Fråga angående turbotimer montering

Gidlund
8 februari 2010 · 354 Inlägg

Hejsan.

Undrar om det finns möjlighet av att koppla i en turbo timer i en saab 9-5 aero 00a?
Kikade lite på några kopplingsscheman och de ser väl ut att ska kunna fungera men hur fungerar det ihop med andra system så som larmet?
går det ens koppla om så man inte måste ha backen i för att få ur nyckel och dylikt?

vad jag antar är att det inte går men tänkte se om någon hade gjort ett försök...

mvh
andreas

Gidlund
10 februari 2010 · 354 Inlägg

ingen ?tongue

kevlar_soul
10 februari 2010 ·

http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … ;view=next

MrPB här på garaget.org säger att han tagit bort sin backspärr helt på sin Saab. Kolla med honom

Ibland är Google bra..


Fråga på Saab Turbo Club of Sweden, de kan säkert hjälpa dig..

viox
29 augusti 2010 · 66 Inlägg

lånar tråden, har tänkt köpa mig 1 turbo timer har hittat på lite olika modeller, det är till en mitsubishi evo 8 -04. oftast brukar man ju få det man betalar för, så nån som använder någon av dessa eller har förslag på andra kan gärna skriva vad ni tycker.
Undrar även om det är lätt att koppla in (alltså om man är amatör på elektronik).

         

HKS-41001-AK010 - Turbo Timer Type-1

En av HKS absolut senaste produkter. HKS Turbo Timer Type-1. En mycket avancerad turbo timer. Den har både manuell tidsinställning och "automode" vilken själv känner av hur du kört innan du stänger av bilen och anpassar tiden den låter motorn gå efter att du slagit av tändningen. Dessutom har den funktioner som:

Speed warning
Shift warning
0-100 km/h
402m tidtagning
Stoppur
Visning av aktuell hastighet eller varvtal
Visning av max uppnådd hastighet och varvtal
Voltmätare
etc. etc.

Liten och lättplacerad
Bredd: 89.5mm
Höjd: 22.5mm
Djup: 13mm

Även tittat på

http://askas3046.dedic35.kontrollpanele … ;artgrp=30

Zanka_Man
26 juni 2011 · 79 Inlägg

jag har en evo 4 och har HKS turbo timer type-0 nått speciellt man ska tänka på när man kopplar in den?

Mitsubishi Evo IV "Sir Vääs" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang