2079
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

166 Inlägg
30 april 2012
Volkswagen Scirocco 2.0GT 2010.
2966 mil
Climatronic.
Multiratt.
Manuell vxl-låda.
Mp3 spelare med Multimediauttag i mittarmstöd.
Sportstolar ( tyg )
Dimljus.

3" system från kat och bakåt.
Öppet sportluftfilter.
Uppgraderat motorstyrdon av stertman.
18" sommarhjul
17" vinterhjul.

Vad tror ni man kan få ut för en sådan?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 april 2012
Parsan skrev:
Volkswagen Scirocco 2.0GT 2010.
2966 mil
Climatronic.
Multiratt.
Manuell vxl-låda.
Mp3 spelare med Multimediauttag i mittarmstöd.
Sportstolar ( tyg )
Dimljus.

3" system från kat och bakåt.
Öppet sportluftfilter.
Uppgraderat motorstyrdon av stertman.
18" sommarhjul
17" vinterhjul.

Vad tror ni man kan få ut för en sådan?

vet inte exakt vad de ligger i pris men typ 150 uppot kankse?

724 Inlägg
30 april 2012
Andromeda skrev:
volvo-racer skrev:
jimmzzan skrev:

Håller med, skulle aldrig köpt mig en bil som vart ungdomsägd eller chippad, bytt stereo o slutstegskablar!
Tycker allt sånt pill bara skriker problem! Och känns lite mer "ovårdad".

så om man sätter in en bättre cd-spelare och kopplar in det med isofix kablar och kopplar in en baslåda med slutsteg så betyder det problem???..du får gärna motivera varför det är problem?
Tack för att jag blir kallad ungdom...28år...sitter och kör ungarna mest med bilen.
Först skriver ni stavfel och sedan slarvigt språk...motivera gärna lr säg hur man ska förbättra..
och nej det är inget allvarligt bara lmm och ska självklart fixa en ny...
vad är ovårdat med den??...full s-bok hela vägen utom en stämpel pga av att förra ägaren hade sin bilbarnstol i fram vilket framkommer på kvittot.

Jag sade ingenting om din stereo.

För det andra spelar det ingen roll hur gammal du är om din annons skriker Rally-Kalle 18 år som gillar att börna utanför McD och inte tänker så mycket på sådana sker som service.

Och om inte bilen går som den ska kan det ju vara en hel massa olika fel på den, allt ifrån tändstift till turbohaveri. En LMM är inte ett billigt skitfel.

Min personliga åsikt är att en slarvigt skriven annons åker i papperskorgen, och jag tror inte att jag är ensam om att tycka det. Man får inget förtroende för en sådan annons helt enkelt. Det är min åsikt oavsett vad du tycker om det.

Frågar du vad andra tycker om din annons får du också vara beredd att höra svaren. Är man 28 år gammal borde man kunna ta kritik utan att vända taggarna utåt direkt.

Det var förresten lika jobbigt att läsa ditt inlägg som annonsen.

Men vill du ha lite konstruktiv kritik så kan du ju börja med att göra om annonsen från början. Skriv en snyggt disponerad text med punkter och mellanrum mellan orden på rätt ställen och korrekt styckeindelning. Om du inte har ett rättstavningsprogram i webläsaren kan du skriva annonsen i Word och sedan kopiera den därifrån.

Det handlar om att du ska sälja din bil och för att öka dina chanser betydligt är det viktigt att din annons ger ett seriöst intryck och att man får förtroende för dig som säljare.
Titta på hur texten är disponerad i en bok för vägledning. Dioder och skit på bilen skriker ungdomskörd. Fixa "skitfelet" och ta bättre bilder.

http://www.roflcat.com/images/cats/Deal_With_It.jpg

Hade du motiverat ditt svart direkt så skulle vi sparat massa tid...
p.s jag kan ta kritik.

99 Inlägg
1 maj 2012
Andromeda skrev:
Tenchi skrev:
Jag vet inte hur jag ska värdera min bil.

Jag har jämfört med andra RX-8or på blocket och jag har haft min ute i 3 veckor nu utan att någon (förutom scammers) hört av sig.
Jag trodde att det skulle vara sportbilssäsong nu smile

Det finns två andra i stockholm som ligger ca 10k under min. Men min har gått kortare, har bättre utrusningen och är i mitt tycke i bättre skick.

Jag tycker att mitt pris är skäligt men jag kanske har jättefel och priset är för högt. Har satt ut den för 117 000:-.

Tips och åsikter tar jag gärna.

Det fanns ju två till i Stockholm, båda med lägre mil och den ena med bara hälften av milen din har. Det var ju dock en automat. Jag tror inte det hjälper att din bil varit vinterkörd, även om det är "sparsamt". Det verkar vara skitsvårt att sälja bil just nu tyvärr, om man inte säljer en tio år gammal kombi till lågt pris. Men "onödiga" bilar, eller vi kan väl hellre säga entusiastbilar wink för över 50k är nog jävulusiskt svårt att bli av med om de inte är riktigt billiga och om det inte är en cabroilet.
Klart att Rally-Kalle 20 bast i Vetlanda kommer att skaffa sin EVO I eller gamla Skyline att busa med, men en bil för över 100k är det inte många Rally-Kalle som har råd med.

Tackar för ett bra svar.
Vart hittade du en med hälften av mina mil, jag såg ingen så vore bra att veta.

Jo det är verkligen svårt att sälja, och jag tycker också det är svårt att oprissätta. Men jag har insett att jag måste gå ner i pris.

ger min annons tillräckligt med information? Är det något sam saknas? Har jag tagit med något onödigt som kan tas bort?

5 650 Inlägg
1 maj 2012
Tenchi skrev:
Andromeda skrev:
Tenchi skrev:

Jag har jämfört med andra RX-8or på blocket och jag har haft min ute i 3 veckor nu utan att någon (förutom scammers) hört av sig.

Det finns två andra i stockholm som ligger ca 10k under min. Men min har gått kortare, har bättre utrusningen och är i mitt tycke i bättre skick.

Jag tycker att mitt pris är skäligt men jag kanske har jättefel och priset är för högt. Har satt ut den för 117 000:-.

Det fanns ju två till i Stockholm, båda med lägre mil och den ena med bara hälften av milen din har. Det var ju dock en automat. Jag tror inte det hjälper att din bil varit vinterkörd, även om det är "sparsamt". Det verkar vara skitsvårt att sälja bil just nu tyvärr, om man inte säljer en tio år gammal kombi till lågt pris. Men "onödiga" bilar, eller vi kan väl hellre säga entusiastbilar wink för över 50k är nog jävulusiskt svårt att bli av med om de inte är riktigt billiga och om det inte är en cabroilet.
Klart att Rally-Kalle 20 bast i Vetlanda kommer att skaffa sin EVO I eller gamla Skyline att busa med, men en bil för över 100k är det inte många Rally-Kalle som har råd med.

Tackar för ett bra svar.

Jo det är verkligen svårt att sälja, och jag tycker också det är svårt att oprissätta. Men jag har insett att jag måste gå ner i pris.

ger min annons tillräckligt med information? Är det något sam saknas? Har jag tagit med något onödigt som kan tas bort?

på dyrare bilar tror ja man kan tjäna en hel del på att byta in dom med tanke på privat intresset för dyra bilar värkar lågt men å andra sidan då måste man vilja ha en annan bil / lägga ut mer pengar för och få den oxå blir lite ond cirkel. men tror säkert du kan få mer på bil firma än privat

158 Inlägg
1 maj 2012
tjena tjena.

nån som kan uppskatta värdet på min bil?

det är en skoda felicia årsmodell 2000
rullat 12 xxx mil big_smile

3 437 Inlägg
1 maj 2012
rime skrev:
tjena tjena.

nån som kan uppskatta värdet på min bil?

det är en skoda felicia årsmodell 2000
rullat 12 xxx mil big_smile

Lite mer info ? tongue typ manuel/automat , färg , osv.

Tankare
185 Inlägg
1 maj 2012
Här kan man ju lägga in bilen.

Saab 900i aut -88

Den är helt orginal och motorn nyservad. Inga problem med 8v som många tänker sig och är vanligt. men det har varit åtgärdat tidigare i bilens liv.

Alla orginaldelar finns, även verktygslådan under hatthyllan finns med orginalverktygen och broshyrer.

Vad tror ni man kan få för den ?

Det sitter även nya sulor på den, Ms.

Tagz0o

Det heter starkare och inte högre! PUCKON

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 maj 2012
Tenchi skrev:
Andromeda skrev:
Tenchi skrev:

Tackar för ett bra svar.

Jag skrev ett jäkligt långt svar, men det verkar ha försvunnit. Kanske bröt någon regel, vad vet jag?

