Audi a4 avant eller volvo v50/v70???

jumb0
25 februari 2010 · 4 Inlägg

Hej!

Vilken bil skulle ni valt? för och nackdelar med bilarna? tycker själv att audin är klart snyggast om man ska se det utseendemässigt, fast audin är väl dyrare att äga? dyrare service? dyra reservdelar om något går sönder? drar mer bensin? dyrare i försäkring? ska ha bilen länge så kommer behöva serva bilen.


Jag själv väljer audi före volvo om dom kostade lika mycket( volvo är för vanligt) men vad jag har läst på internet så värkar det som att audi är lite dyrare på alla sätt och då väljer jag hellre volvo.

nå vad tycker ni?

Nebelwerfer
25 februari 2010 · 54 Inlägg

årsmod?

jumb0
25 februari 2010 · 4 Inlägg

Ups!

Tänkte mig en 07-08a!

bollen1986
25 februari 2010 · 3 714 Inlägg

Audi A4 skulle jag nog valt pga av att jag inte gillar utseendet på nyare volvobilar, men sen är väl Audi dyrare i försäkring med än volvo men  det beror ju på vilken modell du tänkt dig.

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Rquired Allmänt envis
25 februari 2010 · 12 512 Inlägg

Audi eftersom V50 inte är en Volvo utan en Ford både på pappret och i känsla, och V70 är en trevlig bil men också en stor sådan. Har du nytta av utrymmet? Inte?, då är Audin trevligare och smidigare att ratta runt i smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Bagarn
25 februari 2010 · 689 Inlägg

v50 är som bäddat för problem, kolla inte ens på dessa!

Pippolei
9 april 2010 · 11 Inlägg

Jag satt i samma sits för 3 år sedan, var helt inne på en A4 avant.
Men efter jag kollat på vad man fick för bil för samma penning i en v50 T5 så var det inget svårt val!
Inredning känns 10 år modernare i v50, Utseende mässigt så hittade jag en med bodykit och vinge vilket gjorde att jag t o m tyckte v50 helt plötsligt såg snyggare ut.
Bränsleförbrukningen däremot är väldigt hög på min T5:a med automat.

Summa summarum: Jag har haft bilen i 3 år utan minsta lilla problem.

Försäkringspremie är ju lätt kollat på nätet.
Service på min bil går på ca 2.500:- för en basservice.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang