Solenoid för kontinuerlig drift?

GRH
19 februari 2010 · 164 Inlägg

Behöver få tag på en solenoid, elektrisk kolv eller annan liknade anordning.

Liten och tyst makapär som kan dra med ett mindre motstånd (kanske till och med inget motstånd alls) och sedan kunna håla sig i indraget läge kontinuerligt och lika så för att trycka.

Testade med en centrallås solenoid men den klarade bara dra till sig och inte trycka ifrån plus att den blev rätt överhettad efter några minuter.

Så liten som möjligt bör den vara. behöver inte ha mycket mer slaglängd än 1,5-3cm
Bör även kunna styra den på elektrisk väg, så pneumatisk kolv (tryckluft kolv) blir ett problem (även vad gällande en högljud kompressor)

Några förslag på vad jag kan använda?
Även länkar till någon som säljer nått i still med det jag söker (snabba leveranser och postförskott e plus)

Mvh GRH big_smile

Senast redigerat av GRH (19 februari 2010)

Kavli Motborgare
19 februari 2010 · 1 099 Inlägg

GRH skrev:
Behöver få tag på en solenoid, elektrisk kolv eller annan liknade anordning.

Liten och tyst makapär som kan dra med ett mindre motstånd (kanske till och med inget motstånd alls) och sedan kunna håla sig i indraget läge kontinuerligt och lika så för att trycka.

Testade med en centrallås solenoid men den klarade bara dra till sig och inte trycka ifrån plus att den blev rätt överhettad efter några minuter.

Så liten som möjligt bör den vara. behöver inte ha mycket mer slaglängd än 1,5-3cm
Bör även kunna styra den på elektrisk väg, så pneumatisk kolv (tryckluft kolv) blir ett problem (även vad gällande en högljud kompressor)

Några förslag på vad jag kan använda?
Även länkar till någon som säljer nått i still med det jag söker (snabba leveranser och postförskott e plus)

Mvh GRH big_smile

Titta hos ELFA. (Tyvärr kör dom SAP med sessionkeyen i länken, så det är omöjligt att länka till deras sidor)
http://www.elfa.se/

Slå upp under automation
Sen magneter - elektromagneter.

-- K

Senast redigerat av Kavli (19 februari 2010)

GRH
19 februari 2010 · 164 Inlägg

Tackar kollade nyss och det där med "max 9mm rörelse" är lite för lite för mig.

Kavli Motborgare
19 februari 2010 · 1 099 Inlägg

GRH skrev:
Tackar kollade nyss och det där med "max 9mm rörelse" är lite för lite för mig.

Hävarm är inte möjligt?

-- K

GRH
19 februari 2010 · 164 Inlägg

Hmm tror inte det hmm Har extremt dåligt med plats. sad

GRH
19 februari 2010 · 164 Inlägg

Ja nått sånt jag. Kan den gå med kontinuerlig på kopplad spänning utan att överhettas?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang