Vart gömmer sig säkringarna

Conceited GARAGET V.D.
31 januari 2010 · 900 Inlägg

höll på me bil stereon idag o då gick en säkring, jag försökte hitta säkringarna på min nya ford mondeo 97a men utan lycka hmm, det enda jag hittade var lådan som fanns vid batteriet men det måste finnas en till invändigt å det e den jag inte hittar..
e det nån som vet vart den finns någonstans?
tacksam för hjälpen

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Rickard-v
31 januari 2010 · 2 665 Inlägg

Ett tips kan ju vara att kolla i bruksen till bilen. Brukar ligga i handsfacket. Det hittar du framför främre passagerar sätet. En lucka brukar finnas i intrumentbrädan där.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Conceited GARAGET V.D.
31 januari 2010 · 900 Inlägg

Rickard-v skrev:
Ett tips kan ju vara att kolla i bruksen till bilen. Brukar ligga i handsfacket. Det hittar du framför främre passagerar sätet. En lucka brukar finnas i intrumentbrädan där.

du verkar en jätte trevlig pojke! BTW bruksen behöver inte ligga där smartis! hah

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
grakka
31 januari 2010 · 102 Inlägg

Vad exakt menar du med stereon? Min första tanke var att säkringen bakom huvudenheten har gått. Fast jag kanske är ute å cyklar..

Conceited GARAGET V.D.
31 januari 2010 · 900 Inlägg

grakka skrev:
Vad exakt menar du med stereon? Min första tanke var att säkringen bakom huvudenheten har gått. Fast jag kanske är ute å cyklar..

nej jag höll på med att byta till en cd spelare, det sitter orginala stereon i! när ja höll på me kablarna å då lätt det "POOFF" å då gick säkringen hmm hoppas att jag förklarat rätt smile

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Conceited GARAGET V.D.
1 februari 2010 · 900 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Kolla till vänster om pedalstället. Du kan trycka på en spärr och sedan vika ner säkringscentralen så ser du lite bättre.

ja dem fanns där smile fick hjälp av en polare som äger ford mondeo .. men tack ändå smile

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Putte-Penzel Billackerare
2 februari 2010 · 231 Inlägg

Bra att du hittade den!smile Men nästa gång du ska pilla så ta av minusen på batteriet! Bara ett tips!wink

Man har det inte roligare än man gör på sig!
Ford Fairlane 500 "63an" (1963)
Ford Fairlane "-62an-" (1962)
Volvo V70 GLT "Seppo" (1997)
Conceited GARAGET V.D.
4 februari 2010 · 900 Inlägg

Putte-Penzel skrev:
Bra att du hittade den!smile Men nästa gång du ska pilla så ta av minusen på batteriet! Bara ett tips!wink

ja sånt e bra, bara man kommer ihåg! oftast så har jag bråttom å vill bara bli klar me skiten, man slutar jobba kl 5 å då e det redan mörkt ute + kilan + att det finns inte ork. men man e tvången om man vill lyssna på musik när man ska till jobbet på morgonen.. tack för tipset

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
fedge89
14 februari 2010 · 48 Inlägg

Ford har sin säkringshållare i motor rummet. den du hitta var nog den du letade efter.. om du inte hittar någor annat tecken på vart dom kan finnas så är det nog den.. om du har svårt så finns google eller ring till en bilskrot och fråga.. elelr biltema säljer haynes böcker..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang