7064
Sök

Köpråd: Audi 80 V6 2.8 1993?

Defloratör.
641 Inlägg
10 februari 2010
the_lion skrev:
om vi säger såhär:
Gemför en Golf Vr6 2.8 mot en Audi 80 2.8 v6

jag har en vr6 men inte kört en audi

Ja en audi 80 med 2.8v6 lär kännas trött som en traktor i jämförelse.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

2 Inlägg
14 maj 2010
fredriq skrev:
nitrox skrev:
Jag skulle dock avråda dig från allt som har med denna motor att göra. värre skit får man faktist leta efter.
Min bil har gått 22k mil och den läker olja saknar oljetryck går ojämt drar ruskiga mängder soppa är slö och blabla bla. ja som sagt köp inte om du vill slippa problem. reservdelarna är dessutom svindyra

En underhållen 2,6 eller 2,8 har garanterat inte de problemen!
Vart läcker den olja?
Inte helt ovanligt att ventilkåpspackningarna behöver bytas med åren, brukar samlas olja i V´t då.
Även reducerventiler för oljetrycket är vanligt att få byta när de gått en bit, sitter i bakkant på toppen och ger upphov till knackande när de inte fungerar. Är inga större pengar!

Om den går ojämt och drar mycket soppa är väl någon givare kass, tex lambdasond eller motortempgivare, det har ju alla motorer!

Att delarna är så dyra vet jag inte om jag kan hålla med om, köpte kamremssats, vattenpump, tändsift, oljefilter, luftfilter och multirem för runt 2400 kr från tyska autoteile.cn

Väldigt tacksam motor att byta kamrem på, iaf i C4-karossen, där behöver man inte riva bort en pryl framför motorn!

Kan reducerventiler också kallas oljetryckssensor?

Olika
907 Inlägg
14 maj 2010
Peterca skrev:
fredriq skrev:
nitrox skrev:
Jag skulle dock avråda dig från allt som har med denna motor att göra. värre skit får man faktist leta efter.
Min bil har gått 22k mil och den läker olja saknar oljetryck går ojämt drar ruskiga mängder soppa är slö och blabla bla. ja som sagt köp inte om du vill slippa problem. reservdelarna är dessutom svindyra

Vart läcker den olja?
Inte helt ovanligt att ventilkåpspackningarna behöver bytas med åren, brukar samlas olja i V´t då.
Även reducerventiler för oljetrycket är vanligt att få byta när de gått en bit, sitter i bakkant på toppen och ger upphov till knackande när de inte fungerar. Är inga större pengar!

Om den går ojämt och drar mycket soppa är väl någon givare kass, tex lambdasond eller motortempgivare, det har ju alla motorer!

Att delarna är så dyra vet jag inte om jag kan hålla med om, köpte kamremssats, vattenpump, tändsift, oljefilter, luftfilter och multirem för runt 2400 kr från tyska autoteile.cn

Väldigt tacksam motor att byta kamrem på, iaf i C4-karossen, där behöver man inte riva bort en pryl framför motorn!

Nej det är något helt annat.
Oljetryckssensor är en givare som antingen skickar signal till oljetrycksmätare eller oljetryckslampan. Den sistnämnda brukar läcka på VAG-bilar.

Mvh
Fredrik

2 Inlägg
14 maj 2010
fredriq skrev:
Peterca skrev:
fredriq skrev:

Vart läcker den olja?

Nej det är något helt annat.
Oljetryckssensor är en givare som antingen skickar signal till oljetrycksmätare eller oljetryckslampan. Den sistnämnda brukar läcka på VAG-bilar.

Ok Min motor tickar som F-n och olje trycks mätaren pendlar som ett flipperspel och olje lampan lyser när motorn blir varm. kan det vara reducerventilerna?

Lastbilschaufför
257 Inlägg
17 maj 2010
Jag har ju 2.6:an i min A100 och den har gått 2.000 hårda mil (Gått strax 23.000 nu) hos mig och ända jag har bytt i motorväg är tändstift, olja och kamrem med allt som tillhör tongue

Fast jag har fått grenrörs läkage på min sen dom håller på att gräva överallt i denna stad så jag slog igenom tongue
Annars måste iaf jag säga att 2.6:an är en väldigt bra motor, men är visst delade åsikter om allt smile

//Danne

Four Rings To Rule Them All

Sök