3625
Sök

Köpråd: Japanare (utställningsbil) vilket märke?

83 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
AnesN skrev:
Varför inte köpa en bil som är i vanligt skick och sen total renovera och bygg efter din fantasi och hur du själv vill att den ska se ut och hur du vill att den ska gå , lite roligare än att köpa en bil med 800hp och färdig stylad

klart du har rätt i de du säger. och jag skulle gärna gjort de om jag hade tid att skruva och fixsa själv. men nu har jag eget företag och då tar de upp all tid man kan tänka sig, så finns inte mycket tid kvar att skruva.

Bilmekaniker
805 Inlägg
16 februari 2010
om du inte har tid att skruva så är en 1000hk bil inte något för dig tyvärr, blir mer meck än körning med en sån bil , sattsa istället på en Lambo, Porche gt3 eller dylikt så slipper man mecket och ändå har kraft på hjulen:)

453 Inlägg
16 februari 2010
AnesN skrev:
om du inte har tid att skruva så är en 1000hk bil inte något för dig tyvärr, blir mer meck än körning med en sån bil , sattsa istället på en Lambo, Porche gt3 eller dylikt så slipper man mecket och ändå har kraft på hjulen:)

+1, varför göra det jobbigare för sig än nödvändigt. Har inte haft någon 1000 hk bil och känner inte någon med en heller, men om man kollar runt på alla forum så verkar det vara en hel del meck med så mycket power.... Alltså lite köra mycket meck

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
16 februari 2010
Jokke_ skrev:
+1, varför göra det jobbigare för sig än nödvändigt. Har inte haft någon 1000 hk bil och känner inte någon med en heller, men om man kollar runt på alla forum så verkar det vara en hel del meck med så mycket power.... Alltså lite köra mycket meck

Kan väl säga att det beror mycket på slagvolymen. Jämför en 1000hk+ 2.6 liters sexa gentemot en 7.4 liters V8'a t.ex. V8'an går att köra dagligen utan några problem, medans sexan kan ha lite små skit som måste fixas då och då.

Fast det beror helt på hur man har ställt in motorn dessutom och dylikt, but you get my drift?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Bilmekaniker
805 Inlägg
17 februari 2010
exakt, en v8 klarar av mer påfrästning än en 6:a för att det finns alltid små saker i en 6:a som inte är förstärkta som smäller då och då , och bilen är inte gjord för sån hög prestanda. Men om du inte kan mecka/ inte har tid så rekomenderar jag verkligen inte en bil som är trimmad upp till 1000hk, om du ska lämna in den på verkstad varje gång något händer kommer det kosta dig en jävla massa och en massa tid där den bara står och väntar.. köp isånnafall en lambo / corvette C6 eller något sätt på ett trim rör och kör på !smile

Avstängd
1 557 Inlägg
17 februari 2010
Först måste jag säga att jag är mycket avis på dig roll sad  Men samtidigt kul att någon kan få leva ut sina drömmar smile
Har du kikat på denna?? Vet, inte 1000hk men det är rätt bra klipp i den tongue O sist jag såg den och körde den till lack så va den fin big_smile
http://www.blocket.se/goteborg/Toyota_S … 15&w=1
Senast redigerat av MrKerm (17 februari 2010)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Meister
6 763 Inlägg
17 februari 2010
Rinnegan skrev:
Jokke_ skrev:

Kan väl säga att det beror mycket på slagvolymen. Jämför en 1000hk+ 2.6 liters sexa gentemot en 7.4 liters V8'a t.ex. V8'an går att köra dagligen utan några problem, medans sexan kan ha lite små skit som måste fixas då och då.

Fast det beror helt på hur man har ställt in motorn dessutom och dylikt, but you get my drift?

Men man ska veta att det inte heller är smärtfritt. Växellåda, koppling, bakaxel m.m ska hålla åxo. Visst en 9" axel pallar stryk. Men hur länge håller en koppling till en bil med 1000hk och över 1000nm i vrid vid daglig körning? Är mer än motorn som ska hänga med

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
17 februari 2010
camaro67 skrev:
Men man ska veta att det inte heller är smärtfritt. Växellåda, koppling, bakaxel m.m ska hålla åxo. Visst en 9" axel pallar stryk. Men hur länge håller en koppling till en bil med 1000hk och över 1000nm i vrid vid daglig körning? Är mer än motorn som ska hänga med

Jo, det är sant, men om man tar och förstärker en TH400 med tillbehörande 12bults axel med Strange innehåll t.ex så är det nästintill skottsäkert. Men det finns ju alltid något som kan jävlas, så är det bara.

Skulle vara oerhört tråkigt om bilen gick perfekt, utan problem, och aldrig gick sönder eller hade något problem överhuvudtaget.

Men som sagt, delarna är ju lite överdimensionerade när det kommer till amerikanare, mer än japanarna iaf.
Senast redigerat av Rinnegan (17 februari 2010)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

162 Inlägg
17 februari 2010
K4F skrev:
HalfShell skrev:
Köp en Nissan 350z, smäll på ett APS Dubbelturbo-kit och ett Mastergrade Widebody kit. Då får du en unik bil. smile Finns bara fem i hela världen, och jag har ett på ingång (om jag någonsin får det och inte blivit blåst av företaget tongue)
http://www.importtuner.com/features/060 … to_01.html

gillade verkligen förslaget och bodykitet.. vad är de du har på gång? bil med de bodykitet eller bara bodykitet?

Det är bodykitet jag har på ingång. Mastergrade var ett exklusivt företag i USA före finanskrisen, jag beställde förra året och mitt bodykit har inte kommit ännu, så de har kanske gått i konkurs iom att hemsidan osv lagt ner. Dock ska jag få bodykitet förr eller senare, för jag har betalat för det. Aja, vi får se, rör ju sig om mycket pengar, det var inte direkt gratis.. Har beställt bodykitet med frontspoiler i kolfiber och tak i kolfiber. Men men..

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

83 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
AnesN skrev:
exakt, en v8 klarar av mer påfrästning än en 6:a för att det finns alltid små saker i en 6:a som inte är förstärkta som smäller då och då , och bilen är inte gjord för sån hög prestanda. Men om du inte kan mecka/ inte har tid så rekomenderar jag verkligen inte en bil som är trimmad upp till 1000hk, om du ska lämna in den på verkstad varje gång något händer kommer det kosta dig en jävla massa och en massa tid där den bara står och väntar.. köp isånnafall en lambo / corvette C6 eller något sätt på ett trim rör och kör på !smile

jag kan mecka men har inte tid till de. men köper jag en sån bil så får man ju fixsa tid antar jag.

lämna in en bil skulle jag aldrig göra, absolut inte en sån bil.

vill inte ha någon lambo eller corvett utan en japanare, annars hade jag ju köpt de wink

83 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
MrKerm skrev:
Först måste jag säga att jag är mycket avis på dig roll sad  Men samtidigt kul att någon kan få leva ut sina drömmar smile
Har du kikat på denna?? Vet, inte 1000hk men det är rätt bra klipp i den tongue O sist jag såg den och körde den till lack så va den fin big_smile
http://www.blocket.se/goteborg/Toyota_S … 15&w=1

ja den är fin som fan, men tycker inte riktigt den är värd 490 med tanke på vad man kan få när man imoterar själv.

btw så är de zeb som byggt den också

83 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
HalfShell skrev:
K4F skrev:
HalfShell skrev:
Köp en Nissan 350z, smäll på ett APS Dubbelturbo-kit och ett Mastergrade Widebody kit. Då får du en unik bil. smile Finns bara fem i hela världen, och jag har ett på ingång (om jag någonsin får det och inte blivit blåst av företaget tongue)
http://www.importtuner.com/features/060 … to_01.html

gillade verkligen förslaget och bodykitet.. vad är de du har på gång? bil med de bodykitet eller bara bodykitet?

Det är bodykitet jag har på ingång. Mastergrade var ett exklusivt företag i USA före finanskrisen, jag beställde förra året och mitt bodykit har inte kommit ännu, så de har kanske gått i konkurs iom att hemsidan osv lagt ner. Dock ska jag få bodykitet förr eller senare, för jag har betalat för det. Aja, vi får se, rör ju sig om mycket pengar, det var inte direkt gratis.. Har beställt bodykitet med frontspoiler i kolfiber och tak i kolfiber. Men men..

fy fan vad surt o vänta så länge och betalat och allt redan. gick de på 100k eller vad fick du ge?

jag hoppas inte du blivit blåst på de, riktigt synd isf.

lycka till med de och du måste säga till mig om du får de så får jag följa projektet

597 Inlägg
17 februari 2010
K4F skrev:
HalfShell skrev:
K4F skrev:

fy fan vad surt o vänta så länge och betalat och allt redan. gick de på 100k eller vad fick du ge?

lycka till med de och du måste säga till mig om du får de så får jag följa projektet

Håller med riktigt tråkigt hoppas det löser sig

162 Inlägg
17 februari 2010
PlatinumRacing skrev:
K4F skrev:
HalfShell skrev:

Håller med riktigt tråkigt hoppas det löser sig

Fick paketpris, 10.000$ för tak och kit, inkl. frakt. Så aja, vi ser väl vad som händer smile

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

560 Inlägg
17 februari 2010
K4F skrev:
JDMCRAZE skrev:
Vill inte verka dryg nu, men du kör just nu en bmw 525 och ska nu köpa en bil för 300-400k..
Ärvt pengarna?

Som sagt menar inte vara dryg e bara nyfiken av mig smile
Har själv ingen egen bil än så det behöver du inte påpeka då jag redan vet det ^^

Iaf så önskar jag dig lycka till med letandet smile

haha de är fan inget fel på bmwn. de blir vinterbil

min pappa är rätt rik så jag får de jag vill av han

men pengarna är mina och eftersom jag inte har någon mamma längre som ger mig kärlek så köper nu min dröm bil som jag länge velat ha. lever i nuet smile

varför har du ingen egen bil? och vad ska du ha för bil sen?

Det oskönaste jag vet är när folk skryter om deras kapital, bättre o värka än o synas. Har man pengar ska man vara tacksam och inte skryta om de allt för mycket!

Om det nu är så att du inte pladdrar en massa skit bara för att få uppmärksamhet, utan verkligen har kapital så är ju Skyline R33 en sju-helvetes kärra o trimma! Jag menar du åker runt i en gammal BMW 525 och påstår du har gott ställt, förstår du vad jag menar? Missförstå mig inte helt.

Själv suger jag vetekli genom ett sugrör jag köpt för mitt indragna studiebidrag tongue

7 120 Inlägg
17 februari 2010
R34 GT-R är ju att föredra framför en R33. smile

560 Inlägg
17 februari 2010
Aerodynamik skrev:

Ja de är väl en smakfråga, personligen ogillar jag R34:ans bakljus, då de ena är större än de andra smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
17 februari 2010
Aerodynamik skrev:

Sen så är det ju en helt annan sak att den kostar minst 200k mer än R33'an.

För samma pengar som en R-34 GTR V-spec II med runt 500hk går för kan man lika gärna köpa en Nissan GT-R Godzilla och trimma den lite. Förövrigt så ska vi inte ens snacka om att man mot alla odds skulle hitta en R-34 V spec II Nür. Då sticker priset upp ytterligare 100 - 200k. hmm

Jag menar visst, jag gillar R-34 och jag skulle verkligen inte tacka nej till en, skulle själv köpa en om man hade råd, men den ligger lite i överpris.
Senast redigerat av Rinnegan (17 februari 2010)

7 120 Inlägg
17 februari 2010
Kolla mina länkar överst på sida 2. Så dyra är dem inte längre.. Du får en 700hk R34 för ca 320k. smile

Edit: och killen verkar ju ha cash så då ska han ju självklart ha r34!
Senast redigerat av Aerodynamik (17 februari 2010)

83 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Wilsgaard skrev:
K4F skrev:
JDMCRAZE skrev:
Vill inte verka dryg nu, men du kör just nu en bmw 525 och ska nu köpa en bil för 300-400k..
Ärvt pengarna?

Som sagt menar inte vara dryg e bara nyfiken av mig smile
Har själv ingen egen bil än så det behöver du inte påpeka då jag redan vet det ^^

Iaf så önskar jag dig lycka till med letandet smile

haha de är fan inget fel på bmwn. de blir vinterbil

min pappa är rätt rik så jag får de jag vill av han

men pengarna är mina och eftersom jag inte har någon mamma längre som ger mig kärlek så köper nu min dröm bil som jag länge velat ha. lever i nuet smile

varför har du ingen egen bil? och vad ska du ha för bil sen?

Det oskönaste jag vet är när folk skryter om deras kapital, bättre o värka än o synas. Har man pengar ska man vara tacksam och inte skryta om de allt för mycket!

Om det nu är så att du inte pladdrar en massa skit bara för att få uppmärksamhet, utan verkligen har kapital så är ju Skyline R33 en sju-helvetes kärra o trimma! Jag menar du åker runt i en gammal BMW 525 och påstår du har gott ställt, förstår du vad jag menar? Missförstå mig inte helt.

Själv suger jag vetekli genom ett sugrör jag köpt för mitt indragna studiebidrag tongue

haha intressant. jag skryter inte? men bara för att jag har de bättre ställt än dig så behöver du inte missvisa att du är lite avis.

haha uppmärksamhet får jag nog tillräckligt mycket utav i mitt liv så du behöver nog inte vara orolig för de.

och klandra gärna min bmw du. men jag såg ingen anledning till att köpa tex en lambo som första bil även om jag skulle kunnat de då man brukar krocka osv de första året.

fattar inte ens att jag tog mig tid att svara på detta

Sök