Tjena åkte en tur till stockholm igår och passade på att räkna ut vad den hade för bensinförbrukning och nästan som man börjar undra om den får för lite bensin ?
Kan börja med att jag har dubbdäck på som är aningen bredare än normalt och bromsar som ligger på hela tiden sen är den i behov av en hjulinställning då framhjulen är fel inställda (plogar lite).
På vägen dit körde jag runt 110-115 med mycket lastbilar så det blev många omkörningar hela tiden och vägen hem höll jag hastigheterna rätt bra
Räknade nyss ut att den dragit 0.67 och mätaren är fortfarande inte nere på rött :S
Det är definitivt inga ovanligt låga siffror med en M52!
Nuctural: I en 1994 satt det M50, så att TS fick lite lägre siffror med en modernare motor är inte så konstigt
Kör för övrigt på 0.9 Blandad körning, nu under vintern har det pendlat mellan 0.86 och 0.9. Detta mätt med tankkvitto och trippmätare, på en M52B28 i gott skick.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
okej blev helt förvånad nästan med rätt hjulinställning, fixa bromsarna så dom inte ligger på och sommarsulor så kan jag ju få ner den ännu mer + att nu körde jag ju som sagt omkörningar och ingen ecodriving precis dvs 0.67 borde inte vara något som helt problem och slå då och de tycker jag låter för lite ? haha