Renoverade en Amazon kombi -67 och under renoveringens gång kom en envis smålänning in i bilden och det slutade med att jag sålde bilen till honom och tillsammans gjorde vi en GT version av kombin, en 223 GT med andra ord.
Fan vad tråkigt att se bucklorna de "fixat" Kan ju säga som så att man blir ju inte sugen på att lämna sina egna saker där direkt..!
Men annars ser allt 100% bra ut som vanligt
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Måste ju erkänna att du är nog mer fanatisk än entusiastisk. Men riktigt bra blir det!
En Volvo P1800 med nya Yamaha-motorn (V8an från S80) vore kanske ett lagom avancerat projekt för dig - och mångas drömbil?
Tackar, bra gjort av dig som orkar plöja igenom så många sidor, en P1800 har alltid stått högt upp på min lista, så en sådan kan det mycket väl bli i framtiden.
_DamnIt skrev:
Den motorn borde man nästan ha hemma som prydnad istället!
Låter kanon Jo generatorn är ju inget som syns direkt att det är bytt så
Vi ungdomar gillar ju bra ljud(), kommer det satsas på ett tidsenligt ljudpaket från 60 talet, eller kommer den biten moderniseras med en undangömd ny spelare? Bara en tanke härifrån
Jo ni gillar ju dunka dunka, vi får se hur det blir med ljud.
Kromet såg jättebra ut, tråkigt med bulorna dock. Det bästa är nog att rikta plåtbitarna själv innan man lämnar dem, för ytbehandlingen verkade det inte vara något fel på. Hur buliga var de innan?
Kromet såg jättebra ut, tråkigt med bulorna dock. Det bästa är nog att rikta plåtbitarna själv innan man lämnar dem, för ytbehandlingen verkade det inte vara något fel på. Hur buliga var de innan?
mvh
Jo så är det, min kåpa var jättebra, grovslipade själv och såg inga bulor, men jag kan inte säga 100% att detta är min, jag samskickade mina grejer med en kompis som i sin tur skickade rätt många kåpor. Men hur som helst så hade vi gjort upp med dom att dom skulle rikta det som behövdes och även slipa, så förarbetet är riktigt kasst.
Volvo544special65 skrev:
Carlén skrev:
Volvo1968 skrev:
Låter kanon Jo generatorn är ju inget som syns direkt att det är bytt så
Vi ungdomar gillar ju bra ljud(), kommer det satsas på ett tidsenligt ljudpaket från 60 talet, eller kommer den biten moderniseras med en undangömd ny spelare? Bara en tanke härifrån
Jo ni gillar ju dunka dunka, vi får se hur det blir med ljud.
Man bli ju rent förskräckt av att se kåpan tyvär, man undra ju vad dom har för yrkesheder:rolleyes:
Ang Nålar så har jag hört att Kd nålarna ska fungera bra med K-kammen;)
Hellre lystna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk5/Amazon_Sleper/chevy/Avatar_zpscd8ad4ef.jpg[/img]