Bästa/billigaste försäkrningen till s40 1,8 för en 19åring?

KALL3
31 januari 2010 · 723 Inlägg

Hej. Har nyss köpt bil och ska för första gången ha en bil skriven på mig. Innan har jag skrivit mina bilar på mina föräldrar men nu tänkte jag börja skirva denna på mig. Jag hade tänkt å ha hel eller halv beroende på hur mkt dom skiljer sig i pris. Så jag skulle vilja veta vilket försäkringsbolag är bäst o billigast? Jag bor i skara om det är bra å veta. Alltså ute på landet.

Så om ni har något gott råd att ge så kom gärna med dom!

Tack på förhand!

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
no_fake
31 januari 2010 · 865 Inlägg

Ring och kolla runt

KALL3
31 januari 2010 · 723 Inlägg

no_fake skrev:
Ring och kolla runt

Jag kollar intenet nu men det e ju så många att kolla så om någon vet något bra försäkringsbolag får man gärna rekimondera det big_smile

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
cheffer
31 januari 2010 · 1 422 Inlägg

http://www.compricer.se/ Ta en titt där wink

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
onej84
31 januari 2010 · 1 854 Inlägg

Länsförsäkringar va billigast för mig när jag köpte första bilen va 19 oxå.

Ett tips är att ta samma försäkring som du har på boendet, blir lite billigare då.

steifan DR!FTT3KN!K3R
31 januari 2010 · 10 427 Inlägg

Mina tips efter egen erfarenhet är att kolla hos SalusAnsvar eller Atava.
Men givetvis ska du jämföra alla, testa lite med compricer.se eller liknande tjänster.

LeafBox Lat Perfektionist
31 januari 2010 · 6 359 Inlägg

Atava är billiga som fan. Men krångliga att få tag i då dom har helknasiga telefontider.
Hade det på mina vinterbilar. skulle ha 110:-/månaden för en gammal ford sierra iaf tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
JonR
1 februari 2010 · 3 259 Inlägg
Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
westlife
1 februari 2010 · 246 Inlägg

Även www.insplanet.com jämför försäkringar. Lycka till

Memme I'am AWESOME..
1 februari 2010 · 2 783 Inlägg

westlife skrev:
Även www.insplanet.com jämför försäkringar. Lycka till

Bra sida, dock jobbigt att dom ringer upp en! tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
jocke_gronberg
1 februari 2010 · 4 586 Inlägg

ofta blir din försäkring låst en tid framöver så du kan inte byta hur som helst ändå fast du hittar billigare försäkring

misstänker att du redan har en försäkring på bilen och då kan det bli lite jobbigt

Punkt Allmänt trevlig.
1 februari 2010 · 94 Inlägg

Som någon skrev innan;

Kan man leva med lite sämre service men få lägre försäkringskostnad så är atava bäst, helt klart. http://www.atava.se

Har haft en del av mina bilar där, smidigt att byta typ av försäkring samt avsluta, man gör allt själv direkt via hemsidan.

maco
1 februari 2010 · 1 207 Inlägg

Jag har atava på min VW vento och betalar 4700kr om året på den. Vilket var ungefär hälften av vad t.ex. folksam ville att jag skulle betala.

Men jag har hört att atava är ett skitföretag annars. Strul med betalningar, dålig ersättning osv..

ScottaN Medlem 5280
1 februari 2010 · 552 Inlägg

Ring länsförsäkringar skaraborg.
Bra försäkringsbolag.
Bästa priserna när jag ringde runt.
Går säkert pruta 10% om man får rätt person. Gick bra för mig iaf.

NisseCarlsson Lastbilschaffis
1 februari 2010 · 64 Inlägg

Ring runt, det är nog det enklaste. Jag har aldrig orkat ringa runt och kolla, jag tog bara det försäkringsbolaget som vi har alla maskiner, bilar, verkstad och gården försäkrad på, så får man bra pris ut efter det smile Helförsäkring på min 765a som står på mig som 18åring ligger på ca 8000 om året smile

Kolla framåt! Det som händer i backspegeln får du läsa om i tidningen dagen efter!
torpis Forummoderator
1 februari 2010 · 10 576 Inlägg

Punkt skrev:
Kan man leva med lite sämre service men få lägre försäkringskostnad så är atava bäst, helt klart. http://www.atava.se

Har haft en del av mina bilar där, smidigt att byta typ av försäkring samt avsluta, man gör allt själv direkt via hemsidan.

Jag är inne på den linjen också...  Atava är luriga rackare som bland annat har samma premie även om bilen är avställd, men det framgår inte direkt tydligt (givetvis)  likaså har deras hemsida en del buggar som (givetvis) bara dyker upp när det gäller att avsluta försäkringen, inte när man tecknar den...

exempelvis gick det inte för mig att avsluta försäkringen utan att tala om för dem varför och om jag inte hade tecknat en ny försäkring i annat bolag så buggade sidan så att det inte gick att avsluta försäkringen.

Jag är dock smartare än atavas "hackers" och lyckas gå runt "buggarna" och är således nöjd med en billig försäkring. En bil brann upp för mig och det var inga större problem att lösa det. Fick skäligt betalt och det tog ca en månad.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
westlife
1 februari 2010 · 246 Inlägg

Memme skrev:

westlife skrev:
Även www.insplanet.com jämför försäkringar. Lycka till

Bra sida, dock jobbigt att dom ringer upp en! tongue

Njae jag tycker inte det. De gånger jag använt dom så använder man ju hemsidan för att få reda på det billigaste och sen när de ringer upp kan man ju diskutera för- och nackdelar med varje försäkring. Kanske är värt att ta den som är 100kr dyrare/mån pga bättre villkor eller lägre självrisk på tex rutbyte etc etc. För sånt orkar jag inte kolla själv, det är ju dom som är iaf lite mer insatta i försäkringar så dom får hjälpa mig smile

_DamnIt R1 driver!
1 februari 2010 · 5 128 Inlägg

Atava är ett grymt billigt försäkringsbolag. Jag är inne på min 3e bil där nu, och dom har bra priser för att va under 23 eller vad man nu ska va. Dock är det dyrt att ringa till dom om det är något! (50kr/samtal)
Dock kollade jag precis, va 13kr billigare/mån att ha fiestan försäkrad på trygghansa istället för Atava faktiskt!

Senast redigerat av _DamnIt (1 februari 2010)

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
1 februari 2010 · 1 874 Inlägg

Volvia har alltid funkat nice för mig när det har varit Volvo. Sen beror det väl på årsmodell o.s.v, om du köper allt kontant, lånar till en del, eller hur det ser ut.

torpis Forummoderator
1 februari 2010 · 10 576 Inlägg

westlife skrev:

Memme skrev:

westlife skrev:
Även www.insplanet.com jämför försäkringar. Lycka till

Bra sida, dock jobbigt att dom ringer upp en! tongue

Njae jag tycker inte det. De gånger jag använt dom så använder man ju hemsidan för att få reda på det billigaste och sen när de ringer upp kan man ju diskutera för- och nackdelar med varje försäkring. Kanske är värt att ta den som är 100kr dyrare/mån pga bättre villkor eller lägre självrisk på tex rutbyte etc etc. För sånt orkar jag inte kolla själv, det är ju dom som är iaf lite mer insatta i försäkringar så dom får hjälpa mig smile

Mig krokade de upp på en prenumeration av något slag där det skulle kosta mig pengar om jag själv inte gick in och avbokade min prenumeration som jag inte bett om. Så för mig är insplanet inte riktigt ärliga heller. (minns inte exakt vad vet var ,men jag blev tvungen att aktivt tacka nej hos dem för atti tne få betala ett par hundra kronor)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang