6333
Sök

Vad göra med bilen??? jetta-89a

409 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
hej jag köpte en vw jetta-89 i torsdags bilen gick bra på kvällen...på morgonen dagen efter så hade den frusit i motorn bilen gick att starta så jag fick in det i garaget ett tag att tina upp...körde in till örebro en vända sen drog jag ut till farsan... skulle byta lampor fram och som tur då drar farsan upp stickan och får syn på att vatten har blandat sig med oljan Topplockspackningen ha gått sönder med andra ord mad .. nu till min fråga hur får man ur all vatten blandad olja i motorn äre bara att tömma ur den och fylla i ny olja i den hur ska jag göra??? kommer att byta packningen innan jag ska ha ur oljan så klart... nu äre så att jag ej har betalat fullt pris på bilen har framfört till föra ägaren att jag ej kommer att betala fullt pris på bilen bilen skulle kosta 3500 kr han fick 2000 på torsdagen han kan tänka sig att droppa 500kr på priset va ska jag göra lämna tillbaka bilen som den är och få pengarna som jag har betalat av honom eller att han få nöja sig me 2000 vad göra??? ber om ursäkt för mycket text...

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

Jävel
2 018 Inlägg
21 februari 2010
jag hade lämnat tillbaks den. Jobbigt att stå o byta topplockspackning nu, o så kanske toppen är skev o måste planas, då blir det ännu en onödig kostnad.

You got to risk it, to get the biscuit :)

dARKiE
5 031 Inlägg
21 februari 2010
är väl inte hans fel att du inte kollade glykolen.. så jag tycker du ska fixa packningen och se glad ut..  dock hade han ju kunnat säga att där inte fanns så mycket glykol i bilen när du köpte den tycker man..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

409 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
ja men han tycker inte att det är hans fel att packningen har gått sönder fast han har kört me bilen och den har varigt frusen då... ska börja skruva på bilen till i vår och kolla upp hur toppen ser ut om den är skev eller ej....

dARKiE
5 031 Inlägg
21 februari 2010
okey jag uppfattade det som att det var du som hade kört med den när motorn hade frusit efter du köpt den.. Men, ja det är nog bara kolla packningen såfort som möjligt innan det blir fler problem, inte bra med vatten i oljan för lager osv,.  lycka till ialf..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

409 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
darkie hade jag öppnat locket till expansions kärlet hade det mesta av vattnet sprutat ut ur det han sa själv att han hade kört i me glykol i bilen men i början bara vatten....och jag hade ej lust att byta kylar vätska i torsdags kväll lite för kallt....

1 854 Inlägg
21 februari 2010
gammal bil = ingen garanti

blacken
21 februari 2010
ganska sega snurror dom där, "bara" att byta topppackning, byta oljan/kylvattnet och se glad ut. Glöm inte att plana toppen bara. Du kan även slänga ett getöga på vattenpump och packboxarna samtidigt..

409 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
ja är väll bara att göra de och kolla hu toppen mår....

jorgen72
21 februari 2010
Plankpojk skrev:
jag hade lämnat tillbaks den. Jobbigt att stå o byta topplockspackning nu, o så kanske toppen är skev o måste planas, då blir det ännu en onödig kostnad.

Jag hadde aldrig tagit tillbaka bilen om det hadde varit jag som sålt den det är ju upp till köparen o kolla att det är glykol i och jag hadde inte gått ner en krona i pris heller .

409 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
ne men är inte så lätt att kolla upp kylar vätskan på en bil som är drifts varm och är frusen i kylaren som gör att när man skruva på locket till expansions kärlet så vart det över fyllt på en gång ju....

jorgen72
21 februari 2010
svempus skrev:
ne men är inte så lätt att kolla upp kylar vätskan på en bil som är drifts varm och är frusen i kylaren som gör att när man skruva på locket till expansions kärlet så vart det över fyllt på en gång ju....

Men det är ändå du som ska kolla upp bilen som du köper

409 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
ja jag skulle ha sagt till honom att jag ville se bilen kall då hade jag märkt att den var frusen men men man gör sina missar har köpt fem bilar och denna var den första att inte funka som den ska....

Yellow bug!
1 640 Inlägg
22 februari 2010
Hur svårt är det att skruva upp locket lite och låta trycket pysa ut? Gör alltid detta på driftsvarma motorer. Är inga som helst problem. Ett par tjocka handskar på fallifall bara..

Lite får man väl kolla innan man köper en bil tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Sök