4437
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 februari 2013
Eke: Detta exemplar har varit testad en gång av en "Car", har tidningen. Efter det stod den hos en BMW ÅF tills den blev såld 2000, då med ca 400 mil på mätaren. Bilen är effekttestad då den skickades för att "testas" av en tidning, de vill ju skicka helfriska exemplar så. Finns även ett mejl från M GmbH då ägare 3 var en uber pedant o mejalde ner till M för att kolla upp bilen, har kvar mejlet. Bilen går som den skall iaf. Det är rätt säkert att motorstyrningsmappen är "twekad" enligt "min" mek, han kunde tydligen se det då han funderade på att uppgradera motorstyrprogrammet vid en service men valde att avstå då han kunde se (hur???) att den inte vara original(???). Det är vad han sa iaf...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 174 Inlägg
26 februari 2013
Import från England kostar inte många kronor och det finns många rättstyrda.

4000 euro är inga problem för en skaplig och 6-7 000 euro för mycket fin.

Dom på blocket är oftast dom sämsta utan bytta vanos enheter, koppling m.m

I Tyskland får du en mycket nyare facelift med allt långt under 100 så vet inte hur bra koll du har, men inte tillräckligt. Då jag ska köpa en m5a nu i sommar, eller bygga en e39 m touring själv har jag kollat och sökt jävligt mycket på nätet. Och Sverige är dyrast på M modellerna vad jag hittar !

4 474 Inlägg
26 februari 2013
Länka till en sk "mycket fin" för 6-7" € tack. Du är full.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

4 474 Inlägg
26 februari 2013

4 474 Inlägg
26 februari 2013
Sorry! Hittade din "mycket fina för 6000€": http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm … res=EXPORT

Vi har helt klart olika syn på hur en "mycket fin" bil är. Du kollar efter billigast möjliga som rullar, eller som jag kallar de: lik.

2 411 Inlägg
26 februari 2013
dawwe skrev:
Sorry! Hittade din "mycket fina för 6000€": http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm … res=EXPORT

Vi har helt klart olika syn på hur en "mycket fin" bil är. Du kollar efter billigast möjliga som rullar, eller som jag kallar de: lik.

Den hade väl gått 31k mil.... :S

4 474 Inlägg
26 februari 2013

1 624 Inlägg
26 februari 2013

vem fan köper en högerstyrd M-modell... Varför har du inte alla dina bmws upplagda?

349 Inlägg
26 februari 2013
careau skrev:

vem fan köper en högerstyrd M-modell... Varför har du inte alla dina bmws upplagda?

Fick känslan av att han kollat bilarna någonstans i europa (hittat bra pris på dem) och nu kollar han vad vi tror man får för bilarna här i Sverige. Bara en känsla, men han får svara själv smile

Eller varför kopierar man annars såhär?

S358A     KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE     Climate comfort windscreen
S403A     GLASDACH, ELEKTRISCH     Glass roof, electrical
S428A     WARNDREIECK     Warning triangle and first aid kit
S441A     RAUCHERPAKET     Smoker package
S464A     SKISACK     Ski bag
S508A     PARK DISTANCE CONTROL (PDC)     Park Distance Control (PDC)
S609A     NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL     Navigation system Professional
S629A     AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN     Car telephone (GSM) w card reader, front
S670A     RADIO BMW PROFESSIONAL     Radio BMW Professional RDS
S677A     HIFI SYSTEM PROFESSIONAL     HiFi System Professional DSP
S774A     INDIVIDUAL EDELHOLZAUSFUEHRUNG     Fine wood trim
S776A     INDIVIDUAL DACHH. ALCANTARA ANTHR.     Chrome equipment
L801A     DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG     National version Germany/Austria
S863A     SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA     Retailer Directory Europe
S879A     DEUTSCH / BORDLITERATUR     On-board vehicle literature German
S902A     SONDERKONTROLLE PRESSEWAGEN     Special inspection press vehicles
S991A     STEUERUNG VORSERIE     Pre-production management
S210A     DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC)     Dynamic stability control
S216A     SERVOTRONIC     HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S261A     SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE     Side airbags for rear passengers
S302A     ALARMANLAGE     Alarm system
S423A     FUSSMATTEN IN VELOURS     Floor mats, velours
S430A     INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND     Interior/outside mirror with auto dip
S459A     SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY     Seat adjuster, electric, with memory
S488A     LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER     Lumbar support, driver and passenger
S494A     SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER     Seat heating driver/passenger
S500A     SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG     Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S520A     NEBELSCHEINWERFER     Fog lights
S522A     XENON-LICHT     Xenon Light
S534A     KLIMAAUTOMATIK     Automatic air conditioning
S548A     KILOMETERTACHO     Kilometer-calibrated speedometer
S555A     BORDCOMPUTER     On-board computer V with remote control
S710A     M LEDERLENKRAD     M sports steering wheel, multifunction
S785A     WEISSE BLINKLEUCHTEN     White direction indicator lights
S473A     ARMAUFLAGE VORN     Armrest front
S602A     BORDMONITOR MIT TV     On-board monitor with TV

