8910
Sök

Tips på montering av en DMC modul i handskfacket?

1 174 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Hejsan alla Gorgare.
Har en DMC modul inkopplad till min Audi, men jag får inte till det hur jag ska fästa upp själva modulen inne i handskfacket. Mina tankar cirkulerar på kardborrband, men hur fasen ska jag fästa själva tygbiten inne i handskfacken och på DMC modulen som är i plast?

Har ni några tips? Några andra fäst anordningar på lager?

http://www.tobbesportfolio.se/garaget/IMG_3761.JPG
http://www.tobbesportfolio.se/garaget/IMG_3762.JPG
http://www.tobbesportfolio.se/garaget/IMG_3765.JPG

Mvh Tobbe

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 februari 2010
Kardborre med klister på baksidan finns på bla Biltema, bör ju funka bra. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 174 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Frågan e då, hur fasen ska jag kunna fästa kardborrebandet på plasten? respektive i handskfacket? Vet ni om någon bra lim? testat gamla vanliga superlim =/

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 februari 2010
Läste du nånting alls av det jag skrev? "Kardborre med klister", alltså det är klister på baksidan av kardborren för att kunna klistra fast den mot ett underlag. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

1337
1 343 Inlägg
16 februari 2010
ChriZtoffer skrev:
Läste du nånting alls av det jag skrev? "Kardborre med klister", alltså det är klister på baksidan av kardborren för att kunna klistra fast den mot ett underlag. wink

haha
självhäftande karborreband finns som sagt överallt.
Problemet är att fästa det i bilen.
Men man kan häfta fast det eller skruva, beroende på vad som finns under tyget..
Det är verkligen ett i-landsproblem du har.

I'm not a fighter, I'm a lover!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
16 februari 2010
ChriZtoffer skrev:
Kardborre med klister på baksidan finns på bla Biltema, bör ju funka bra. smile

Funkar skitbra bara det inte blir för varmt

Akka skrev:
Frågan e då, hur fasen ska jag kunna fästa kardborrebandet på plasten? respektive i handskfacket? Vet ni om någon bra lim? testat gamla vanliga superlim =/

Köp biltemas 50mm breda kardborreband med dubbelhäftande tejp på båda sidorna. Släpper limmet (om det blir för varmt) kan du alltid pensla på lite epoxy wink

Hade själv min främre regplåt ditsatt med samma tejp och det funkade skitbra tills en varm dag när jag skulle ner till Karlstad cool

Rock'n Roll

1 174 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:

Får ta på mig den tongue Okej blir ut och leta smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 februari 2010
Tja om man har sån tur så att den ena ytan är i tyg så ser då jag ingen vits med att sätta kardborre på den också, är ju bara att sätta den taggiga delen på det man ska sätta fast så fastnar det ju mot underlaget. smile Juste, kardborren ligger under kontorsmaterial av nån anledning, så du vet. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

1 174 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Tja om man har sån tur så att den ena ytan är i tyg så ser då jag ingen vits med att sätta kardborre på den också, är ju bara att sätta den taggiga delen på det man ska sätta fast så fastnar det ju mot underlaget. smile Juste, kardborren ligger under kontorsmaterial av nån anledning, så du vet. wink

Jo den tanken hade jag också, men "tyget" har knappt några "fransar" så den kommer aldrig fästa, tanken var då att häfta fast den andra sidan men stiften går ej igenom.  smile men ska ut i garaget å testa lite. tack för tipsen.

Sök