Andromeda skrev:
volvo-racer skrev:
jimmzzan skrev:
Håller med, skulle aldrig köpt mig en bil som vart ungdomsägd eller chippad, bytt stereo o slutstegskablar!
Tycker allt sånt pill bara skriker problem! Och känns lite mer "ovårdad".
så om man sätter in en bättre cd-spelare och kopplar in det med isofix kablar och kopplar in en baslåda med slutsteg så betyder det problem???..du får gärna motivera varför det är problem?
Tack för att jag blir kallad ungdom...28år...sitter och kör ungarna mest med bilen.
Först skriver ni stavfel och sedan slarvigt språk...motivera gärna lr säg hur man ska förbättra..
och nej det är inget allvarligt bara lmm och ska självklart fixa en ny...
vad är ovårdat med den??...full s-bok hela vägen utom en stämpel pga av att förra ägaren hade sin bilbarnstol i fram vilket framkommer på kvittot.
Jag sade ingenting om din stereo.
För det andra spelar det ingen roll hur gammal du är om din annons skriker Rally-Kalle 18 år som gillar att börna utanför McD och inte tänker så mycket på sådana sker som service.
Och om inte bilen går som den ska kan det ju vara en hel massa olika fel på den, allt ifrån tändstift till turbohaveri. En LMM är inte ett billigt skitfel.
Min personliga åsikt är att en slarvigt skriven annons åker i papperskorgen, och jag tror inte att jag är ensam om att tycka det. Man får inget förtroende för en sådan annons helt enkelt. Det är min åsikt oavsett vad du tycker om det.
Frågar du vad andra tycker om din annons får du också vara beredd att höra svaren. Är man 28 år gammal borde man kunna ta kritik utan att vända taggarna utåt direkt.
Det var förresten lika jobbigt att läsa ditt inlägg som annonsen.
Men vill du ha lite konstruktiv kritik så kan du ju börja med att göra om annonsen från början. Skriv en snyggt disponerad text med punkter och mellanrum mellan orden på rätt ställen och korrekt styckeindelning. Om du inte har ett rättstavningsprogram i webläsaren kan du skriva annonsen i Word och sedan kopiera den därifrån.
Det handlar om att du ska sälja din bil och för att öka dina chanser betydligt är det viktigt att din annons ger ett seriöst intryck och att man får förtroende för dig som säljare.
Titta på hur texten är disponerad i en bok för vägledning. Dioder och skit på bilen skriker ungdomskörd. Fixa "skitfelet" och ta bättre bilder.
http://www.roflcat.com/images/cats/Deal_With_It.jpg