Hur många har iPhone?

Bjork OEM <3
8 maj 2010 · 6 957 Inlägg

Min iPhone stänger inte av sig själv iaf., de gjorde mina 2 senaste SE´s.
Bara det är ett stort plus roll

OEM <3
decib3L Körv
8 maj 2010 · 3 535 Inlägg

Det är en jävla bra telefon, och folk som kritiserar vill bara inte inse det.
Sen är det klart det finns bättre lurar, som HTC Desire. Men den är fan så mycket krångligare i menyerna.
Enkelheten är det som gör iPhone så populär, och sen är det nog en designgrej också.. Det vill säga att folk mest köper det för märkets skull.

Det har dock inte jag gjort. Jag ville ha en iPhone för jag älskar de här onödiga apparna, dom är roliga. Men ja, onödiga.. tur att jag inte har betalat ett skit för dom smile

Truckdriving Man
newBadboy
10 maj 2010 · 340 Inlägg

Men sluta nu vadå avundsjuka. Jag ifrågasätter bara hysterien, jag själv använder X10 mini och tycker att den är trevlig men man gör eg inget mer nyttigt än med en vanlig telefon samt att man får ladda den hela tiden precis som med alla andra smarta lurar. Sen att det kostar mer.. det gör det visst på ett sätt.

Många ungdomar klarade sig utmärkt förr med ett kontantkort och det var inte kännbart på samma sätt.  Nu ska alla skitungar ha smartphones och föräldrarnda hostar upp pengarna. Tror inte det är särskillt många kids som betalar sitt eget surfande etc. Jag fattar väl att man tecknar fast abbonemang men det blir avsevärt dyrare ändå för de flesta.

Jag har inget intresse av att ha en iPhone VS SonyEricsson diskussion, utan mer av vad smartphones etc eg innebär


Rquired skrev:

newBadboy skrev:
Jag måste ändå ifrågasätta smartphone hysterin. Usel batteritid samt att man skapar ett "beroende"... Ni säger underlättar vardagen. Jag säger skitsnack... det är sällan folk gör ngt verkligen nyttigt med luren. Laddar hem en massa apps o grejer som kostar datatrafik. Folks mobilräkningar kommer att gå upp sjukt mycket och man kommer på ngn dålig lögn för att rättfärdiga det.

Haha inse att ni blir röv####### av operatörerna!!

Undrar hur du hittade hit eftersom du uppenbart måste sitta ute i en hydda någonstans långt distanserad från diverse teleoperatörer? Precis som med en dator tecknar man självklart ett avtal om fritt surfande, antingen obegränsat eller en viss mängd data per månad om man klarar sig på det. Och det kan knappast klassas som en större blåsning än ett vanligt tele eller bredbandsabonnemang.

Och underlättar vardagen är mer än definitionsfråga, klart det inte blir lättare att leva om man har en smartphone med det blir fan så mycket roligare. Sedan finns det förstås en del saker som utan tvivel förenklar; Surf och E-mail kopplad till telefonen till exempel.

Nej, ditt inlägg luktar mest av avundsjuka.

Senast redigerat av newBadboy (10 maj 2010)

Rquired Allmänt envis
10 maj 2010 · 12 512 Inlägg

newBadboy skrev:
Men sluta nu vadå avundsjuka. Jag ifrågasätter bara hysterien, jag själv använder X10 mini och tycker att den är trevlig men man gör eg inget mer nyttigt än med en vanlig telefon samt att man får ladda den hela tiden precis som med alla andra smarta lurar. Sen att det kostar mer.. det gör det visst på ett sätt.

Många ungdomar klarade sig utmärkt förr med ett kontantkort och det var inte kännbart på samma sätt.  Nu ska alla skitungar ha smartphones och föräldrarnda hostar upp pengarna. Tror inte det är särskillt många kids som betalar sitt eget surfande etc. Jag fattar väl att man tecknar fast abbonemang men det blir avsevärt dyrare ändå för de flesta.

Jag har inget intresse av att ha en iPhone VS SonyEricsson diskussion, utan mer av vad smartphones etc eg innebär


Rquired skrev:

newBadboy skrev:
Jag måste ändå ifrågasätta smartphone hysterin. Usel batteritid samt att man skapar ett "beroende"... Ni säger underlättar vardagen. Jag säger skitsnack... det är sällan folk gör ngt verkligen nyttigt med luren. Laddar hem en massa apps o grejer som kostar datatrafik. Folks mobilräkningar kommer att gå upp sjukt mycket och man kommer på ngn dålig lögn för att rättfärdiga det.

Haha inse att ni blir röv####### av operatörerna!!

Undrar hur du hittade hit eftersom du uppenbart måste sitta ute i en hydda någonstans långt distanserad från diverse teleoperatörer? Precis som med en dator tecknar man självklart ett avtal om fritt surfande, antingen obegränsat eller en viss mängd data per månad om man klarar sig på det. Och det kan knappast klassas som en större blåsning än ett vanligt tele eller bredbandsabonnemang.

Och underlättar vardagen är mer än definitionsfråga, klart det inte blir lättare att leva om man har en smartphone med det blir fan så mycket roligare. Sedan finns det förstås en del saker som utan tvivel förenklar; Surf och E-mail kopplad till telefonen till exempel.

Nej, ditt inlägg luktar mest av avundsjuka.

Det är möjligt att du inte använder din telefon till mer än vad du gjort med en vanlig lur, men de flesta som köper en smartphone använder finesserna, allt ifrån film och musik man tidigare fick släpa med sig tex. en iPod för till surf, mail, web-tv ja det finns hur mycket som helst.

Att det är/var smartphone´s som startade trenden med telefoner köpta i abonnemang är fel, Sony Erikssons Walkman-telefoner var svindyra dem med bara för att ta ett exempel och även dessa köptes i många fall med ett abonnemang.

Och då var dessutom både månadsavgifter och samtalskostnaderna högre debiterade än idag, det vill säga att du får mer telefon och mer samtal/meddelanden för mindre pengar idag. Så blev inte konsumenten blåst när de betalade svindyra månadsavgifter och samtalsavgifter för en lur som gick att ringa, SMSa och i bästa fall ta korniga bilder med, varför skulle de helt plötsligt bli blåsta idag när de i princip får en laptop i smidigare format?

Och "skitungar som skall ha" har alltid funnits och kommer finnas kvar så länge det finns föräldrar som gärna ger, det kan man knappast skylla mobiltelefonerna för utan det gäller alla varor från kläder till bilar. Menar du att man skall sluta sälja mobiltelefoner, bilar, kläder etc bara för att en del ungar får detta betalt via sina föräldrar?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
11 maj 2010 · 887 Inlägg

cebT skrev:
jag har en.. och kan nog inte bli så mycket nöjdare.. tongue

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
twin_cam Smålänning
11 maj 2010 · 7 877 Inlägg

Jag köpte en 3G samsung av extratålig modell med 5 dagars batteritid för 1/5 av Iphones pris istället smile

Vad är batteritiden på äppeltelefonen?
Mindre än 4-5 dar står jag inte ut med...

EDIT: Det var bättre för när man hade Ericsson T65, laddade var 10:e dag smile

Senast redigerat av twin_cam (11 maj 2010)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
tanny
11 maj 2010 · 15 Inlägg

jag har iphone det enda jag kan klaga på är batteri tiden:/ annars är det den bästa luren som jag haft=)

Rquired Allmänt envis
11 maj 2010 · 12 512 Inlägg

twin_cam skrev:
Jag köpte en 3G samsung av extratålig modell med 5 dagars batteritid för 1/5 av Iphones pris istället smile

Vad är batteritiden på äppeltelefonen?
Mindre än 4-5 dar står jag inte ut med...

EDIT: Det var bättre för när man hade Ericsson T65, laddade var 10:e dag smile

Enligt Apple för 3Gs

Samtalstid:
    Upp till 12 timmar på 2G
    Upp till 5 timmar på 3G

Passningstid: Upp till 300 timmar (=12.5dar)

Internetanvändning:
    Upp till 5 timmar på 3G
    Upp till 9 timmar på Wi-Fi

Videouppspelning: Upp till 10 timmar
Ljuduppspelning: Upp till 30 timmar

I praktiken orkar min 3G med 2dar, då med så gott som allt aktiverat utom wi-fi och.. tja normalt mycket samtal, meddelanden och musik, film och spel? Svårt att avgöra, men jag tycker det är godkänt men hade gärna haft mer naturligtvis.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Micksson
12 maj 2010 · 343 Inlägg

Använder minst 80% batteri varje dag i min iPhone men det är väl inte så jobbigt att bara plugga i den i laddaren över natten? Då kan jag ju dessutom använda Sleep Cycle! smile

decib3L Körv
12 maj 2010 · 3 535 Inlägg

Manhunt skrev:
Använder minst 80% batteri varje dag i min iPhone men det är väl inte så jobbigt att bara plugga i den i laddaren över natten? Då kan jag ju dessutom använda Sleep Cycle! smile

Precis jag håller med, vad är problemet? tongue

Truckdriving Man
Jocke_lkpg
12 maj 2010 · 69 Inlägg

Jag har Iphone,  bästa luren jag haft.  Förstår inte hur jag klarat mig innan.  drar somsagt mycket batteri men har en finfin dockningsstation som klockradio så den laddas varje natt.

twin_cam Smålänning
12 maj 2010 · 7 877 Inlägg

decib3L skrev:

Manhunt skrev:
Använder minst 80% batteri varje dag i min iPhone men det är väl inte så jobbigt att bara plugga i den i laddaren över natten? Då kan jag ju dessutom använda Sleep Cycle! smile

Precis jag håller med, vad är problemet? tongue

När det inte finns laddare eller ström t.ex...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
decib3L Körv
13 maj 2010 · 3 535 Inlägg

twin_cam skrev:

decib3L skrev:

Manhunt skrev:
Använder minst 80% batteri varje dag i min iPhone men det är väl inte så jobbigt att bara plugga i den i laddaren över natten? Då kan jag ju dessutom använda Sleep Cycle! smile

Precis jag håller med, vad är problemet? tongue

När det inte finns laddare eller ström t.ex...

Jag har en sån billaddare. Inga problem alls, funkar alldeles utmärkt i lastbilen.

Så för MIG funkar det hur bra som helst med en iPhone.

Truckdriving Man
coffe.dk Zzzz
13 maj 2010 · 937 Inlägg

twin_cam skrev:
När det inte finns laddare eller ström t.ex...

Ja planerar man att vara utan ström så är det dumt att ha en iPhone.
Men vi som mer eller mindre alltid har tillgång till ström trivs bra med våra iPhones...

Hybriden
13 maj 2010 · 677 Inlägg

Iphone 3gs som inte är jailbreakad=värdelös enligt mig

en jailbreakad iphone är riktigt bra!

Dock inte lika bra som HTC desire

Johan_90
17 maj 2010 · 18 Inlägg

Idag finns det många bra alternativ till Iphone. HTC legend och desire är 2 telefoner som helt klart piskar skiten ur iphone . Bara en sådan sak att du inte kan skapa ditt egna skrivbord i iphone eller skicka filer via bluetooth får dem flesta att bli less:P  Jag lovar, har själv haft iphone och har gått till HTC LÄTT det bästa valet hittils

Senast redigerat av Johan_90 (17 maj 2010)

Nexius
17 maj 2010 · 414 Inlägg

när nån nämner iphone så får jag en och samma bild framför mig varje gång .

http://steven.macintyre.name/wp-content/uploads/2008/10/iphone-rock.jpg

gillar inte direkt iphone eller nån annan mobil med touchscreen .
har haft  min N96 snart 2 år och aldrig krånglat.
har den för att ringa samt gps biten i den

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
Bjork OEM <3
17 maj 2010 · 6 957 Inlägg

Nexius skrev:
när nån nämner iphone så får jag en och samma bild framför mig varje gång .

http://steven.macintyre.name/wp-content … e-rock.jpg

gillar inte direkt iphone eller nån annan mobil med touchscreen .
har haft  min N96 snart 2 år och aldrig krånglat.
har den för att ringa samt gps biten i den

Du har koll du.. MMS, å Filminspelningen finns ju numera..å filmningen är nog bland de bättre
bland dagens tele.

Alla räcker upp en hand som använder sig av videosamtal..
Vem fan behöver utbyttbara minneskort när det är 16gb i den redan? tongue

Finns ju 32gb med för den som vill det, nu snackar jag om 3GS

Senast redigerat av Bjork (17 maj 2010)

OEM <3
Nexius
17 maj 2010 · 414 Inlägg

har inte följt med i utvecklingen av iphone .

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
Sheba Certifierad besserwisser
17 maj 2010 · 308 Inlägg

Nexius skrev:
har inte följt med i utvecklingen av iphone .

Utveckingen av iPhone = lägga till funktioner som har funnits i vanliga mobiltelefoner i flera år. Förutom videosamtal. Och utbytbara minneskort. Och multitasking. Och blixt/spegel till kameran. Och ett batteri som håller laddning i mer än en dag. Och detta betalar folk multum för när du kan få konkurrerande Android och Windows Mobile-lurar med dessa funktioner samt snabbare processor, mer RAM-minne, bättre kamera och längre batteritid för hälften av kostnaden. roll

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang