[Nybörjare] Koppla till strömkälla

Notumlord
1 mars 2010 · 12 Inlägg

Jag har helt grön på styling området men har tänkt försöka mig på nu till våren och skulle vilja testa med lite ljus t.ex.  http://www.blueride.se/spolarmunstycken … 121_26_113 ,dock har jag inga kunskaper att koppla till batteriet och undrar nu om det finns guider till hur det går till? Eller är det nått jag som nybörjare inte borde försöka mig på?

Ursäkta min noobighet wink

edit: Är det relevant är det en gammal golf 3 jag ska styla.

Senast redigerat av Notumlord (1 mars 2010)

Lewmpz
1 mars 2010 · 108 Inlägg

Om du kopplar det till batteriet så lyser den ju hela tiden om du inte kopplar en brytare imellan . Annars kan du sätta en strömtjuv på tex lysena så varje gång lysena sätts på så börjar och spolarmunstycket lysa ! smile Dock tycker jag det är att förstöra bilen och sätta sådant men det är ju din bil ! wink

BMW 523i (2011)
Notumlord
1 mars 2010 · 12 Inlägg

Lewmpz skrev:
Om du kopplar det till batteriet så lyser den ju hela tiden om du inte kopplar en brytare imellan . Annars kan du sätta en strömtjuv på tex lysena så varje gång lysena sätts på så börjar och spolarmunstycket lysa ! smile Dock tycker jag det är att förstöra bilen och sätta sådant men det är ju din bil ! wink

Det är inte säkert att jag ska köpa just sådana, men nått sorts ljus har jag nog tänkt inköpa. Tror dock att du missuppfattade min fråga lite, jag är helt noob vad det gäller bilens elsystem och hur man kopplar, så det jag är ute efter är guider hur man kopplar t.ex. de lampor jag länkade till batteriet och eventuellet en brytare som du säger.

Kavli Motborgare
1 mars 2010 · 1 099 Inlägg

Kanske en bok?

En Mekonomen nära dej borde ha den på hyllan:
http://www.haynes.se/Products/product_SV3361.htm

-- K

bumpe Lastbilsmekaniker
1 mars 2010 · 3 878 Inlägg

Notumlord skrev:
Eller är det nått jag som nybörjare inte borde försöka mig på?

Man ska ju inte förstöra någons kreativitet men är du så pass osäker hade jag frågat någon du känner. Finns ju alltid någon snäll kompis/släkting/granne som kan hjälpa dig smile

Risken med att göra det själv är inte bara att det inte fungerar utan annat kan sluta fungera om man gör fel, o de e ju inte så direkt bra sad Det är mycket med isolering mot fukt, kortslutning, maximal belastning på den kretsen osv att ta hänsyn till...

Notumlord
2 mars 2010 · 12 Inlägg

bumpe skrev:

Notumlord skrev:
Eller är det nått jag som nybörjare inte borde försöka mig på?

Man ska ju inte förstöra någons kreativitet men är du så pass osäker hade jag frågat någon du känner. Finns ju alltid någon snäll kompis/släkting/granne som kan hjälpa dig smile

Risken med att göra det själv är inte bara att det inte fungerar utan annat kan sluta fungera om man gör fel, o de e ju inte så direkt bra sad Det är mycket med isolering mot fukt, kortslutning, maximal belastning på den kretsen osv att ta hänsyn till...

Okej då blir det nog att skippa ljus, åtminstone tillsvidare. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang