare när den är klar wink haha tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

61 Inlägg
21 november 2010
Carlén skrev:
Amazon_Sleper skrev:

Ja jag får se hur jag gör med grenröret, tanken var väl inte att sälja direkt men samtidigt kul att hjälpa folk som inte har ork att renovera själv. Det är ju själva renoveringen jag tycker är intressant.
Du ska ju vara nöjd, det innebär ju fler topprenoveringar för din del smile

Aha så man kan säga att renoveringen är målet för dig då:P Haha de är så sant mera topp jobb åt folket:lol:

Hellre lystna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk5/Amazon_Sleper/chevy/Avatar_zpscd8ad4ef.jpg[/img]

363 Inlägg
23 november 2010
Har du hört något från företaget?
Vad ska du bygga på sen när du har sålt din amazon?

1 811 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
GTIEXTREME skrev:
Har du hört något från företaget?
Vad ska du bygga på sen när du har sålt din amazon?

Nix, inget än, tar nog en vecka till.
Ja du, vet inte vad det blir, har fullt upp med kombin nu, men en P1800 kanske, får se.

1 039 Inlägg
24 november 2010
KUl att det flyter på för dig, mannen! big_smile
...dock har jag svårt att förlika mig med att jobba så mycket för att sedan sälja innan det är klart men det funkar ju klockrent för dig så då är jag glad!

Tycker det börjar bli dax för dig att ge dig på en RIKTIG bil med RIKTIG motor så du slipper jobba med dessa startmotorer under 5 liter! lol

Köp en 69 Camaro i lagomt risigt skick, fixa upp och sälj med förtjänst eller behåll och njut! Du gör så fina och seriösa arbeten så det är inga problem för dig! tongue

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1

18 Inlägg
24 november 2010
Tjena, har följt tråden länge o gillar din renovering, det blir riktigt bra!

Gillade även PV:n du hade innan.

Såg att du sålde/ska sälja dina fälgar. Om jag inte missminner mig helt så har jag en uppsättning 5,5 plåtisar till amazon liggande. Passar inte PV:n hos mig så skulle detta vara intressant?

Mvh/ OF

1 811 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
hugger69 skrev:
KUl att det flyter på för dig, mannen! big_smile
...dock har jag svårt att förlika mig med att jobba så mycket för att sedan sälja innan det är klart men det funkar ju klockrent för dig så då är jag glad!

Tycker det börjar bli dax för dig att ge dig på en RIKTIG bil med RIKTIG motor så du slipper jobba med dessa startmotorer under 5 liter! lol

Köp en 69 Camaro i lagomt risigt skick, fixa upp och sälj med förtjänst eller behåll och njut! Du gör så fina och seriösa arbeten så det är inga problem för dig! tongue

Tack, ja du vi får väl se vad jag hittar på, kom ju lite plötsligt det här, men samtidigt riktigt kul.

Speedy_g skrev:

Såg att du sålde/ska sälja dina fälgar. Om jag inte missminner mig helt så har jag en uppsättning 5,5 plåtisar till amazon liggande. Passar inte PV:n hos mig så skulle detta vara intressant?

Mvh/ OF

Tackar så mycket, PMa mig mer om 5.5" fälgarna, givetvis är det intressant.

Bleking
137 Inlägg
24 november 2010
Här jobbas de på ^^ ser bra ut

1 811 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
linnee skrev:
Här jobbas de på ^^ ser bra ut

Tackar.

Har fått lite nya delar, lager, synkringar,packningar till V-Låda och overdrive, sen ny oljepump, termostat, bultar till oljetråg, fläktrem, mm.
Sen är en ny 2 tums extractor och ett 2 tums sportsystem från Vendibilia på väg också,( får tacka Farbrorbozze för tipset.)

Växellådan ska en kompis som håller på med rallycross se över, så kan jag fortsätta med karossen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1161/1022911_c3i4zk.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1161/1022912_ww89ar.jpg

363 Inlägg
26 november 2010
Har tomten redan varit hos dig,hehe
tummen upp:)

5 111 Inlägg
26 november 2010
Speedy_g skrev:

Mvh/ OF

Varför passar de inte på PVn? Är bultmönstret fel så är de till 140 (PV och Amazon har samma).

1 811 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Speedy_g skrev:

Mvh/ OF

Varför passar de inte på PVn? Är bultmönstret fel så är de till 140 (PV och Amazon har samma).

Ja precis, det vill jag också veta innan det känns intressant.

GTIEXTREME skrev:
Har tomten redan varit hos dig,hehe
tummen upp:)

Hehe, tyvärr inte tomten som betalt dessa grejer smile
Fick just veta att mina grejer är klara från ytbehandling, så till veckan ska dom dyka upp big_smile

1 811 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Monterat lite grejer, termostat och hus på plats, oljefilter och oljepump på plats och drev injusterat, sen håller jag på att polera lite smågrejer.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1161/1022957_nn7213.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1161/1022958_zl3mi5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1161/1022959_6msv4a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1161/1022960_86d4a1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1161/1022961_ewepno.jpg

363 Inlägg
26 november 2010
Oki...
Det ska bli spännande att få se lite bilder nästa vecka=)

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 597 Inlägg
27 november 2010
det ser ut som hållaren till fördelaren står på tur för behandling, hoppas på finfint resultat på den med, blir det samma behandling som kamdrevskåpan?

personligen tycker jag att du ska måla om vattenröret till kupévärmen, antingen silver eller rött som motorn, men det är min personliga smak det.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 november 2010
Hallå? Du har ju missat, ska du vara så slarvig så du inte högglanspolerar oljepumpen? big_smile Då fäster ju mindre olja på den = Mer som går runt i motorn wink

Haha nejdå, ta det som ett skämt, tycker allt har så otroligt hög finnish på det projekt smile

Kan tänka mig att det är grymt härligt med overdrive, jag "har" själv en(pappas, men byter till mig den mot lite andra delar wink) som är komplett som bara skall ses över och fräshas upp utvändigt smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Sök