Angående : cruising genom malmö

Saisoku
9 mars 2010 · 191 Inlägg

1. street_racing_90 - Audi s2 coupé
2. the-furious-one - mitsubishi eclipse gs
3. Bullet---    Honda Prelude
4. Eksten - Mitsubishi evolution 4
5. Aero_Boy - SaaB 9-5 Aero
6. Biggi - Ford Mondeo ST220
7. Supersupra87 - Civic Coupe 95
8. Anesn - toyota supra
9. Avinasch - Audi a4
10. Derdelis - Mitsubishi Evolution 3 (Förutsatt att jag blir klar med den)
11. Topnotch - Honda Civic Type R
12. Funched - Honda Integra Type R

Eat sleep JDM
J-A
10 mars 2010 · 38 Inlägg

Det finns riktigt bra kurviga landsvägar på väg till Ystad annars. Men det är klart kustvägen är ju enklast att köra och man tappar inte bort någon.

BMW 328ci "guldklimpen" (2000)
J-A
10 mars 2010 · 38 Inlägg

Jag är på! 525i här på garaget hänger också med.

1. street_racing_90 - Audi s2 coupé
2. the-furious-one - mitsubishi eclipse gs
3. Bullet---    Honda Prelude
4. Eksten - Mitsubishi evolution 4
5. Aero_Boy - SaaB 9-5 Aero
6. Biggi - Ford Mondeo ST220
7. Supersupra87 - Civic Coupe 95
8. Anesn - toyota supra
9. Avinasch - Audi a4
10. Derdelis - Mitsubishi Evolution 3 (Förutsatt att jag blir klar med den)
11. Topnotch - Honda Civic Type R
12. Funched - Honda Integra Type R
13. J-A - Audi Coupé
14. 525i - Audi S4

BMW 328ci "guldklimpen" (2000)
Perry86
10 mars 2010 · 51 Inlägg

Jag är på! 525i här på garaget hänger också med.

1. street_racing_90 - Audi s2 coupé
2. the-furious-one - mitsubishi eclipse gs
3. Bullet---    Honda Prelude
4. Eksten - Mitsubishi evolution 4
5. Aero_Boy - SaaB 9-5 Aero
6. Biggi - Ford Mondeo ST220
7. Supersupra87 - Civic Coupe 95
8. Anesn - toyota supra
9. Avinasch - Audi a4
10. Derdelis - Mitsubishi Evolution 3 (Förutsatt att jag blir klar med den)
11. Topnotch - Honda Civic Type R
12. Funched - Honda Integra Type R
13. J-A - Audi Coupé
14. 525i - Audi S4
15. Perry86 - Mazda Miata

Chevrolet Corvette "C4" (1994)
supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
11 mars 2010 · 581 Inlägg

J-A skrev:
Det finns riktigt bra kurviga landsvägar på väg till Ystad annars. Men det är klart kustvägen är ju enklast att köra och man tappar inte bort någon.

Sa någon kurviga landsvägar ? big_smile

Hade varit najs, men man kanske kan ta det innan ystaträffen någon annan gång istället.

Senast redigerat av supersupra87 (11 mars 2010)

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
Derdelis
11 mars 2010 · 124 Inlägg

Bullet--- skrev:

supersupra87 skrev:

J-A skrev:
Det finns riktigt bra kurviga landsvägar på väg till Ystad annars. Men det är klart kustvägen är ju enklast att köra och man tappar inte bort någon.

Sa någon kurviga landsvägar ? big_smile

Hade varit najs, men man kanske kan ta det innan ystaträffen någon annan gång istället.

hade varit skitkul, syn bara att intresset är så lågt på Gorg,föra att, vem vet? det kan ju hända vad som helst på kurviga vägar  roll , rådjur,skogspoliser,blinda pensionär-svamp-plockare.sen kan man få stenskott på bilen(oh no),sen krockar man automatiskt om man är flera bilar på vägen samtidigt.   lollollollollol

haha visst är det så, och då har vi inte ens nämnt alla stavgångare med reflexväst, hjärtat stannar ett par sekunder varje gång.

Skämt å sido, hela sydskåne är ett spindelnät av fina vägar särskilt runt äspö och klagstorp. Bra idé men vet inte om det funkar till just denna cruisingen. Det ska isf vara en mer ändamåls anpassad träff utan en massa 2,5tons familjeräcrar.

street_racing_90 Audi racing
11 mars 2010 · 634 Inlägg

Bullet--- skrev:

Derdelis skrev:

Bullet--- skrev:

hade varit skitkul, syn bara att intresset är så lågt på Gorg,föra att, vem vet? det kan ju hända vad som helst på kurviga vägar  roll , rådjur,skogspoliser,blinda pensionär-svamp-plockare.sen kan man få stenskott på bilen(oh no),sen krockar man automatiskt om man är flera bilar på vägen samtidigt.   lollollollollol

haha visst är det så, och då har vi inte ens nämnt alla stavgångare med reflexväst, hjärtat stannar ett par sekunder varje gång.

Skämt å sido, hela sydskåne är ett spindelnät av fina vägar särskilt runt äspö och klagstorp. Bra idé men vet inte om det funkar till just denna cruisingen. Det ska isf vara en mer ändamåls anpassad träff utan en massa 2,5tons familjeräcrar.

självklart, funkar som sagt inte som cruising men som andra inspirerande träffar.

vi kan ju fixa något sånt sen i sommar med torra vägar ?

street_racing_90 Audi racing
11 mars 2010 · 634 Inlägg

Bullet--- skrev:

street_racing_90 skrev:

Bullet--- skrev:

självklart, funkar som sagt inte som cruising men som andra inspirerande träffar.

vi kan ju fixa något sånt sen i sommar med torra vägar ?

why not?jag har en del ide´er. man får vänta tills vinter-väglaget försvinner helt o hållet. fan ta mig halt i morse faktiskt.

ja det var lite is på vägarna hehe ... men men roligare när de e lite varmare ute också om man ska stanna någonstans och snacka/ ta bilder

Saisoku
11 mars 2010 · 191 Inlägg

hur blir det nu med cruisingen? många vill väl ha klara besked om det blir av? tid? och en karta på hur vi kör. blir ju perfekt med en cruising på dom stora vägarna genom trelleborg och följa kusten till ystad. vägbulorna hoppas jag ni kan köra över, många sportbilar som kör där nere på sommaren och då ska väl vi med klara de. men besked hade varit bra, såg att där e ett gäng som kör från jägersro, annars hänger vi på där?

Eat sleep JDM
street_racing_90 Audi racing
11 mars 2010 · 634 Inlägg

Topnotch skrev:
hur blir det nu med cruisingen? många vill väl ha klara besked om det blir av? tid? och en karta på hur vi kör. blir ju perfekt med en cruising på dom stora vägarna genom trelleborg och följa kusten till ystad. vägbulorna hoppas jag ni kan köra över, många sportbilar som kör där nere på sommaren och då ska väl vi med klara de. men besked hade varit bra, såg att där e ett gäng som kör från jägersro, annars hänger vi på där?

allt står på första sidan .. kartan finns också där!

so_loud_it_hz
12 mars 2010 · 91 Inlägg

okej, vi kommer antagligen, ett par stycken, annars syns vi i ystad!!

Volvo 945 classic "dagis räcern" (1993)
Volkswagen vr6 "dagis räcern 2" (1993)
Honda civic VTI "C YA" (1992)
Xtravagant 1337
13 mars 2010 · 1 343 Inlägg

Köra rutten genom trelleborg och vidare på fina vägar lockar betydligt mycket mer än rödljus trängsel och avgaser inne i stan.
Och sen köra E65 till Ystad?

Skulle jag lägga en röst så lägger jag den på Topnotch förslag.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
More_HP_Please
14 mars 2010 · 62 Inlägg

Ähh jag är med i vilket fall som helst, var vi än kör smile. Är det inte det som är lite meningen?.. Köra tillsammans som ett gäng bilar. Sen vilken väg vi kommer ta eller vart vi ska skiter jag i. Sen förstår jag folk som tänker på farthinder och dåligt vägunderlag. Det tycker jag är giltiga ursäkter om man vill klaga på något... Jag vet bara att min bil kommer att vara Fulltankad, Nytvättad och stå på tomgång redo för att köras till en av dem mest efterlängtade vårträffarna i år. Oavsett vilken rutt vi tar dit. Synes på vägarna gott folk!....

Ford Focus St170 "Redwood Reaper" (2002)
BMW 320i Cab "E30" (1989)
BMW 520D (2009)
street_racing_90 Audi racing
14 mars 2010 · 634 Inlägg

har ändrar lite på första sidan ... vi kommer köra mot jägersro från sibbarp så vi möter upp dem andra från jägersro så vi kan åka tillsammans med den till ystad

eX3Me Skåne Crazy Crew
14 mars 2010 · 701 Inlägg

Tycker detta låter skitkul, och hade definitivt hakat på om det inte varit så¨att det är premiär av Ystadträffen med än så länge nästan 100bilar anmälda där nere.
Men om man hade möts upp och istället cruisat strandvägen via trelleborg ner till Ystad och glidit upp där på träffen sen istället?

street_racing_90 Audi racing
14 mars 2010 · 634 Inlägg

vi kör från sibbarp till jägersro och möter upp dem andra som väntar där sen drar vi gemensamt till träffen i ystad ... lättare så

Saisoku
14 mars 2010 · 191 Inlägg

låter bra! det hade aldrig fungerat att köra inne i stan,, jo de första 5 minuterna

Eat sleep JDM
street_racing_90 Audi racing
14 mars 2010 · 634 Inlägg

ja så nu blir vi lite fler också ... de blir ju en liten cruising iaf smile

Marcuss88
16 mars 2010 · 12 Inlägg

inte ta en liten extra runda ner om i Ystad då ? den 9 april...  Då är den nämligen Ystadträffen med! om solen skinner blir där nog MÅNGA bilar!

street_racing_90 Audi racing
16 mars 2010 · 634 Inlägg

Marcuss88 skrev:
inte ta en liten extra runda ner om i Ystad då ? den 9 april...  Då är den nämligen Ystadträffen med! om solen skinner blir där nog MÅNGA bilar!

vi ska ju till träffen i ystad... vi tänkte bara köra en liten runda genom malmö först.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang