Hur många gånger har du åkt polisbil?

Micksson
17 februari 2010 · 343 Inlägg

Rullade upp en civilbil bredvid mig en gång på en cykelbana och då frågade dom mig hur jag mådde och om jag visste om någon fest i närheten men jag sa att jag var på väg hem och det var jag ju också.
Det var så kallt ute så jag frågade snällt om jag kunde få skjuts sista biten hem och det fick jag. smile

Bilen var en Volvo 855.

tal0n Mekaniker/Däckmontör
17 februari 2010 · 1 140 Inlägg

2 gånger, första gången var jag 13 år och snattade en burk DaxWax hårwax på Hemköp big_smile tongue.
sen när jag var 16 och åkte dit med moppen tongue

steifan DR!FTT3KN!K3R
17 februari 2010 · 10 427 Inlägg

Moser skrev:
en gång

1990 när ja gick på lekis big_smile

Samma här, skulle jag tro, eventuellt 1991.

770_EVOLVE GREASEMONKEY
17 februari 2010 · 822 Inlägg

Vore kul som fan att få köra en, då utan polisbrickan wink

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
RobiinK Rust Is Not A Crime
25 februari 2010 · 1 215 Inlägg

1. För full när jag var yngre.
2. Snatteri när jag var yngre.
3. När jag åkte dit med crossen -06
4. misshandel
5. Störning av allmänhet (blev fyllecell 2.5 timme den kvällen)
kan lägga till at det var fanimej det värsta jag varit med om
6. Åkte dit för vad den andra tyckte var "olaga-hot" så fick följa med på förhör smile

Senast redigerat av BunnA (25 februari 2010)

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
blacken
25 februari 2010 ·

JapMax skrev:

blacken skrev:

Nehe skrev:
Samma här cool

Och båda har gjort det å "yrkets vägnar" så att säga big_smile..

haha är du snut? Det har jag missat, den där nehe kan inte va polis, så jävla fel ute som han är allt som oftast närde gäller regler.

Ehhh? det finns två "yrken" i den "schangern" så att säga, om man säger att jag och Herr Nehe var diametrala i "schangern" då så att säga då. big_smile..

Ps: att kalla mig för en Länsman, tar jag som en stor personlig förolämpning mad

Senast redigerat av blacken (25 februari 2010)

Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
25 februari 2010 · 327 Inlägg

Polisbil...aldrig vad jag vet...

Ambulans...för många gånger...Diabetes heter det...

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Surikaten Japsare
25 februari 2010 · 477 Inlägg

Åkte pekebuss ett par ggr varje vår under högstadiet tongue åkte oxå V70 ett par gånger under grundskolan.
Annars har ja nog bara åkt nu i vinter för att komma till stan när Sierran brann upp.

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!
Honda Civic ej2 "Bee" (1995)
s12 Nissan Gazelle
25 februari 2010 · 1 460 Inlägg

en gång i fylle cellen cool

Nissan Silvia
SoNic- Okejbratja
25 februari 2010 · 255 Inlägg

Vet inte riktigt hur många gånger man fått åka i dom där lyxiga kärrorna.

Kan berätta en gång när jag +2 kompisar va ute på ett race.

Det var förra sommaren 2009 då jag och 2 kompisar va ute i Tyresö på "race", Polaren kör sin röda vr6 med svart huv och japsdämp.
Kvällen började med att vi lekte runt lite här & där alla va på glatt humör och vädret va perfekt! när kvällen tog fart och solen lagt sig så bar det av till Tyresö. När vi väl kommer fram till motorvägen så ser vi 3 polisbilar står "sick-sack" på motorvägen och jag sa direkt att vi kommer bli stannade, polaren som körde sa "ja men vi har inget att oroa oss för så vi kan lika gärna åka".
Sagt å gjort! vi åkte ut på motorvägen för att ta oss till Älta, dom låter 2 andra bilar åka förbi och vinkar in oss direkt som dom såg bilen.
Eftersom jag va på så pass bra humör så tyckte ja att de va dags att dryga sig lite.

Polisen kommer fram och knackar på rutan

K = kompis
P = polis
J = Jag

P - Jaha hur var det här då?

K - Jo det är alldeles utmärkt.

P - Körkort tack!

J - Fan J******* du har väl inge körkort?

Polien tittar in i bilen och blänger ganska surt på mig

K - Jo ja har det här

P - Ni har inte druckit någon alkohol ikväll?

K - Nä jag kör ju bil så det går inte.

J - VA FAN ljug inte för konstapeln vi har ju ölat sen kl 7!

Polisen tittar ännu en gång i bilen och blänger ännu argare på mig

Då fick polaren blåsa och det visade inget.

Han går iväg till sin kvinnliga kollega och pratar lite.
Hon kommer nu fram till min ruta och knackar lite, jag vevade ner rutan å säger hej va har jag gjort nu då?
Hon svarar kortfattat - Det vet jag inte, har du legitimation?
Jag vet faktiskt inte, kan ha om du har tur. efter en stund så får hon mitt leg och går iväg.

Nu har vi stått där ungefär i 20 min.

Nu kommer den kvinnliga polisen med en till polis och ber mig stiga ur bilen jag frågar om det va av någon speciell anledning till att jag ska kliva ur bilen?
Då säger hon att hon bara ska visitera mig.

Så mitt på motorvägen där det står ungefär 200 personer och kollar så särar jag på både ben och armar och låter hon kolla igenom mig. hon hittar ingenting och ber om att få kolla i bilen, jag svarar då att det inte är min bil och att dom får fråga chefören.

När polis numer 1 frågar polaren om dom får kolla i bilen så fliker jag in precis innan han ska svara å säger det behöver ni ju husrannsakan för så det går inte! ser då att han är på gränsen att bli förbannad och bara vill slå ner mig. polaren blev lite röd och svarar att det är okej.

Nu har det gått ungefär 40 minuter

Dom letar igenom bilen men hittar ännu en gång inte ett skit, då kommer alla poliser fram till mig och börjar klaga på att mina pupiller ser så stora ut.
Dom frågar om jag har tagit någonting? jag svarar bestämt ABSOLUT inte, sånt håller jag inte på med!
Men dom tror mig ej och säger, Jaha så då har du ingenting emot att göra ett litet piss-test?
Och jag svarade, Det gör ja så gärna! håller på att pissa på mig snart.
Så dom satte bojjor på mig och jag fick åka iväg med 2st poliser till en skog (De där lät lite fel haha) där jag sedan fick lämna testet. När jag höll på med testet så hade det gått ungefär 1 timme!
När dom stoppade den där lilla stickan i piss-muggen så var man ju tvungen att vänta 15 minuter.
Så efter 15 minuter hade gått så skulle dom få svar. Testet visade ingenting! varken positivt eller negativt så då får ja göra ett nytt test och vänta 15 minuter till. så efter 30 minuter piss-studerande så kom vi fram till att jag ej höll på med droger och dom körde mig tillbaka till mina polare så att vi kunde åka därifrån..

Den där 1½ timme var det lätt värt det. haha är inte så bra på att berätta saker så det skulle ha vart 10 gånger roligare om ni hade vart där..

Mvh Sonic.

Senast redigerat av SoNic- (25 februari 2010)

BMW 325 e36 (1994)
Hyperhead oseriös medlem
25 februari 2010 · 239 Inlägg

2ggr

1:a Bilolycka, polaren kvadda sin bil så vi fick åka med dom smile
2:a På väg till Fyllecellen

Senast redigerat av Hyperhead (25 februari 2010)

bollen1986
25 februari 2010 · 3 714 Inlägg

2 ggr för många..... (fyllecell båda gångerna)

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Germax
25 februari 2010 · 12 086 Inlägg

blacken skrev:

JapMax skrev:

blacken skrev:

Och båda har gjort det å "yrkets vägnar" så att säga big_smile..

haha är du snut? Det har jag missat, den där nehe kan inte va polis, så jävla fel ute som han är allt som oftast närde gäller regler.

Ehhh? det finns två "yrken" i den "schangern" så att säga, om man säger att jag och Herr Nehe var diametrala i "schangern" då så att säga då. big_smile..

Ps: att kalla mig för en Länsman, tar jag som en stor personlig förolämpning mad

Ni är kriminella alltså?

Nehe
25 februari 2010 · 687 Inlägg

SoNic- skrev:
Vet inte riktigt hur många gånger man fått åka i dom där lyxiga kärrorna.

Kan berätta en gång när jag +2 kompisar va ute på ett race.

Det var förra sommaren 2009 då jag och 2 kompisar va ute i Tyresö på "race", Polaren kör sin röda vr6 med svart huv och japsdämp.
Kvällen började med att vi lekte runt lite här & där alla va på glatt humör och vädret va perfekt! när kvällen tog fart och solen lagt sig så bar det av till Tyresö. När vi väl kommer fram till motorvägen så ser vi 3 polisbilar står "sick-sack" på motorvägen och jag sa direkt att vi kommer bli stannade, polaren som körde sa "ja men vi har inget att oroa oss för så vi kan lika gärna åka".
Sagt å gjort! vi åkte ut på motorvägen för att ta oss till Älta, dom låter 2 andra bilar åka förbi och vinkar in oss direkt som dom såg bilen.
Eftersom jag va på så pass bra humör så tyckte ja att de va dags att dryga sig lite.

Polisen kommer fram och knackar på rutan

K = kompis
P = polis
J = Jag

P - Jaha hur var det här då?

K - Jo det är alldeles utmärkt.

P - Körkort tack!

J - Fan J******* du har väl inge körkort?

Polien tittar in i bilen och blänger ganska surt på mig

K - Jo ja har det här

P - Ni har inte druckit någon alkohol ikväll?

K - Nä jag kör ju bil så det går inte.

J - VA FAN ljug inte för konstapeln vi har ju ölat sen kl 7!

Polisen tittar ännu en gång i bilen och blänger ännu argare på mig

Då fick polaren blåsa och det visade inget.

Han går iväg till sin kvinnliga kollega och pratar lite.
Hon kommer nu fram till min ruta och knackar lite, jag vevade ner rutan å säger hej va har jag gjort nu då?
Hon svarar kortfattat - Det vet jag inte, har du legitimation?
Jag vet faktiskt inte, kan ha om du har tur. efter en stund så får hon mitt leg och går iväg.

Nu har vi stått där ungefär i 20 min.

Nu kommer den kvinnliga polisen med en till polis och ber mig stiga ur bilen jag frågar om det va av någon speciell anledning till att jag ska kliva ur bilen?
Då säger hon att hon bara ska visitera mig.

Så mitt på motorvägen där det står ungefär 200 personer och kollar så särar jag på både ben och armar och låter hon kolla igenom mig. hon hittar ingenting och ber om att få kolla i bilen, jag svarar då att det inte är min bil och att dom får fråga chefören.

När polis numer 1 frågar polaren om dom får kolla i bilen så fliker jag in precis innan han ska svara å säger det behöver ni ju husrannsakan för så det går inte! ser då att han är på gränsen att bli förbannad och bara vill slå ner mig. polaren blev lite röd och svarar att det är okej.

Nu har det gått ungefär 40 minuter

Dom letar igenom bilen men hittar ännu en gång inte ett skit, då kommer alla poliser fram till mig och börjar klaga på att mina pupiller ser så stora ut.
Dom frågar om jag har tagit någonting? jag svarar bestämt ABSOLUT inte, sånt håller jag inte på med!
Men dom tror mig ej och säger, Jaha så då har du ingenting emot att göra ett litet piss-test?
Och jag svarade, Det gör ja så gärna! håller på att pissa på mig snart.
Så dom satte bojjor på mig och jag fick åka iväg med 2st poliser till en skog (De där lät lite fel haha) där jag sedan fick lämna testet. När jag höll på med testet så hade det gått ungefär 1 timme!
När dom stoppade den där lilla stickan i piss-muggen så var man ju tvungen att vänta 15 minuter.
Så efter 15 minuter hade gått så skulle dom få svar. Testet visade ingenting! varken positivt eller negativt så då får ja göra ett nytt test och vänta 15 minuter till. så efter 30 minuter piss-studerande så kom vi fram till att jag ej höll på med droger och dom körde mig tillbaka till mina polare så att vi kunde åka därifrån..

Den där 1½ timme var det lätt värt det. haha är inte så bra på att berätta saker så det skulle ha vart 10 gånger roligare om ni hade vart där..

Mvh Sonic.

Rolig historia, vill bara påpeka att ett snabbtest för narkotika även kallat "kissprov" tar inga 15min att göra utan det tar ungefär 1-3min efter man droppat någon droppe på brickan. Men det visste du väl som fick göra 2st? wink

Helvete_racing Arg Snickare
25 februari 2010 · 875 Inlägg

Några gånger hem från kebabstället av svärfar. En lördagskväll sissodär kl 02-03.

(Hörru kan du inte köra hem mig? - Jo fort då.)

Senast redigerat av volvo_r-optik (25 februari 2010)

blacken
25 februari 2010 ·

JapMax skrev:

blacken skrev:

JapMax skrev:

haha är du snut? Det har jag missat, den där nehe kan inte va polis, så jävla fel ute som han är allt som oftast närde gäller regler.

Ehhh? det finns två "yrken" i den "schangern" så att säga, om man säger att jag och Herr Nehe var diametrala i "schangern" då så att säga då. big_smile..

Ps: att kalla mig för en Länsman, tar jag som en stor personlig förolämpning mad

Ni är kriminella alltså?

lollol tolkningsfråga lollol

SoNic- Okejbratja
25 februari 2010 · 255 Inlägg

Nehe skrev:

SoNic- skrev:
Vet inte riktigt hur många gånger man fått åka i dom där lyxiga kärrorna.

Kan berätta en gång när jag +2 kompisar va ute på ett race.

Det var förra sommaren 2009 då jag och 2 kompisar va ute i Tyresö på "race", Polaren kör sin röda vr6 med svart huv och japsdämp.
Kvällen började med att vi lekte runt lite här & där alla va på glatt humör och vädret va perfekt! när kvällen tog fart och solen lagt sig så bar det av till Tyresö. När vi väl kommer fram till motorvägen så ser vi 3 polisbilar står "sick-sack" på motorvägen och jag sa direkt att vi kommer bli stannade, polaren som körde sa "ja men vi har inget att oroa oss för så vi kan lika gärna åka".
Sagt å gjort! vi åkte ut på motorvägen för att ta oss till Älta, dom låter 2 andra bilar åka förbi och vinkar in oss direkt som dom såg bilen.
Eftersom jag va på så pass bra humör så tyckte ja att de va dags att dryga sig lite.

Polisen kommer fram och knackar på rutan

K = kompis
P = polis
J = Jag

P - Jaha hur var det här då?

K - Jo det är alldeles utmärkt.

P - Körkort tack!

J - Fan J******* du har väl inge körkort?

Polien tittar in i bilen och blänger ganska surt på mig

K - Jo ja har det här

P - Ni har inte druckit någon alkohol ikväll?

K - Nä jag kör ju bil så det går inte.

J - VA FAN ljug inte för konstapeln vi har ju ölat sen kl 7!

Polisen tittar ännu en gång i bilen och blänger ännu argare på mig

Då fick polaren blåsa och det visade inget.

Han går iväg till sin kvinnliga kollega och pratar lite.
Hon kommer nu fram till min ruta och knackar lite, jag vevade ner rutan å säger hej va har jag gjort nu då?
Hon svarar kortfattat - Det vet jag inte, har du legitimation?
Jag vet faktiskt inte, kan ha om du har tur. efter en stund så får hon mitt leg och går iväg.

Nu har vi stått där ungefär i 20 min.

Nu kommer den kvinnliga polisen med en till polis och ber mig stiga ur bilen jag frågar om det va av någon speciell anledning till att jag ska kliva ur bilen?
Då säger hon att hon bara ska visitera mig.

Så mitt på motorvägen där det står ungefär 200 personer och kollar så särar jag på både ben och armar och låter hon kolla igenom mig. hon hittar ingenting och ber om att få kolla i bilen, jag svarar då att det inte är min bil och att dom får fråga chefören.

När polis numer 1 frågar polaren om dom får kolla i bilen så fliker jag in precis innan han ska svara å säger det behöver ni ju husrannsakan för så det går inte! ser då att han är på gränsen att bli förbannad och bara vill slå ner mig. polaren blev lite röd och svarar att det är okej.

Nu har det gått ungefär 40 minuter

Dom letar igenom bilen men hittar ännu en gång inte ett skit, då kommer alla poliser fram till mig och börjar klaga på att mina pupiller ser så stora ut.
Dom frågar om jag har tagit någonting? jag svarar bestämt ABSOLUT inte, sånt håller jag inte på med!
Men dom tror mig ej och säger, Jaha så då har du ingenting emot att göra ett litet piss-test?
Och jag svarade, Det gör ja så gärna! håller på att pissa på mig snart.
Så dom satte bojjor på mig och jag fick åka iväg med 2st poliser till en skog (De där lät lite fel haha) där jag sedan fick lämna testet. När jag höll på med testet så hade det gått ungefär 1 timme!
När dom stoppade den där lilla stickan i piss-muggen så var man ju tvungen att vänta 15 minuter.
Så efter 15 minuter hade gått så skulle dom få svar. Testet visade ingenting! varken positivt eller negativt så då får ja göra ett nytt test och vänta 15 minuter till. så efter 30 minuter piss-studerande så kom vi fram till att jag ej höll på med droger och dom körde mig tillbaka till mina polare så att vi kunde åka därifrån..

Den där 1½ timme var det lätt värt det. haha är inte så bra på att berätta saker så det skulle ha vart 10 gånger roligare om ni hade vart där..

Mvh Sonic.

Rolig historia, vill bara påpeka att ett snabbtest för narkotika även kallat "kissprov" tar inga 15min att göra utan det tar ungefär 1-3min efter man droppat någon droppe på brickan. Men det visste du väl som fick göra 2st? wink

Nej dom testern som dom gjorde va en fyrkantig sak som hade 3 stickor som dom körde ner i koppen med piss. Det tog 15 min för att få fram ett svar. kommer till & med att dom hade det i översta lådan i backluckan wink

Senast redigerat av SoNic- (25 februari 2010)

BMW 325 e36 (1994)
Nehe
25 februari 2010 · 687 Inlägg

SoNic- skrev:
Nej dom testern som dom gjorde va en fyrkantig sak som hade 3 stickor som dom körde ner i koppen med piss. Det tog 15 min för att få fram ett svar. kommer till & med att dom hade det i översta lådan i backluckan wink

Då har de väl haft någon superduperspecial variant då för några 15min tar det inte... smile

Senast redigerat av Nehe (25 februari 2010)

SoNic- Okejbratja
25 februari 2010 · 255 Inlägg

Nehe skrev:

SoNic- skrev:
Nej dom testern som dom gjorde va en fyrkantig sak som hade 3 stickor som dom körde ner i koppen med piss. Det tog 15 min för att få fram ett svar. kommer till & med att dom hade det i översta lådan i backluckan wink

Då har de väl haft någon superduperspecial variant då för några 15min tar det inte... smile

Ja kanske dom hade, dom tyckte väl jag såg ut som en superduperspecial pundare haha tongue

BMW 325 e36 (1994)
Nehe
25 februari 2010 · 687 Inlägg

SoNic- skrev:

Nehe skrev:

SoNic- skrev:
Nej dom testern som dom gjorde va en fyrkantig sak som hade 3 stickor som dom körde ner i koppen med piss. Det tog 15 min för att få fram ett svar. kommer till & med att dom hade det i översta lådan i backluckan wink

Då har de väl haft någon superduperspecial variant då för några 15min tar det inte... smile

Ja kanske dom hade, dom tyckte väl jag såg ut som en superduperspecial pundare haha tongue

Kanske det, du vet ju bättre än jag vad som har hänt eftersom du var på plats och inte jag.

I övrigt så var det inget korrekt eller bra agerande av poliserna om det nu stämmer det du skrev.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang