666_Beast skrev:
Allvarligt? Ser ju förjävligt ut.
Även jag håller med ovanstående, visst är det kul att se unika idéer men denna kanske inte riktigt går ihop med bilen i övrigt. Bilen i övrigt är... speciell men en riktig nackvridare när man ser den i verkligheten och har definitivt ett fräckt stuk, såg den på Schmeidmann-träffen, karavanen vid Varberg och följde sedan med längs motorvägen och blev lite såld på bilen som ingen längs hela E6an möjligen kan ha missat.
Men ovanstående bilder ser helt fel och Epa-traktor ut, att du gör det slitet men stilrent är ingen dum idé men filtar, en bensindunk och lite rep? Och vad jag tycker är värst, det ger åtminstone intrycket av att vara ett hafsverk.
Nej "slitet och ratlook" kan se så mycket bättre ut, varför inte satsa på exempelvis ett bygge i slitet obehandlat (grånat) trä, rostiga synliga spikhuvuden och diverse övrig metall med patina, ett par slitna cowboyboots med sporrar och ett gammalt flintlås gevär?
Och som en extra krydda, spindelnät på burk har funnits sedan länge och även slutsteg, kablar mm bör kunna se gammalt ut. Tänk dig att du drar kablar i kopparrör som sedan misshandlas till att ärga vackert blått tex.
En idé, och det finns säkert mycket mer som stämmer in på din bils stuk men samtidigt ser genomtänkt ut och ger intrycket av att tid är nerlagt. Ovanstående var i alla fall vad som dök upp i mitt huvud när jag läste ditt inlägg, men bygget på bilderna ser, tyvärr, inget annat än förjävligt ut.
Tyvärr inte på det positiva vis som man kan beskriva bilens udda stuk i övrigt med