Din dator ska palla det. Testa att installera om Premiere.
Renderingen ska dock inte ha något med just det att göra. Jag körde klippningar i min förra Mac: En 20" iMac, 2.20 Ghz, 2GB ram, 256MB grafik - Och där körde jag 720p video i .avi i Premiere (dock inte i Win genom bootcamp, utan direkt i "Mac-delen"). Tror jag hade 30 olika videoklipp på ca 6 minuter styck. Och det var inga problem alls.
Klippte ner dessa i halvsekundlånga klipp fram och tillbaka och la på diverse effekter. Renderingen tog mig någon timme eller två. Detta är absolut nackdelen med att filma med HD-kameror som sparar filerna på en disk. Om möjligt rekommenderar jag dig att köra "capture" från videokameran (går med vissa HD-kameror). Då sparar programmet ett format som du slipper rendera det första du gör. Alltså behöver du bara rendera när du lagt på effekter eller liknande. Det är grymt skönt i vissa fall i alla fall.
Så varför din rendering tar aplång tid har jag lite svårt att svara på. Men det ska absolut inte ta så lång tid för ett sådant klipp - så länge du inte matat på med massor effekter och sådär. Rekommenderar dock bara klippning och lite generella effekter (jämna ut färger t.ex) i Premiere. Till övrigt får jag rekommendera After Effects.
En tanke är att, för att du ska få ut den optimala prestandan ur Premiere, så bör du nog inte köra Bootcamp. Både Premiere och t.ex After Effects tar myyyycket kraft när det handlar om renderingar och sådär.
Senast redigerat av Hexenhammer (1 mars 2010)