Har vart med om ett gäng händelser!
Firmabilen, VW Transporter 1.9TDi -05:
1.
En gång när jag skulle till Brålanda och jobba på Rasta så märker jag att det inte går att lägga i några växlar, dock så var precis så jag kunde rulla in på rastas parkering, hopp tänkte jag, detta var ju röva, ringde bärgaren och dom körde bilen till blennermarks i trollhättan och dom konstaterade att länkaget mellan spak och låda totalhavererat, tog en vecka för dom att lösa det.
2.
Var påväg hem en dag, så när jag är ca 5-10min hemifrån så börjar turbon tjuta som en stucken gris och den går fortfarande om man ger minimalt med gas, tänkte direkt att jag nog kan ta mig hem, långsamt men ändå hem, men icke bilen dör totalt efter hundra meter och går inte igång igen, lagom grinig var jag efter det.
3. Kör hemifrån en morgon och ser att laddningslampan lyser, stannar och kollar så att bägge polerna sitter som dom ska och att det är kontakt, mäter sedan med instrumentet och märker att den inte laddar nåt, lagom kul direkt på morgonen, får köra hela vägen in till Din Bil i sisjön(Numera anlitar vi bara en liten verkstad här i trakten) och dom konstatera att generatorn gett upp(no shit sherlock).
Min gamla Audi 100 T -89:
1.
Hade precis bytt generator eftersom den inte ladda som den skulle, bytte rem för säkerhetsskull också tänkte jag, men så när jag kört in syrran till gbg(fyllechaffis) och precis kört förbi korsningen i bohus vid jordfallsbron så går generatorremmen av, fittan tänker jag och polaren, vi kollar och konstaterar att vi kommer ingentans, ringer hem, farsan har druckit vin och morsan får köra 10 på kvällen, tackade gudarna att jag inte slängt den gamla remmen.
Min nuvarande Audi 100 TQS -89:
1.
Står och väntar på biltvätten med polaren, har väl ca 3-4 bilar bakom mig, står på tomgång och helt plötsligt dör bilen bara, helt stendöd, får hjälp från folk i dom andra bilarna och vi putter in den i tvätten och sen ut, fortfarande stendöd, köper startgas, den går igång yes! Ska köra ut från macken, nä då dör den igen, försöker med startgas igen och stendöd igen, rullar ner den från utfarten och stöter på farsans jobbarkompis som hjälper oss bogsera till verkstan vi brukar anlita.
2.
Jag och två polare ska kolla på Frölunda - Skellefteå, stannar ullevimotet med stora rondellen och bilen bara tvärdör igen, exakt samma fenomen som inann, vi får putta den in till närmsta mack i en jävligt trafikerad rondell, inte kul, vi går på matchen och jag blir lite gladare eftersom Frölunda vann och bilen startar direkt och går hela vägen hem utan bekymmer.
Oj vad mycket det blev, fan vad mycket dynga man råkar ut för