Hjälp med ljudsetup Golf 2.

Dayye
3 februari 2010 · 35 Inlägg

Tja.

Tänkte kolla med er kunniga personer.
Har en budget på ca 15 tusen.
Tänkte att jag skulle köpa;
bas
framsystem
baksystem
huvudenhet.

Ska göra baslådan själv om det hjälper lite smile


Bilen sakerna ska sitta i är en Golf 2 Gti 90.
Musiken jag lyssnar på är allt, det kan va från hardcore till ballader. Alltså allt.
Vill kunna spela mycket högt och samtidigt väldigt cleant, alltså basa på mycket men ändå höra vad dem sjunger.

Tacksam för svar.

MVH D
Ingen som har något?

Senast redigerat av Dayye (3 februari 2010)

stRaend
3 februari 2010 ·

är du villig att bygga om dörrsidor , a-stolpar? Vill du ha högtalare i bak? Eller bara ifram osv. 15 000, är det bara ljudet eller är det kablar, säkringar , byggmaterial , dämpmaterial?

Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
3 februari 2010 · 961 Inlägg

skippa bak , dämpa framörrarna istället, sen som stRaend skriver, mer info så kommer säkert förslag trilla in smile

Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
Volvo 855 "T5-R" (1995)
Dayye
3 februari 2010 · 35 Inlägg

stRaend skrev:
är du villig att bygga om dörrsidor , a-stolpar? Vill du ha högtalare i bak? Eller bara ifram osv. 15 000, är det bara ljudet eller är det kablar, säkringar , byggmaterial , dämpmaterial?

Jag är villig att bygga om dörrsidor, a-stolpar etc. Vill ha ett framsystem, och ett baksystem som jag skrev. Om vi säger 13 tusen går till media, och resten går till säkringar, byggmaterial osv..

Dayye
3 februari 2010 · 35 Inlägg

Stickan skrev:
skippa bak , dämpa framörrarna istället, sen som stRaend skriver, mer info så kommer säkert förslag trilla in smile

Okej, är det det bästa att skippa bak?
Tack för tipset (Y)

stRaend
3 februari 2010 ·

du får nog lägga mer än 2000:- till säkringar, kablar, byggmaterial och dämpmaterial ^^

och det "bästa" är att skippa bak, då det är fram som ger den största ljudbilden. så istället för halvdana kit ifram och koax ibak så skaffar du bättre kitsystem fram istället.

och sedan dämpa alla ytor i bilen, skulle rekomendera detta just nu. Billigt smile http://www.blekingebilradio.se/?categor … _id=ga0100

ska du tävla i något med bilen? SQ / db? Finns ju tonvis av olika högtalare till olika ändamål , men som du säger att du vill ha tryck samtidigt som du vill kunna spela snyggt om jag förståt det rätt? Så skulle iallafall jag satsa på antingen enkla eller dubbla 10" eller 12" basar. och 1-2st 6,5" kit ifram.

Dayye
3 februari 2010 · 35 Inlägg

stRaend skrev:
du får nog lägga mer än 2000:- till säkringar, kablar, byggmaterial och dämpmaterial ^^

och det "bästa" är att skippa bak, då det är fram som ger den största ljudbilden. så istället för halvdana kit ifram och koax ibak så skaffar du bättre kitsystem fram istället.

och sedan dämpa alla ytor i bilen, skulle rekomendera detta just nu. Billigt smile http://www.blekingebilradio.se/?categor … _id=ga0100

ska du tävla i något med bilen? SQ / db? Finns ju tonvis av olika högtalare till olika ändamål , men som du säger att du vill ha tryck samtidigt som du vill kunna spela snyggt om jag förståt det rätt? Så skulle iallafall jag satsa på antingen enkla eller dubbla 10" eller 12" basar. och 1-2st 6,5" kit ifram.

Ah, det va grymt billigt faktiskt!
Ah, jag skippar nog baksystemet och smäcker dit grymt framsystem.
Tävlingar just nu är inget jag tänker på, men kanske kommer på tanken att börja tävla i det, när allt är klart osv.. Och JA du har förstått helt rätt. Ah, okej smile har du några ideér på grejjor? smile

Helst vill jag ha att det är samma märke på allt! huvudenheten gör inget om det är något annat.. annars ser det drygt ut tycker jag tongue

Senast redigerat av Dayye (3 februari 2010)

Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
3 februari 2010 · 961 Inlägg

lite μ-Dimension hade kanske passat herrn då? Väldigt välljudande vad jag har hört smile och går även att smiska på hårt big_smile

Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
Volvo 855 "T5-R" (1995)
Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
Dayye
3 februari 2010 · 35 Inlägg

Stickan skrev:
lite μ-Dimension hade kanske passat herrn då? Väldigt välljudande vad jag har hört smile och går även att smiska på hårt big_smile

Om jag ska vara ärlig så har jag aldrig hört talas om det märket :o
Men gick in på sidan och lästa, det smällde på rätt bra i mina ögon smile

stRaend
3 februari 2010 ·

du har pm ^^

Dayye
3 februari 2010 · 35 Inlägg

stRaend skrev:
du har pm ^^

såg det! Det har du med big_smile

racer-putte
3 februari 2010 · 6 558 Inlägg

ETT tips.. kenwood 8044a huvud-enhet sen är du på g smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang