5326
Sök

BMW E30 the way to be a JDM (RB25DET) //back from GATEBIL

1 513 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
2-D skrev:
Detta ska följas, ska bli grymt och se hur den blir! smile

tackar big_smile ja jag hoppasw att de snart blir ett ryck igen smile

1 513 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/883884_mnyfom.jpg
instalations kit till turbos bra att ha i lager smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/883885_har71y.jpg
WG

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/883887_mgkedh.jpg
50mm dump

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/883888_18pcit.jpg
ett litet grenrör

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/883889_h3sb0q.jpg
moddel mindre snurra smile T70 super

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/883891_7nl5xc.jpg
3 tum v-band ut

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/883893_l2gfhm.jpg
4 tum in 2,5 tum ut

241 Inlägg
23 mars 2010
Riktigt fint, längtar till man får se den köra smile

1 513 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
riktigt najs.avgashuset kan du ge till mig;)

haha tror det är lite för stort till dig!! tongue

1 513 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Calleklutt skrev:
Riktigt fint, längtar till man får se den köra smile

tackar ja jag börjar längta nu också solen sken hela efter middagen

1 513 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
evo_krolle skrev:
Evo-Offer skrev:
riktigt najs.avgashuset kan du ge till mig;)

haha tror det är lite för stort till dig!! tongue

va inte så negativ;) .. när ska allting monteras då?

haha jo men hade jag bara skrattat till allt å tyckt de hade varit jätte bra så hade jag haft problem långt upp över öronen å du hade haft ladd tryck strax efter 6000varv haha lol ja ikväll står det motor byte på listan på min 523a i morgon ska hojen få nytt drivpaket+olja på fredag ska jag byta låda på en v70 på lördag på dan har jag lovat tanten å följa med in till stan en stund sen på kvällen ska jag göra stan osäkert vilket var 3 månaders sen nu men vi får se så fort jag får någon timme över ska de skruvas igen big_smile

1 513 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
fullt upp då

kan man nog säga hmm

1 513 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
idag har jag faktiskt fått gjort lite ialf gjort en täck kåpa över hålet i övre kamrems kåpan där casen sitter org i kolfiber och börjat fila ut till luft ut blåset i mitten på instrument brädan där jag ska ha mätarna..

2 788 Inlägg
24 mars 2010
Mycket trevligt projekt smile Stiliga fälgar du köper wink Kommer bli kanon, lycka till! wink

1 513 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Mycket trevligt projekt smile Stiliga fälgar du köper wink Kommer bli kanon, lycka till! wink

tackar tackar ja fälgarna e nog det enda stiliga du kommer få se på denna bilen då de inte går fortare eller bredare eller dra mindre soppa med kjolpaket som trillar av eller fina lacker man kan repa lol en drifting kärra SKA brukas med våld å inte putsas på.. tongue

1 513 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
liten uppdate nu har jag ju dom flästa delarna till baljan men pga aldeles för många andra projekt så hinner de inte bli något mekandes alls denna helgen heller.. dock så e det mer grejor jag behöver.. en liten lista nedan kommer så om någon ligger å trycker på de så hojta till smile

coilovers/ sänkningssats(i sämsta fall)
4 eller 6 punkts bälte 2 st 3 tum minst
grövre krängare fram.

hoppas man kan få tag i detta så fort som möjligt så man kommer igång inom snar framtid..

1 291 Inlägg
27 mars 2010
evo_krolle skrev:
liten uppdate nu har jag ju dom flästa delarna till baljan men pga aldeles för många andra projekt så hinner de inte bli något mekandes alls denna helgen heller.. dock så e det mer grejor jag behöver.. en liten lista nedan kommer så om någon ligger å trycker på de så hojta till smile

grövre krängare fram.

hoppas man kan få tag i detta så fort som möjligt så man kommer igång inom snar framtid..

Rallyshop.se har prisvärda bälten, jag köpte 2st 6-p beltenick till min corsa senast och dom känns riktigt fina, bättre känsla i låset än det OMP jag hade i rallycrossbilen, givetvis FIA-godkänt.

DreamTeam
58 Inlägg
27 mars 2010
Riktigt grymt projekt ! ska följas !

"I drift not because it is a quicker way around a corner but the most exciting way."
- Keiichi Tsuchiya

"Unloaded"
1 557 Inlägg
27 mars 2010
MattiasH skrev:
evo_krolle skrev:

grövre krängare fram.

Rallyshop.se har prisvärda bälten, jag köpte 2st 6-p beltenick till min corsa senast och dom känns riktigt fina, bättre känsla i låset än det OMP jag hade i rallycrossbilen, givetvis FIA-godkänt.

Spana in www.Rallydelar.se annars också, Rallydelar i Vretstorp, rätt schyssta priser.

Edit; verkar visst inte funka just nu, men företaget heter Rallydelar i Vretstorp iaf =P
Senast redigerat av Mechanimal (27 mars 2010)

"When innovation meets passion!"

1 513 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
MattiasH skrev:
evo_krolle skrev:

grövre krängare fram.

ja beltenick har jag varit innne på innan också dom verkar fina många som tycker bra om dom ialf + att det är vettigare pengar för dom!!! taclkar för tippset!!

1 513 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
hur mkt ska du betala per bälte?

som vanligt hänger de på vad man får men de ska inte vara skit utan riktiga bälten de e viktigare än en stol för 15K framförallt ska man tänka på att om man skulle behöva komma loss SNABBT ska det vara enkla lås= ett fia godkänt bälte så man inte helt plötsligt sitter fast om skiten börjar brinna!! har du något bra på lager?? wink

1 513 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
myche skrev:
Riktigt grymt projekt ! ska följas !

tackar!! det uppskattas..

1 513 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
evo_krolle skrev:
Evo-Offer skrev:
hur mkt ska du betala per bälte?

som vanligt hänger de på vad man får men de ska inte vara skit utan riktiga bälten de e viktigare än en stol för 15K framförallt ska man tänka på att om man skulle behöva komma loss SNABBT ska det vara enkla lås= ett fia godkänt bälte så man inte helt plötsligt sitter fast om skiten börjar brinna!! har du något bra på lager?? wink

nja men ebay har ju såna sparco 3" bälten för runt 1500 kr med snabblås(ingen vanlig bilbälteslåsning).

jo de har iofs sett också men jag hade sparco bälten i min gammla evo 2 å var inte alls nöjd med dom var sega att låsa å sega att låsa upp men jag får se vad de blir nu de som verkar vara det största problemet är att hitta coilovers till rimliga summor dom ska fan inte behöva kosta mer till en e30 än tillex evona....

1 513 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
evo_krolle skrev:
Evo-Offer skrev:

nja men ebay har ju såna sparco 3" bälten för runt 1500 kr med snabblås(ingen vanlig bilbälteslåsning).

jo de har iofs sett också men jag hade sparco bälten i min gammla evo 2 å var inte alls nöjd med dom var sega att låsa å sega att låsa upp men jag får se vad de blir nu de som verkar vara det största problemet är att hitta coilovers till rimliga summor dom ska fan inte behöva kosta mer till en e30 än tillex evona....

okey vad rekomenderar du för några bälten?

jag har kollat på

toora kostar 2400 (vet inget om dom?!!)
GA lindberg har från 1900-2900 vet polare som e nöjda med dom..
och MoComp har jag dock inge pris på men dom ska väl vara rätt fina också

så vi får se på fredag blir de nog skruva av ialf smile

1 513 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
12 timmar tills man skruvar som ett jävla djur för ett sista tappert försök att hinna få hon rullandes tills nästa fredag har svarvat till svängnings dämparen idag så trigger hjulet har kommit på plats så nu får fan alla hålla tummarna för en uppstart imorgon å kanske med en jävla tur en provrunda!! men det är långt borta just nu men vi får se imorgon kväll blir de stor uppdate med många nya bilder..

Sök