Text
no access - Vehicle data protected
Senast redigerat av cewee (26 februari 2013)

4 474 Inlägg
26 februari 2013
Nyberg: Sarkasm från min sida...Ja 31000 mil är långt, men det intressanta är att  den står hos en "vimpelhandlare". Fina exemplar av äldre M bilar är ofta dyrare än rimliga exemplar i Sverige. Den största anledningen till att man väljer att importera en gammal M är att utbudet är större i Tyskland, och att det är lättare att hitta en fin, även om man får betala mer. Det kan bli dyrt att köpa billigt två gånger...

2 174 Inlägg
26 februari 2013

Fast det man begär är inte alltid vad man får. Fanns flera för 7-8 tusen euro som är mycket fina, finare än dom billigaste i Sverige, och sen är priset alltid ordentligt prutbart på dessa bilar nu. Köparens marknad inte säljarens. Du hittar ingen m5 i Sverige under 100 besiktad hyfsad, finns flera under 5k euro som matchar dom bilarna !
Senast redigerat av hangman (26 februari 2013)

4 474 Inlägg
26 februari 2013
Careau: Det finns lite smakprovsbilder på samtliga under mina gamla bilder...Tänker inte lägga upp nån av de. De finns, jag äger dem. Det räcker så. Tror du mig inte så kan jag mejla dig ett utdrag från "Mina fordon", eller inte:)

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
26 februari 2013
kan man få 10 för min?

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

4 474 Inlägg
26 februari 2013
Skall bli intressant när Hangman köpt sin "mycket fina" o sedan beklagar sig över alla dyra och oväntade rep han kanske åker på...Eller att det uppdagas andra konstigheter. Fina ex kostar MER i Tyskland, men då är de verkligen fina. Vakna.

4 474 Inlägg
26 februari 2013
cewee: Utrustningslistor via mina chassienr kan kollas här: www.bmwvin.com
EX46397, EX46336, GD64100 samt GJ15062

1 364 Inlägg
26 februari 2013
ekelund88 skrev:
Beangt skrev:
Bmwn BMW 525a 93a vad kan den va värd den med gula framlysen som jag mena:) den ska ut på blocket imorgon nämligen:)

ser lika risigut som den jag hade den fick jag 7 för 2 årsen

okok smile Har tvättat den och lagt ut lite nya bilder nu, kommer ut på blocket för 8900kr imorgon!
Senast redigerat av Beangt (26 februari 2013)

2 174 Inlägg
27 februari 2013
Jag betalar hellre 50 k och behöver lacka om nån skärm, fixa avgassystem till rostfritt och bygger koppling och vanos själv. Dom billigaste i Sverige har inte såna reparationer gjorda. Så gör man samma rep på dom bilarna ligger priset 50k under. Du såg själv på pistonhead, det var flera som var fina, inte nyskick, men det är dom inte i Sverige heller. Och har man goda kontakter med duktiga mekaniker och lackerare, då är det bara köpa. Det är inga samlarbilar vi pratar om !

4 474 Inlägg
27 februari 2013
Ja du...Man kan sminka en gris men det är fortfarande en gris...Du resonerar som en typisk bilnasare: Lägsta möjliga inpris o kränga så dyrt som möjligt. Du kommer INTE köpa en fin bil, det blir på sin höjd en "sminkad gris". Lycka till o klaga inte sen när du insett att det blev visst dyrt o köpa billigt...
Frågan gällde väl min bil, runt 100" för min bil tror jag är ett högst rimligt pris, främst för köparen då, om man nu värdesätter en bil som är "klar och välvårdad", vilket du uppenbarligen INTE gör.

4 474 Inlägg
27 februari 2013
Hangman: Helt seriöst, LÄNKA till de där fin-fina som du påstår finns där ute för typ 7" €. Det är inga pengar om de är fina o inte sminkade grisar, kanske åker jag ner o tar hem en sån o bruksar...Jag kan iaf INTE hitta nån som jag skulle vilja kalla för "fin" för under 10-11" €...

Mästarsexamen i slägghantering
181 Inlägg
27 februari 2013
E34an du hade är nog kring 80-90 tusen skulle jag gissa(kanske inte säkert att någon köper för det ändå men man kan ju försöka), man kan få dugliga för ca 50-60, synd att det inte var en -95a, då hade den gått på 120+ skulle jag tro.
Senast redigerat av Emppu_R (27 februari 2013)

Bilar utan turbo suger..

Sök