Seat Leon Cupra -09

Ett försök till en rolig bruksbil som inte ska göra bort sig varken på bana lr 201m.
  • 15 Följare
  • 37 164 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 oktober 2012
FFP
1 april 2011 · 591 Inlägg

MIne101 skrev:

d_illen skrev:
nice, dessa går ju ganska bra:P

Tackar smile
Jodå, den rör på sig, men ska bli bättre tongue

det låter bra! kommer att följas:D

Audi A4 TSQ (1999)
Transporter89
2 april 2011 · 957 Inlägg

MIne101 skrev:

BadBoy89 skrev:
Den här måste följas:D  älskar  Seat  leon Cupra bilar har  själv  funderat på skafa mej en  sån fast den nya  Cupra  R istället

Klart du ska skaffa en sån ist för Hondan wink
Okej, jag tycker inte riktigt om fronten på dom tongue Men smaken är som baken smile

Hondan är slö  jämfört med den så  få väll se vad   det blir
Nä fronten är inte  den bästa men helt ok endå jag tänkte köpa min isåfall med   Linea -R paketen

Senast redigerat av BadBoy89 (2 april 2011)

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
MIne101
2 april 2011 · 123 Inlägg

BadBoy89 skrev:

MIne101 skrev:

BadBoy89 skrev:
Den här måste följas:D  älskar  Seat  leon Cupra bilar har  själv  funderat på skafa mej en  sån fast den nya  Cupra  R istället

Klart du ska skaffa en sån ist för Hondan wink
Okej, jag tycker inte riktigt om fronten på dom tongue Men smaken är som baken smile

Hondan är slö  jämfört med den så  få väll se vad   det blir
Nä fronten är inte  den bästa men helt ok endå jag tänkte köpa min isåfall med   Linea -R paketen

Hehe okej, ja de kittet är rätt häftigt smile

Cupra_
2 april 2011 ·

Men linea R finns bara till 1,8Tsi vad jag vet? Annars är det copa edition men den har över 300hk orginal och kostar multum då det var en begränsad upplaga. Annars får du köpa en leon cupra r och sen ett linea r-paket vid sidan av och eftermontera..

Transporter89
2 april 2011 · 957 Inlägg

Deception skrev:
Men linea R finns bara till 1,8Tsi vad jag vet? Annars är det copa edition men den har över 300hk orginal och kostar multum då det var en begränsad upplaga. Annars får du köpa en leon cupra r och sen ett linea r-paket vid sidan av och eftermontera..

Japp  det är så jag har tänkt efter montera den  köpa valing Cupra R och sen köpa Linea R   grejsen

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Cupra_
2 april 2011 ·

BadBoy89 skrev:

Deception skrev:
Men linea R finns bara till 1,8Tsi vad jag vet? Annars är det copa edition men den har över 300hk orginal och kostar multum då det var en begränsad upplaga. Annars får du köpa en leon cupra r och sen ett linea r-paket vid sidan av och eftermontera..

Japp  det är så jag har tänkt efter montera den  köpa valing Cupra R och sen köpa Linea R   grejsen

Ja så går ju att göra, men det kommer gå åt mkt deg till det, har för mig paketet kostar ca 18000 löst olackat..

Transporter89
2 april 2011 · 957 Inlägg

Deception skrev:

BadBoy89 skrev:

Deception skrev:
Men linea R finns bara till 1,8Tsi vad jag vet? Annars är det copa edition men den har över 300hk orginal och kostar multum då det var en begränsad upplaga. Annars får du köpa en leon cupra r och sen ett linea r-paket vid sidan av och eftermontera..

Japp  det är så jag har tänkt efter montera den  köpa valing Cupra R och sen köpa Linea R   grejsen

Ja så går ju att göra, men det kommer gå åt mkt deg till det, har för mig paketet kostar ca 18000 löst olackat..

japp jag vet  30 000kr vilel de  ha  där på seat  i Malmö  det tar 2 dagar  för fixa det   hela   så att få se hur det blir

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Cupra_
2 april 2011 ·

Jag hade inte gjort det.. Visst, det är snyggt, men inte såå snyggt tongue

Transporter89
2 april 2011 · 957 Inlägg

Deception skrev:
Jag hade inte gjort det.. Visst, det är snyggt, men inte såå snyggt tongue

för 30 000kr finns det roligare saker man kan göra faktist:P

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
MIne101
3 april 2011 · 123 Inlägg

Deception skrev:
Men linea R finns bara till 1,8Tsi vad jag vet? Annars är det copa edition men den har över 300hk orginal och kostar multum då det var en begränsad upplaga. Annars får du köpa en leon cupra r och sen ett linea r-paket vid sidan av och eftermontera..

Vet att det låg en ny Cupra ute på blocket som de va en handlare som redan hade utrustat med Linea-kit, så de går nog att beställa med de om man bara snackar lite med handlaren...

MIne101
10 april 2011 · 123 Inlägg

Ja... Kan ju ta en liten upp iaf... Bilen har ju nu stått 3veckor+ på verkstad, för ett jobb som sagt skulle ta två dagar...
Och till följd på det så hade även min huv nu i storm-torsdags blåst igen på motorställningen och blivit bucklad.... Men va och prata med meken idag, och han lovar att jag ska kunna hämta den på fredag efter jobbet...
Så får väl vänta ett tag till på premiären...

CarpeDiem German Engineering
10 april 2011 · 9 081 Inlägg

Håller tummarna.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
MIne101
19 april 2011 · 123 Inlägg

WOHO lr nått..
Imorgon ska jag visst äntligen få tbx min bil, efter bara 4veckor++...
Sen har jag beställt lite annat kul som man får försöka hinna få och slänga på innan de är dags att få lite bättre mjukvara mm om ungefär en vecka smile
Men just nu så är det väl lördag och Elmia som lockar mest.

CarpeDiem German Engineering
19 april 2011 · 9 081 Inlägg

Riktigt roligt att höra, Manne big_smile Ska bli kul att få se Cupran smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
MIne101
19 april 2011 · 123 Inlägg

Hehe ja, håller med dig Sam smile
Bara hoppas att den är i MINST lika bra skick som innan...

CarpeDiem German Engineering
19 april 2011 · 9 081 Inlägg

Har det ordnat sig med huven, Manne?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
MIne101
19 april 2011 · 123 Inlägg

Ja den ska ju vara fixad, men inte sett resultatet än.

CarpeDiem German Engineering
19 april 2011 · 9 081 Inlägg

Jag hoppas att huven är fixad, skadan skedde på verkstan så de är skyldiga till det.

Vad är det för grejer du har beställt? Nu blev jag nyfiken big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
MIne101
19 april 2011 · 123 Inlägg

Haha får du se så småning om wink

MIne101
22 april 2011 · 123 Inlägg

Så där då... I onsdags så kom bilen äntligen hem från Jospeed/Bsr chipdepån...
Och fy fan så underbar att köra tongue
Så kul när bilen slits ut ur kurvorna ist för att bara spinna rakt på tongue
Lite hårdare känns de ju att tryckplattan är, men tack vare sitt fjädrade centrum så går det att köra precis som med en helt org koppling.
Lite skönare upp ner varvningsrespons med lättare svänghjul, men låter som en diesel på tomgång tongue
Idag blir det att ta hand om tvätt och puts abstinensen, så bilen är fin till imorgon, lägger nog upp lite bilder senare tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang