Tjena!
Då detta är mitt första projekt så kommer det gå långsamt fram och ta lite tid med uppdateringar då jag för till fället jobbar 100% men ska gå ner på 85% om några veckor:( .
Det är en Golf III -93 1.8 CL.
Den har gått en hel del och köpte den billigt av min förra chefs, systers dotters pojkvän. <---LÅNGT
HISTORIA
När jag fick bilen i alla fall så funka inte starten som den skulle så jag fick felsöka den och hitta det var startdosan som var paj så jag byte den. Lacken var fin och glänste vakert MEN INTE LÄNGRE. Det visade sig att den förra ägaren hade sprayat med flaskspray och lagat det mesta med spackel bara:mad: så jag har låtit det vara eftersom jag tänkt att jag ska fixa det när jag har tillgång till ordentligt garage. Besikta bilen i november och åkte på följande saker, Rostig vänster ytterbalk, Disco med bakljusen när jag blinkar:lol:. Så jag tog och fixa allt det och besikta igen. Men nu har ju bilen blivit mer och mer rostig pga all J*vla snö. så jag har bestämmt mig att slippa ner hela bilen fixa all rost jag hittar och DÖDA den.
Så har jag även kommit på lite saker jag mer ska göra och här kommer en lista:
Klart(X), Påbörjat(B), ej börjat med()
Rost ()
Bygga baslåda()
Skaffa basar()
Ljud()
Styling utvändigt()
Styling invändigt()
Mätare()
Jag laddar snart upp en bild på hur bilen ser ut ska bara skaffa fram en bra kamera.
Jag har skissat på ett par baslådor jag skulle vilja bygga:D
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/133123/852834_9ykxnp.jpg]()
Den som är överst är den jag tänkt att göra men är lite osäker:S
I alla fall, den har basarna riktade mot varandra, och 2 luft rör som ska riktas in i cupen, i mellan rummet ska det även sitta ett neon och sen ska det sättas plexiskiva som jag ska ha någon logga på men vet inte vilken dock.
Den 2a bilden. Så är basarna riktade in i cupen och där emellan så sitter slutsteget och bakom det ett neon rör som ska lysa upp slutsteget. Funderar även på om jag ska sätta små dioder runt basarna men jag tror dom kommer gå sönder ganska fort när man väl drar på och börjar spela på riktigt.