3646
Sök

Elproblem till startmotor bmw 735i, spänningsfall?

956 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Hej har haft problem med min bmw efter att den stått ett tag.

Bilen har inte orkat att dra runt startmotorn utan endast klickat när man vridit på nyckeln, detta med ett fulladdat batteri och starthjälp på batteriet.

Men idag så provade jag att ge starthjälp fram på plusplinten som sitter fram i motorutrymmet (bilen har batteri bak) och då drar den runt motorn.

Så vad kan vara problemet? Det som jag tänker på är antingen pluskabeln ifrån batteriet som blivit dålig någonstans och därmed inte släpper igenom nog med ström.

Men kan det bara var jordningen till batteriet också? Motorns jord borde ju vara ok eftersom jag jordade i stöttdämpar tornet när jag startade. Men jorden till batteriet kanske inte klarar att släppa igenom är ma tar starthjälp där?

Kan mina påståenden stämma?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 januari 2010
gör rent anslutningspunkterna ordentligt och kolla hur jordkablarna ser ut.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

956 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:

Ok, men vad hittar jag dom? Tex jordkabeln till batteriet, sitter den under bilen eller går den fram till motorn?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 januari 2010
luunggan skrev:
NITROUS skrev:

Ok, men vad hittar jag dom? Tex jordkabeln till batteriet, sitter den under bilen eller går den fram till motorn?

sitter fast i batteriets minuspol sen fastbultad i karossen.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

956 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
cheva63 skrev:
jord mellan motor o kaross bör kollas

Ska se om jag hittar dessa men gör det isf sist. Tror dessa borde vara ok eftersom den startar med startkablar som sitter jordade i karossen och tycker därmed att jorden borde färdas bra via motor-kaross.

//snoddas

Sök