Kommer dessa basar spelar bra med slutsteget?

evilaudio
6 februari 2010 · 16 195 Inlägg

Marre90 skrev:
Så nu är allt kopplat rätt och det spelar riktigt bra! DOCK har ett annat problem tittat fram. När jag spelar högt med volym på cirka 40 (Max på huvudenheten är 62) så ser man att båda slutstegens lampor "dippar" och har jag högre så hör man hur musiken klipper till och låter skit typ. Kablaget bör inte vara problemet då jag kör med 30mm2 kablar till ström och jord och jorden är 100%. Strömkabeln har säkring på 100A med säkringshållare från autoleads. Ska jag köpa mig en kondensator eller hur löser jag problemet?

mvh marre

hur mycke gain har du på stegen???

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Marre90
8 februari 2010 · 34 Inlägg

Skulle tippa på cirka 85-90% av gain från 0-100.

mvh marre

evilaudio
8 februari 2010 · 16 195 Inlägg

du kan ju börja me att sänka gainen..  å blinkar steget lampor så har du säkerligen för lits ström i bilen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Streethawk Billjuds Wannabe
8 februari 2010 · 1 771 Inlägg

Är det bara stegena's lampor som blinkar eller är det alla i bilen?
håller med evil i den här frågan om att du har för lite ström.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Marre90
8 februari 2010 · 34 Inlägg

Alla lampor i bilen dippar lite vid hög volym på huvudenheten. Kan det vara så simpelt att batteriet är lite halvkasst? Har inte testat ljudet med bilen igång då den står i ett garage och isärplockad. Batteriet laddas dock cirka en gång i månaden för att bibehålla skicket. Om någon undrar vad det är för batteri är det ett nytt Varta batteri på 12v 72ah (lite större än original) Ska sänka gainen och se om jag laddar batteriet fullt och testar sen.

mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang