2919
Sök

Startläge Färddator volvo 850

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
nu äre så jg har en lite frågade pulade i en färddator i 850in för nån dag sen funkar prima är bara när den startar den lite stör mig liksom.

för den startar alltid på yttertemp hur än knappen står
ska de vara så eller äre bara jag som har för lite tålamod tills den går till de läget den är ställd på?
och byter menyerna för fort?

står inget om de i instruktionsboken står bara info om alla lägen och att färddatorn är extrautrustning.

vore kul om nån hade koll på dessa

//Mattias

629 Inlägg
3 mars 2010
Antar att den alltid switchar till temp-läget när utetempen är mellan typ 3 plus och 5 minus eller så, som halkvarnare...

5 650 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Oxygen skrev:
Antar att den alltid switchar till temp-läget när utetempen är mellan typ 3 plus och 5 minus eller så, som halkvarnare...

ok så länge de är så pass kallt här komkring kommer han köra yttertemp som standard läge tills de blir varmare lr kallare
och då gå vad knappen är inställd på?

719 Inlägg
3 mars 2010
Min gör inte så, den startar alltid på det läget knappen är ställd på. Sen lyser ju varningslampan om det är under 3grader tror jag

5 650 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Vitamin skrev:
Min gör inte så, den startar alltid på det läget knappen är ställd på. Sen lyser ju varningslampan om det är under 3grader tror jag

låste i instruktionsboken inte hittat den här sektionen tidigare när jag blädrat.
enligt den är precis som oxygen säger

färddatorn har 2 varnings funktioenr som slår över alla lägen byter till dom oavsätt vad knappen står på

en ar 5+ till 5- dvs haltväglags varning nr 2 är för lite soppa kvar under 8 liter .

och återgår till normalt visläge genom vrida på omkopplaren"knappen"

och efter som de vart cirka 0-5 minus sen jag kopplade in färddatorn är inte konstigt den går till yttertemp direkt

dvs jag råkade göra en onödig tråd för jag missade i instruktionsboken.

tackar för all hjälp iaf

Sök