Hallå! Jag har ett litet problem med värme(eller kommer få när bilen är körklar) Jag har inte så mycket plats emellan grenrör och framstolen som framgår av bilden!
Jag hade tänkt att linda avgassystemet med avgasbandage och sedan bygga en avskiljningsvägg i aluminium mellan stol och grenrör! Tror ni det räcker? Grenrören blir gärna röda efter lite aktiv körning så varmt blir det så det räcker till! Vill ju inte att stolen ska ta eld när man sitter fastspänd med 6-punkts bälte och är ute o åker!
Har även kollat lite på värmecoating men grenröret som sitter där ska bytas ut inom en snar framtid så känns lite onödigt att kasta ut 1500kr bara på det..
Har ju en liten känsla av att grenrören kanske inte mår så bra av att lindas när dom blir så satans varma utan att lindas? Men en värmesköld i aluminium med nån form av reflektorfolie på grenrörs sidan och isolering på stolsidan borde väll göra STOR skillnad?
gör du 2 värmeplåtar med lite luft imellan och en ralativt blank yta mot grenröret så kan du vara rätt lugn.
Precis, det räcker utan problem. Det går ju även att leda in ramluft om det blir för varmt inne i bilen.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-