Lacken bubblar efter 1,5år! kan man klaga på lackeraren?

Soulweeper stray dog
18 februari 2010 · 197 Inlägg

evilaudio skrev:
om ja inte minns fel så e de 2 år på produkter å 1 år på tjänster men ja kanske har fel .

mjooo, fel. smile

Som sagt, 6 mån är minimikrav enligt KKL ( har för mig att det är tom bara 3mån på vissa saker). Vissa företag/tillverkare lämnar 2 eller 3 år. Batterier har oftast bara 6 mån.
Företag som lämnar garanti är egentligen ren goodwill för att ha kvar en bra relation till kunden..

För övrigt fattar jag mig inte på folk som inte kan skilja på Reklamationsrätt, garanti och försäkringar....

Reklamationsrätten är nu för övrigt 3 år. Skillnaden från när den var 2 år, är nu att du som konsument inte längre behöver bevisa att felet uppstod inom 6 mån efter inköp.
Numera ligger det på tillverkaren att motbevisa att felet fanns när du köpte den.
Dvs att tillverkaren yrkar på alla sina 1000 kontroller som görs på produkten innan den släpps vidare till återförsäljaren.. multimiljonföretag mot vanlig svensson. Den med dyrast advokat vinner.. oftast smile



Men att gå tillbaka till den som utförde "jobbet" nu och visa hur jävla illa det ser ut, hoppas man att han har så mycket vett i skallen att han fixar det. förlorar 20k på en omlackering men kanske vinner 20 nya kunder på att han är schysst...

......... att jag ens orkar bry mig......
Honke_86 Härnösand
14 mars 2010 · 191 Inlägg

Tänke säga att jag har vare & prata med dom på lacknings firman.

Han var ut å titta på vingen,vi prata lite om hur det kunde bli så där!

men han skulle ta på sig jobbet gratis och fixa det åt mig smile

Allt med Motor är roligt :)
Toyota Supra TT "Twinturbo Bpu" (1997)
Hamilton
14 mars 2010 · 8 864 Inlägg

Kul att det löste sig och bra att du gav ett avslutande svar i tråden.

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang