7 april 2010
Trådstartare
Wow! Kul att bilen blev så uppmärksammad under påskhelgen
Verkligen!
Blev också fotograferad på Mantorp av en kille som sa sig komma från ett amerikanskt tyskstukforum, dock hann jag inte ta namn eller hemsidenamnet på det kommande utlovade "reportaget", ser du detta så kanske du kan skriva av dig och skicka bilderna eller reportaget 
Har varit riktigt sliten dem senaste dagarna efter jobbet och har inte orkat uppdatera tråden, men det ska bättras på kan jag lova, här är senaste. Ris och ros tack, själv gillade jag det 
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/898301_egisvb.jpg]()
Öglan låg och skräpade på min rekondplats på jobbet, lackerades röd och skruvades dit, visst sticks den i ögonen hos folk och retar en del. Blev lite coolt tycker jag
Vad tycker ni?
Har även fått lite problem med bilen, är det någon motor/drivlinekunnig här på forumet som kan vara till hjälp.
När anti-drift (
) knappen är av, alltså inga hjälpsystem, så vibrerar det och smäller kraftigt när jag trycker på fullt från tvåan till treans växel, och fortsätter att smälla helsike tills jag petar i 4an. Kan det vara så att däcken spinner och studsar när jag brassar på, eller har det något med kardanen eller växellådan att göra, är rätt så orolig, då detta hände nu när man har liiite mer vrid i motorn 
Att notera in är att det smäller från bakvagn och strax under mittarmstödet vid själva gaspådraget.
Fråga nummer två:
Skulle det göra en viss skillnad med att ha ett fjäderben-stag monterat bak i bilen, eller är det ingenting som har betydelse?
Fjäderbenstag fram är planerat, och en rejäl lättning på bilen likaså, dörrsidor ska bort och ersättas med alu-skivor tjocklek pappers-ark, samt baksäte, och paneler i bagageutrymme.
Det blev en hel del frågor där men hoppas att någon vänlig själ har tid att svara på 
Fråga nummer tre:
En sista fråga när man endå skämmer ut sig med dumma frågor, är det lönt att rensa på dämpmattan, och väger det mycket?
Mvh Andro
Senast redigerat av Galic_Andro (7 april 2010)
| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |