Tja, Tänkte lägga upp min ide här innan jag går ner å har sönder bilfan Har bytt kamkedja. Men till problemet.. Var tvungen att ta ur den nya spännaren eftersom den "Slagit ut" pga oljetryck när ja drog runt motorn. Så nu tänkte jag, om ja ploppar ner en ny spännare och slänger på skiten.. så borde det gå fint va ?
Kamkedjespännaren ska ploppa ut=) de är då den spänner kedjan=) Det går att återanvända spännaren, alltså man klämmer ihop den och stålringen som sitter runt den flyttar man ett hack. Dock tycker jag de är bättre att köpa en ny spännare för ca 400:- Men va försiktig, dom är känsliga för att öppna sig. Min rekomendation är att skaffa en ny!! mvh Emil
ett snepp uppåt eller neråt? den nya flög upp! har beställt en te för jag är generellt lat.. men sitter å pillar me den "gamla" me
Ja asså jag köpte en kedjespännare i sommras, tappade den inne i butiken så den löstes ur
Då satte ja den i skruvstället, klämde ihop den och flyttade ringen ett snäpp upp & klämde åt den. Det fungerar. Finns hemsidor som visar oxå hur man gör så=) Dock gick ja på säkra sidan o generellt lat som du säger och köpte en ny. Kedjespännaren är viktig, failar man med den så räcker de att man vrider på nyckeln så går allt åt helvete=)
ett snepp uppåt eller neråt? den nya flög upp! har beställt en te för jag är generellt lat.. men sitter å pillar me den "gamla" me
Ja asså jag köpte en kedjespännare i sommras, tappade den inne i butiken så den löstes ur
Då satte ja den i skruvstället, klämde ihop den och flyttade ringen ett snäpp upp & klämde åt den. Det fungerar. Finns hemsidor som visar oxå hur man gör så=) Dock gick ja på säkra sidan o generellt lat som du säger och köpte en ny. Kedjespännaren är viktig, failar man med den så räcker de att man vrider på nyckeln så går allt åt helvete=)
Går de? Jag har försökt en gång men de sluta bara med att jag vålda sönder allt och de va bara o kasta Nu ska jag förhoppningsvis inte byta kamkedjespännare på några sierra mer men de är ju gött o kunna spara den där fyrhundringen.