3551
Sök

Volvo Amazon 223 GT

Renoverade en Amazon kombi -67 och under renoveringens gång kom en envis smålänning in i bilden och det slutade med att jag sålde bilen till honom och tillsammans gjorde vi en GT version av kombin, en 223 GT med andra ord.

1 044 708 Visningar
Projektet avslutat 23 december 2012
1 811 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Carlén skrev:
GTIEXTREME skrev:
Har du fått hem bilen från lack nu?
Trevligt me keps=)

Tack, karossen har varit hemma ett tag sedan lack, men ska åter på lack då den ej blev bra. sad

jobbigt när det blir så.
får lackeraren göra om sitt misslyckande eller har du anlitat nån annan ?

Blir en annan lackerare.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 566 Inlägg
6 april 2011
Carlén skrev:
farbrorbozze skrev:
Carlén skrev:

Tack, karossen har varit hemma ett tag sedan lack, men ska åter på lack då den ej blev bra. sad

jobbigt när det blir så.
får lackeraren göra om sitt misslyckande eller har du anlitat nån annan ?

Blir en annan lackerare.

ibland behövs det för att få det resultat man vill ha, jobbigt
att det kostar en massa tid & pengar i onödan bara sad

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
6 april 2011
Vad är det som inte blev bra i lacken? Gissar att du inte får pengarna tillbaka heller? hmm

Surt iallafall sad

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 811 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
Det blev en del damm, men mest sådana här små gropar, här har jag slipat ner en bakskärm med 2500 papper, så det syns bättre.

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-af4ff4b2e81d50221377807d5dfc9d9a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-4b05598eb7b377e45a59f53756393e89.jpg

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
11 april 2011
Misstänkt likt silikon, blir ofta gropar då då färgen liksom rinner undan från fläcken hmm

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

61 Inlägg
11 april 2011
Min första tanke med silikon fläckar, men då bruka dom gå ner till grundfärgen, å kan vara ett helvet å få bukt med om man ha otur:(

Fast kan ju vara rent slarv med finns ju specielt medel å torka med innan för å undvika de, Men tänk på att har du tex obehandlat trä i garaget kan de ge uppkomst till silikonfläckar..

Hoppas verkligen de löser sig för dig är surt när de bli sådär..

Hellre lystna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk5/Amazon_Sleper/chevy/Avatar_zpscd8ad4ef.jpg[/img]

287 Inlägg
11 april 2011
Amazon_Sleper skrev:
Min första tanke med silikon fläckar, men då bruka dom gå ner till grundfärgen, å kan vara ett helvet å få bukt med om man ha otur:(

Fast kan ju vara rent slarv med finns ju specielt medel å torka med innan för å undvika de, Men tänk på att har du tex obehandlat trä i garaget kan de ge uppkomst till silikonfläckar..

Hoppas verkligen de löser sig för dig är surt när de bli sådär..

Medlet ni pratar om är preosol, Även kallat Silikon remover wink

1 811 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
Helt rätt mina herrar, silikon fläckar stämmer bra.

1 039 Inlägg
12 april 2011
Skit oxå!
Silikon är satan själv när det gäller allt som har med ytor att göra! sad

Använd ALDRIG produkter innehållandes silikon, det hör hemma i våtrum möjligytvis!

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1

287 Inlägg
12 april 2011
finns produkter du blandar i färgen som "tar bort" fiskögonen. Otroligt men det du blandar i är faktiskt silikon.
men bästa är ju att få bort skiten självklart smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
12 april 2011
Finns massor av sätt som gör att man kan få silikon i färgen SaabIV smile

Det räcker faktiskt att en person med vax i håret(innehållande silikon) rört sig i rummet så kan det finnas silikon i luften! Inte vanligt, men det händer. Sen om någon bil varit behandlad med billigt vax innehållande samma, och dåligt tvättad så kan silikonet vara kvar även ifall det är slipat..

Så har man otur kan ju bilen vara jätteseriöst tvättad innan lack, men ändå har oturen varit framme...

Iallafall, lycka till med fläckarna Carlén! smile Har du tur kanske du kan klossa ut dem utan att gå igenom klarlacken och klara dig på ett extra lager klarlack bara smile

------------------

61 Inlägg
12 april 2011
Finns M600 med eller finns säkert en uppsjö med olika märken på produkter å ta till, är så känsligt så de räcker mee en tjej eller pöjk:rolleyes: som har smink på sig inehållande silikon..

Önskar dig bara lycka till å få bukt med skiten;)

Hellre lystna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk5/Amazon_Sleper/chevy/Avatar_zpscd8ad4ef.jpg[/img]

1 811 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Tack för alla kommentarer, nytt försök med lackering, åkte ner till Umeå med bilen för ett nytt försök att få lite färg på den.

På torsdag åker jag och sonen ner till Christer (nya ägaren) för att hälsa på och även passa på att åka till Elmia mässan på fredag eller lördag, blir första gången för min del på mässan, så det blir kul.

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-2b86ae3717b76180d42e9849727cb1c9.jpg
Senast redigerat av Carlén (16 april 2011)

5 111 Inlägg
16 april 2011
Amazon_Sleper skrev:
Finns M600 med eller finns säkert en uppsjö med olika märken på produkter å ta till, är så känsligt så de räcker mee en tjej eller pöjk:rolleyes: som har smink på sig inehållande silikon..

Som någon sade, använd inte trasor som tvättats ihop med en BH som suttit på ett par silikonpattar, för då har du problem sen. lol

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 april 2011
Synd att du skall till Elmia på torsdagen, skall själv eventuellt dit på fredagen, tänkte ifall man kunde köpt lite delar, men kom på att alla delar jag vill ha av dig ska du ju själv använda... lol tongue
Senast redigerat av Volvo1968 (16 april 2011)

------------------

1 811 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Synd att du skall till Elmia på torsdagen, skall själv eventuellt dit på fredagen, tänkte ifall man kunde köpt lite delar, men kom på att alla delar jag vill ha av dig ska du ju själv använda... lol tongue

Nä torsdag blir resdag, då åker vi ner, fredag kan jag tänka mig att det blir elmia, bara att fråga angående delar, om jag har något som du behöver.
Senast redigerat av Carlén (16 april 2011)

1 811 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Amazon_Sleper skrev:

Som någon sade, använd inte trasor som tvättats ihop med en BH som suttit på ett par silikonpattar, för då har du problem sen. lol

lollollol

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 april 2011
Hade du någon 62-64 grill i hyggligt skick över, eller kanske dörrbackspeglar? smile Finns massa plock som behövs, men tror inte det är vanligt att folk har hemma, och har de det hemma brukar det ju vara sparat för eget bruk smile

------------------

1 811 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Hade du någon 62-64 grill i hyggligt skick över, eller kanske dörrbackspeglar? smile Finns massa plock som behövs, men tror inte det är vanligt att folk har hemma, och har de det hemma brukar det ju vara sparat för eget bruk smile

Nix, 62-64 grillar växer inte på träd, men har flera -67 grillar i hyfsat skick, har bara backspeglar dörr med 95mm mellan hålen.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 566 Inlägg
16 april 2011
Carlén skrev:
Volvo544special65 skrev:
Amazon_Sleper skrev:

lollollol

Humor på HÖG nivå wink lol

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Sök