Hur många har iPhone?

stahre
13 februari 2010 ·

Ja, hur många av er har iPhone och gillar ni den?

Founder
13 februari 2010 · 1 414 Inlägg

Jag har 2, en privat o en på jobbet... grymt nöjd!

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Mofftre
13 februari 2010 · 36 Inlägg

Jag har en.
Nöjd hittills, men har inte utnyttjat den till fullo än med apps osv. Finns en jädra massa apps som är mycket användbara.

Rquired Allmänt envis
13 februari 2010 · 12 512 Inlägg

Har en, grym mobil som hittills (Haft den 1½ år) aldrig felat i alla fall. En helt annan upplevelse mot Sony Ericsson eller Windowslurar som krånglar dagligen tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Daaze Rent A Retard !
13 februari 2010 · 674 Inlägg

+1

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
lingua
13 februari 2010 · 2 271 Inlägg

Har en med, 16 gb 3gs. Bästa lur jag haft! finns ingen lur som flyter som Iphonen.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Slaylix tratt
13 februari 2010 · 353 Inlägg

Jag har, fyfan vilken räddare i nöden den kan vara ibland, gps, ipod, alla användbara apps, skön att använda, kan inte klaga ett dugg på den smile

Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
13 februari 2010 · 482 Inlägg

har en och älskar den!

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
JonR
13 februari 2010 · 3 259 Inlägg

Och för en annan som inte fattar nånting om dessa prylar, vad är den bra till förutom att ringa på? Vad kan den tillföra en vanlig människa som mig för att förenkla vardagen? Ni pratar om apps och grejor, vad hjälper dom en med? Om nån nu orkar förklara!smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Rquired Allmänt envis
13 februari 2010 · 12 512 Inlägg

JonR skrev:
Och för en annan som inte fattar nånting om dessa prylar, vad är den bra till förutom att ringa på? Vad kan den tillföra en vanlig människa som mig för att förenkla vardagen? Ni pratar om apps och grejor, vad hjälper dom en med? Om nån nu orkar förklara!smile

MVH/Jon

1. Om man bortser från alla funktioner är det helt enkelt en jävligt pålitlig mobil. Bara det är en skäl till köp.

Sedan så finns ju dessa "Apps", och det är helt enkelt små saker som hjälper till eller underhåller en i vardagen. Det kan vara allt från Spel och program som facebook, blocket till "Tv" i mobilen (SVT eller TV4 play) och GPS. Eller program som konverterar mellan olika enheter (tex miles-->km)

Lite svårt att förklara, det mesta går väl egentligen snarare under kategorin "kul" än "nödvändigt". Men nog förenklar det vardagen smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
robinwatz
13 februari 2010 · 129 Inlägg

Jag har en, sjukt nöjd. Finns alltid ngt att göra. Förenklar vardagen med app-store full av godsaker smile Helt klart värd pengarna!
--
robinwatz

pukan2
13 februari 2010 · 3 182 Inlägg

vad är en iPhone. har knappt tid med min vanliga mob när man jobbar hur ska man ha tid med en iPhone, på fritiden tar familjen o bilen upp min tid fattar inte vitsen med en iPhone.

Sanizz
13 februari 2010 ·

pukan2 skrev:
vad är en iPhone. har knappt tid med min vanliga mob när man jobbar hur ska man ha tid med en iPhone, på fritiden tar familjen o bilen upp min tid fattar inte vitsen med en iPhone.

Den lär underlätta vardagen ganska mycket. Fast det beror självklart på hur man ser på saken.

pukan2
13 februari 2010 · 3 182 Inlägg

Sanizz skrev:

pukan2 skrev:
vad är en iPhone. har knappt tid med min vanliga mob när man jobbar hur ska man ha tid med en iPhone, på fritiden tar familjen o bilen upp min tid fattar inte vitsen med en iPhone.

Den lär underlätta vardagen ganska mycket. Fast det beror självklart på hur man ser på saken.

hur kan en iPhone underlätta vardagen.

Iveskold
13 februari 2010 · 193 Inlägg

jag har en o jag har inte haft några problem men den än tongue
är duktigt nöjd med den o har precis fixat så jag kan ladda ner sånna apps, finns en hel del roliga saker tongue

MT-Adam
13 februari 2010 · 272 Inlägg

Rquired skrev:

JonR skrev:
Och för en annan som inte fattar nånting om dessa prylar, vad är den bra till förutom att ringa på? Vad kan den tillföra en vanlig människa som mig för att förenkla vardagen? Ni pratar om apps och grejor, vad hjälper dom en med? Om nån nu orkar förklara!smile

MVH/Jon

1. Om man bortser från alla funktioner är det helt enkelt en jävligt pålitlig mobil. Bara det är en skäl till köp.

Sedan så finns ju dessa "Apps", och det är helt enkelt små saker som hjälper till eller underhåller en i vardagen. Det kan vara allt från Spel och program som facebook, blocket till "Tv" i mobilen (SVT eller TV4 play) och GPS. Eller program som konverterar mellan olika enheter (tex miles-->km)

Lite svårt att förklara, det mesta går väl egentligen snarare under kategorin "kul" än "nödvändigt". Men nog förenklar det vardagen smile

det duger min enda mobiltelefon som jag någonsin haft till, Nokia 3310 wink


en kompis har en Iphone och det är väl jätte bra, men tveksam kamera och högt pris. jag tycker det känns tråkigt att köpa sådana nya och dyra telefoner då det kommer en som är bättre om några månader och då har iphonen sjunkt en hel del i värde...

tror det är glasskärm på dom åxå, kan tänka mig att det är lite känsligt...
men ja fattar inte hur man får in så mkt funktioner å saker i en så tunn jävel tongue

Rquired Allmänt envis
13 februari 2010 · 12 512 Inlägg

MT-Adam skrev:

Rquired skrev:

JonR skrev:
Och för en annan som inte fattar nånting om dessa prylar, vad är den bra till förutom att ringa på? Vad kan den tillföra en vanlig människa som mig för att förenkla vardagen? Ni pratar om apps och grejor, vad hjälper dom en med? Om nån nu orkar förklara!smile

MVH/Jon

1. Om man bortser från alla funktioner är det helt enkelt en jävligt pålitlig mobil. Bara det är en skäl till köp.

Sedan så finns ju dessa "Apps", och det är helt enkelt små saker som hjälper till eller underhåller en i vardagen. Det kan vara allt från Spel och program som facebook, blocket till "Tv" i mobilen (SVT eller TV4 play) och GPS. Eller program som konverterar mellan olika enheter (tex miles-->km)

Lite svårt att förklara, det mesta går väl egentligen snarare under kategorin "kul" än "nödvändigt". Men nog förenklar det vardagen smile

det duger min enda mobiltelefon som jag någonsin haft till, Nokia 3310 wink


en kompis har en Iphone och det är väl jätte bra, men tveksam kamera och högt pris. jag tycker det känns tråkigt att köpa sådana nya och dyra telefoner då det kommer en som är bättre om några månader och då har iphonen sjunkt en hel del i värde...

tror det är glasskärm på dom åxå, kan tänka mig att det är lite känsligt...
men ja fattar inte hur man får in så mkt funktioner å saker i en så tunn jävel tongue

3310 är pålitlig eftersom den helt saknar finesser, dessutom tar åldern död på dom flesta idag. iPhone har mycket riktigt glasskärm, bra för oss som är rädda om telefonerna då det är tåligare mot repor och ger fan så mycket bättre känsla. Sämre för dom som anser att en mobiltelefon skall tåla lite smisk roll

iPhone är dyr, men har också andrahandsvärde. Dessutom ger den också betydligt mer än lika dyra värstinglurar från ex. SE som krånglar avsevärt mer och känns inte i närheten av lika välbyggd. Och som dessutom heller inte når upp till iPhones känsla i OS och touch.

Tveksam kamera? Tja, det är en mobilkamera. Må så vara att det finns bättre kameror, men en mobiltelefon blir aldrig bra nog att ta riktiga bilder med. Eftersom man ändå enbart har bilderna i telefonen för eget bruk, duger iPhones kamera bra.

Sedan finns det förstås dom som faktiskt använder sina mobilkameror som substitut till en vanlig digitalkamera. Dom bryr sig kanske inte lika mycket om kvalité, i så fall hade de köpt en riktig kamera.

Och i så fall bör väl denna minoritet inte titta på iPhone, men att bygga in en värstingkamera bara för "advertising" och några få som verkligen använder den känns onödigt.

www.iphoneinfo.se/forum finns en tråd med bilder tagna med iPhone, och det är definitivt inga skräpbilder...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hee-Maan
13 februari 2010 · 3 113 Inlägg

jag har en.. och kan nog inte bli så mycket nöjdare.. tongue

Semper Fi
smiler
13 februari 2010 · 672 Inlägg

Känns som de blivit en princip grej för mej att inte skffa en IPhone nu... alla har ju fan en smile
Ska försöka stå emot så länge de går haha...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
FoXoN
13 februari 2010 · 502 Inlägg

Tycker att Iphone har en grym design. Men efter att brorsan har fått sin så är man lite tveksam. Har lekt lite med den, gillar inte direkt touch knappar... Och det värsta av allt är att batteri tiden är ca 1,5 dagar... så man måste ladda den stupp i kvarten. Och då använder han den ändå inte så mycket. Så jag är jätte nöjd med min Sony ericsson med ca 4dagars batteri tid. Jag använder min mobil flitigt. tongue Smaken är som baken... = delad. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang