Hur många har iPhone?

newBadboy
19 maj 2010 · 340 Inlägg

decib3L skrev:

twin_cam skrev:

decib3L skrev:

Precis jag håller med, vad är problemet? tongue

När det inte finns laddare eller ström t.ex...

Jag har en sån billaddare. Inga problem alls, funkar alldeles utmärkt i lastbilen.

Så för MIG funkar det hur bra som helst med en iPhone.

Jag förstår att du har ordnat det för dig så att du alltid kan ladda men jag anser fortfarande att det inte är godtagbart att hela tiden ha koll på hur man ska kunna ladda ifall det behövs.

Det är som att vara skitnödig hela tiden och behöva planera hela sin dag för att vara nära ett dass wink

En annan aspekt är att batteri klarar ca 300-500 laddcykler sedan kommer den försämras snabbt. Detta kan i värsta fall innebära att du behöver byta batteri efter ett år och det är ju inte så kul.

Sedan var det ngn som nämnde att android telefoner skulle ha bättre batteri tid, detta stämmer tyvärr inte. De flesta behöver laddas dagligen!!

Rquired Allmänt envis
19 maj 2010 · 12 512 Inlägg

newBadboy skrev:

decib3L skrev:

twin_cam skrev:
När det inte finns laddare eller ström t.ex...

Jag har en sån billaddare. Inga problem alls, funkar alldeles utmärkt i lastbilen.

Så för MIG funkar det hur bra som helst med en iPhone.

Jag förstår att du har ordnat det för dig så att du alltid kan ladda men jag anser fortfarande att det inte är godtagbart att hela tiden ha koll på hur man ska kunna ladda ifall det behövs.

Det är som att vara skitnödig hela tiden och behöva planera hela sin dag för att vara nära ett dass wink

En annan aspekt är att batteri klarar ca 300-500 laddcykler sedan kommer den försämras snabbt. Detta kan i värsta fall innebära att du behöver byta batteri efter ett år och det är ju inte så kul.

Sedan var det ngn som nämnde att android telefoner skulle ha bättre batteri tid, detta stämmer tyvärr inte. De flesta behöver laddas dagligen!!

Precis, dels är detta något som gäller alla "smartphone´s". Och visst sliter det mer på batteriet och kan innebära dyra byten. Å andra sidan sliter en motorstark bil mer på däck och drivlina än vad en motorsvag gör, men man hör aldrig någon klaga över detta?

Visst kan man köra försiktigt med en motorstark bil och spara den lite, och man kan också slå av funktioner (och ta ner i alla fall iPhone´s klassledande ljusstarka display ett par snäpp).

Å andra sidan, man köper en motorstark bil för att trycka på lite och man köper en smartphone för att man vill använda sig av de funktioner den bjuder på. Då får man också leva med nackdelarna.

Som sagt, min iPhone´s batteri håller med marginal en hel dag även om jag använder den "som en smartphone skall användas". Och varje natt sover jag, om inte hemma så på en plats med strömuttag, och har alltså gott om tid på mig att ladda min telefon.

Och jag tror detta gäller mer än 99% av dagens telefonanvändare, och den lilla minoritet som på grund av tex. fritidsaktiviteter inte har någon möjlighet att ladda telefonen varje dag får helt enkelt köpa något annat, man kan inte anpassa en produkt för alla.

Och visst är det dyrt att byta batteri mer frekvent än på en vanlig mobil, det är också dyrare att driva en motorstark bil med högre förbrukning, försäkring och slitage etc. Det är helt enkelt en nackdel bland många fördelar, och den är svår att komma ifrån när man vill ha internetaccess, stor ljusstark pekskärm etc. (eller en stark och snabb bil)

För övrigt har jag haft min nuvarande iPhone i två år, utan att märka någon försämring alls på dess batteritid. Jag tvivlar på att många i dagens slit-och-släng samhälle behåller en telefon längre än så, oavsett batteriets skick.

Senast redigerat av Rquired (19 maj 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 maj 2010 · 14 060 Inlägg

stahre skrev:
Ja, hur många av er har iPhone och gillar ni den?

Tror inte det. Vad är en Iphone?
Jag har en 3-4 år gammal mobiltelefon.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Dannii
19 maj 2010 · 238 Inlägg

Jag har en och hatar den!

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
zeeen
19 maj 2010 · 1 Inlägg

Har inte iPhone, Android, den gillar jag.

Xoreza
4 juli 2010 · 406 Inlägg

Har haft dom 2 senaste. Jag är inte nöjd alls. Dom tar för mycket betalt för så lite teknik. Du får betala 90% bara för att set ska stå Iphone på den. Hade funderingar på Iphone 4 med eftersom den tappar teckning om man är vänsterhänt så får det vara. Blir en Nokia N8 i Augusti. Iphone igen när dom gör ett öppet OS. Hatar alla spärrar.

MvH Glenn Wiberg
Xoreza
4 juli 2010 · 406 Inlägg

newBadboy skrev:

decib3L skrev:

twin_cam skrev:

När det inte finns laddare eller ström t.ex...

Jag har en sån billaddare. Inga problem alls, funkar alldeles utmärkt i lastbilen.

Så för MIG funkar det hur bra som helst med en iPhone.

Jag förstår att du har ordnat det för dig så att du alltid kan ladda men jag anser fortfarande att det inte är godtagbart att hela tiden ha koll på hur man ska kunna ladda ifall det behövs.

Det är som att vara skitnödig hela tiden och behöva planera hela sin dag för att vara nära ett dass wink

En annan aspekt är att batteri klarar ca 300-500 laddcykler sedan kommer den försämras snabbt. Detta kan i värsta fall innebära att du behöver byta batteri efter ett år och det är ju inte så kul.

Sedan var det ngn som nämnde att android telefoner skulle ha bättre batteri tid, detta stämmer tyvärr inte. De flesta behöver laddas dagligen!!

Följer man alla normer så ska ett batteri bytas ut mot ett nytt efter ca 1år.

MvH Glenn Wiberg
Xoreza
4 juli 2010 · 406 Inlägg

decib3L skrev:

Rquired skrev:

decib3L skrev:

Tack! Vart läser ni alla nyheter om iPhone? Jag hittar hopplöst nog inget vettigt.

http://www.iphoneinfo.se/

Dessa brukar hålla sig uppdaterade med hyggligt vettiga nyheter men nämner samtidigt inte varenda liten ny App.  smile

Ah, tackar! smile

www.mobil.se skriver just nu mycket om Iphone 4.

MvH Glenn Wiberg
Pontus1991
4 juli 2010 · 423 Inlägg

Har nyligen skaffat mig en jag med, släng in en jailbreak o jävlar vad grejer man kan göra.. smile

http://iphonepyssel.se/
Bästa sidan för Iphone nyheter tycker jag, de lägger upp lite tips på apps och sånt med.

bollen1986
5 juli 2010 · 3 714 Inlägg

Blev riktigt sugen på nya Ihone 4 iaf så det lutar väl åt att man köper sig en
har inte Iphone idag men vill prova en eftersom alla tycker den är så bra

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
johanbjork
7 september 2010 · 137 Inlägg

Har en 3GS svart 32GB, sugen som aset på iPhone 4. Apple är verkligen överlägsna på deras marknader.

FoXoN
16 september 2010 · 502 Inlägg

Beställde nyss en Iphone 4a. Får se hur det blir.

Bjork OEM <3
16 september 2010 · 6 957 Inlägg

Min 3GS rasa ihop totalt för 3 veckor sen, hårdvarufel.

Men fick en flång ny i förrgår big_smile

OEM <3
PLindblom
16 september 2010 · 1 200 Inlägg

Rquired skrev:
Och visst är det dyrt att byta batteri mer frekvent än på en vanlig mobil

Ett nytt 1600mAh-batteri till iPhone 3GS kostar ungefär en hundralapp inklusive frakt och det är verkligen inte svårt att byta själv.

Min gamla 3G ville jag fräscha upp, så jag köpte en ny framsida (digitizer, LCD-display med home-knapp osv.) för 163 kr inklusive frakt från Hongkong. Det tog cirka 10 minuter att byta allt. Man kan köpa Copter-skärmskydd för 250 kr för att skydda något som kostar 100 kr mindre tongue

Otendal
17 september 2010 · 29 Inlägg

Har 1 iPhone 3G 16 GB. Fått av min bror. smile

Framhjulsdrift är skit.
THEBADGUY Gorgilus addictus
17 september 2010 · 4 736 Inlägg

Har en Iphone 4 16 GB. Grymt nöjd!

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Rquired Allmänt envis
17 september 2010 · 12 512 Inlägg

Minister skrev:

Rquired skrev:
Och visst är det dyrt att byta batteri mer frekvent än på en vanlig mobil

Ett nytt 1600mAh-batteri till iPhone 3GS kostar ungefär en hundralapp inklusive frakt och det är verkligen inte svårt att byta själv.

Min gamla 3G ville jag fräscha upp, så jag köpte en ny framsida (digitizer, LCD-display med home-knapp osv.) för 163 kr inklusive frakt från Hongkong. Det tog cirka 10 minuter att byta allt. Man kan köpa Copter-skärmskydd för 250 kr för att skydda något som kostar 100 kr mindre tongue

Jag får ändå anses vara hyggligt händig när det gäller att pilla isär elektronik men skulle aldrig ge mig på att skruva isär en iPhone jag tänkt behålla. För liten vinst och för stor risk att nånting inte fungerar som det är tänkt sedan. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Engen HEAVY METAL
18 september 2010 · 765 Inlägg

Har 4an och haft Ericsson tidigare och den sista va en Xperia och jämfört så är Iphonen en Miljard gånger vassare...  Super nöjd.. Funkar kanon och är jäkligt snygg !

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang