2265
Sök

Golf III - Dags att börja lite med bilen då:D

35 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Tjena!
Då detta är mitt första projekt så kommer det gå långsamt fram och ta lite tid med uppdateringar då jag för till fället jobbar 100% men ska gå ner på 85% om några veckor:( .
Det är en Golf III -93 1.8 CL.
Den har gått en hel del och köpte den billigt av min förra chefs, systers dotters pojkvän. <---LÅNGT

HISTORIA
När jag fick bilen i alla fall så funka inte starten som den skulle så jag fick felsöka den och hitta det var startdosan som var paj så jag byte den. Lacken var fin och glänste vakert MEN INTE LÄNGRE. Det visade sig att den förra ägaren hade sprayat med flaskspray och lagat det mesta med spackel bara:mad: så jag har låtit det vara eftersom jag tänkt att jag ska fixa det när jag har tillgång till ordentligt garage. Besikta bilen i november och åkte på följande saker, Rostig vänster ytterbalk, Disco med bakljusen när jag blinkar:lol:. Så jag tog och fixa allt det och besikta igen. Men nu har ju bilen blivit mer och mer rostig pga all J*vla snö. så jag har bestämmt mig att slippa ner hela bilen fixa all rost jag hittar och DÖDA den.
Så har jag även kommit på lite saker jag mer ska göra och här kommer en lista:

Klart(X), Påbörjat(B), ej börjat med()

Rost ()
Bygga baslåda()
Skaffa basar()
Ljud()
Styling utvändigt()
Styling invändigt()
Mätare()
Jag laddar snart upp en bild på hur bilen ser ut ska bara skaffa fram en bra kamera.

Jag har skissat på ett par baslådor jag skulle vilja bygga:D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/133123/852834_9ykxnp.jpg

Den som är överst är den jag tänkt att göra men är lite osäker:S
I alla fall, den har basarna riktade mot varandra, och 2 luft rör som ska riktas in i cupen, i mellan rummet ska det även sitta ett neon och sen ska det sättas plexiskiva som jag ska ha någon logga på men vet inte vilken dock.

Den 2a bilden. Så är basarna riktade in i cupen och där emellan så sitter slutsteget och bakom det ett neon rör som ska lysa upp slutsteget. Funderar även på om jag ska sätta små dioder runt basarna men jag tror dom kommer gå sönder ganska fort när man väl drar på och börjar spela på riktigt.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
4 februari 2010
Kommer följas, då jag även har en golf som pendlar å projekt så big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

35 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Memme skrev:
Kommer följas, då jag även har en golf som pendlar å projekt så big_smile

Fan då:D min är också en pendlar bil ungefär köpte den då jag inte orkar buss i 2 timmar varje dag:P när sj resan tar 1 kvart:P Det tycker jag du gör rätt i kommer att skriva ut datumet när det är klappat och klart jag får garaget:D

35 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
Har ju hittat vilka basar jag ska köra blir lite ekonomi i början då jag måste få ihop bilen och den fixad så den rullar som den ska:D
Det blev ett par Kenwood KAC-6104D 12". tror dom kommar spela på ganska bra jämfört med min gammla bas:P

Garage datum är nu klart kommer köra igång på onsdag morgon med bilen och praktiskt taget bo där eller på jobbet:P
Det enda kruxet jag har tror det kan va bensin pumpen som är paj. i alla fall Golfen vill inte starta som den gjort:( jag får ge den en MASSA gas för att den ska starta vet ej vad det kan vara:( men om någon varit med om detta förut så skulle jag uppskatta om ni sa något vad det skulle kunna va än att jag plockar isär hela motorn.

FELET!
När bilen är kall vill den inte starta som den ska, startmotorn går runt som den ska och allt men den får inte tillräckligt med bensin verkar det som. jag får gasa flera gånger men ibland så hinner batteriet ta slut innan den startat. När den är varm är det bara att vrida på nyckeln så hör man all 90häst ryta till där bak.
Vet någon vad det kan va?

Bilder kommer inom kort.

MVH Davva

449 Inlägg
9 februari 2010
Detta blir nog bra smile

Lycka till

Sök