8085
Sök

Extern hdd till bilstereo fråga

948 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
hej

tänkte snart skaffa mig en ny bilstereo iform av en kenwood KDC-BT8044UY och när man läser spec. på den om usb delen så ser jag att den läser/tar FAT16/32 och då undrar jag skulle man då kunna skaffa en extern hdd t ex http://se.wesellcd.dk/index.php?page=pr … ct_id=3342  (som förresten inte behöver nån extern strömkälla bara usb) och formatera om den från ntfs formatet till fat32 och plugga in? jag menar 320gig musik skulle räcka väldigt länge smile. skulle detta funka?

Mvh Tobbe

1 581 Inlägg
31 januari 2010
Svar ja.

948 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
lät ju bra nått du har testat/har själv?

1 581 Inlägg
31 januari 2010
Inte testat men ska köpa mig en extern Western passport 500gb disk som är lika stor som ett kreditkort och köra till min Pioneerdvd så fort jag installerat den. Så länge du inte behöver en extern källa och det är FAT32 så fungerar det bra. Men det tar en stund att ladda in musiken från disken pga storleken.

stahre
31 januari 2010
nu är den maskingen du ska köpa lite värre än min, men jag har provat att spela med externa större ljudkällor genom usb:n och då har det inte funkat (ja, med rätt format, både fat16/32), vet inte om det blir för mkt minne för spelaren att hantera eller vad det är, men det står bara "load" i 36 år..
Mwn om fellow provat denna spelaren o vetatt det funkar så smile

1 581 Inlägg
31 januari 2010
stahre skrev:
nu är den maskingen du ska köpa lite värre än min, men jag har provat att spela med externa större ljudkällor genom usb:n och då har det inte funkat (ja, med rätt format, både fat16/32), vet inte om det blir för mkt minne för spelaren att hantera eller vad det är, men det står bara "load" i 36 år..
Mwn om fellow provat denna spelaren o vetatt det funkar så smile

Såvitt jag vet så är det USB-stickor som gäller endast på din maskin också.

Men nej har inte testat på den maskinen men specs på din JVC säger USB-minnen och Kenwooden;

USB:

USB 1.1 / 2.0
FAT16/32
500 mA
Kompatibel med MPEG1/2 Audio Layer-3 (MP3)
Kompatibel med WMA Windows Media filer
Kompatibel med AAC (iPod) filer
Stöd för Usb-minnen och H-diskar, Ipod/ Iphone
Senast redigerat av Fellow (31 januari 2010)

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
31 januari 2010
De här kanske inte har nått med forumetskaparen o göra men ja har en hemmabio me usb utag och den klarade inte av att läsa in en extern hdd o jag provade formatera dom i olika, så ja e lite skeptisk men 8 gb minnes sticka klarar dom ju? du får ju in ganska många låtar på en sån oxå fast kanske inte va du söker smile

tjooolihoo

948 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
aha ok vid större diskar så verkar det inte gå.. ja ja får väl "nöjja" sig med att plugga i mp3n istället

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
31 januari 2010
brukar väll finnas max storlek åxå  hur mkt  låtar och mappar stereon klarar av ..  som min  stereo klarar 10000 låtar och  100 mappar  asså 100 låtar per mapp å tror de var samma på min förra pio  å den klara max av 250gb

Sök