Kontentan var att annonsen såg bra ut, men att jag nog skulle lägga till fler bilder och bra bilder. Jag orkar i alla fall inte maila efter fler bilder. Det gäller att fånga folks intresse utan att de behöver söka information aktivt. Du kanske skulle ta bort ur annonsen att den är vinterkörd. Det är nog en rejäl nackdel, men det märker ju folk ändå när de ser vinterdäcken. Men det kanske kan få folk att inte bläddra vidare direkt.

Det finns i alla fall en hel billigare RX-8:or i landet mellan 5-7k mil och vill man ha en sådan är man nog beredd att åka längre än 5 mil. Och trots lägre pris har de legat flera veckor. Ville jag bli av med bilen snabbt skulle jag pröva att sätta ut den för 99k.

1 327 Inlägg
1 maj 2012
Tagz0o skrev:
Här kan man ju lägga in bilen.

Saab 900i aut -88

Den är helt orginal och motorn nyservad. Inga problem med 8v som många tänker sig och är vanligt. men det har varit åtgärdat tidigare i bilens liv.

Alla orginaldelar finns, även verktygslådan under hatthyllan finns med orginalverktygen och broshyrer.

Vad tror ni man kan få för den ?

Det sitter även nya sulor på den, Ms.

Tagz0o

Det är nog svårt att få mer än 5000 kr för den. En 900 med automat och 8 v motor är nog den sämsta kombinationen på saab 900. Törstigare Saab får man nog leta efter.

Dahlgren
450 Inlägg
1 maj 2012
Vad tror ni jag kan få för denna?

https://www1.garaget.org/archive/134/133378/259772/259772-2691992.jpg

s60 2.4T Autotech steg 4
15000mil
01a
mer bilder finns. och massor av information om ni går in på min bils sida!
Senast redigerat av A-Dahlgren (1 maj 2012)

Forummoderator
18 319 Inlägg
1 maj 2012
A-Dahlgren skrev:

http://www1.garaget.org/archive/134/133378/259772/259772-2691992.jpg

s60 2.4T Autotech steg 4
15000mil
01a

Säg det men med tanke på hur den ser ut skulle jag säga: Mycket Svårsåld.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

15 Inlägg
1 maj 2012
Vad tror ni om min? smile

Mercedes-Benz CLK 320 -99, automat.
15 100 mil.
Helskinn, elstolar, navi, PDC, osv, all tänkbar utrustning.
Helt rostfri.
Äkta 18" Monoblock AMG fälgar med sprillans nya däck.
Bes utan anm och naturligtvis nyskattad..

https://www1.garaget.org/archive/176/175919/283190/283190-2717996.jpg

Mvh Victor

Forummoderator
18 319 Inlägg
1 maj 2012
VictoRR skrev:
Vad tror ni om min? smile

Mercedes-Benz CLK 320 -99, automat.
15 100 mil.
Helskinn, elstolar, navi, PDC, osv, all tänkbar utrustning.
Helt rostfri.
Äkta 18" Monoblock AMG fälgar med sprillans nya däck.
Bes utan anm och naturligtvis nyskattad..

http://www1.garaget.org/archive/176/175919/283190/283190-2717996.jpg

Mvh Victor

En granne har försökt sälja sin CLK kompressor -99 ett tag nu. Även den i toppskick med låga mil. Inte ens 29500:- har lockat några köpare... Märkligt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 283 Inlägg
1 maj 2012
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136928/136928-fd206ac60530161d3c155b02bcb82bf8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136928/136928-73b15e793dcef3bf2a71ab0f5fcb9392.jpg

Nissan 200SX -92
Inget speciellt gjort med den, sänkt med fjädrar runt annars original.
23 000 mil, import.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
1 maj 2012
25-30

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

2 415 Inlägg
1 maj 2012
vad tror ni jag skulle få för en relativt nybesiktad volvo 740 gl automat, 89a.
(skriv gärna vad ni tror?) får jag 2000 tror ni?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

5 650 Inlägg
1 maj 2012
A-Dahlgren skrev:

http://www1.garaget.org/archive/134/133378/259772/259772-2691992.jpg

s60 2.4T Autotech steg 4
15000mil
01a

50-70 kanske?

typ de just den modellen ligger på i pris sen att du lagt ner flera gånger bilens värde är ditt blåskonto

1 283 Inlägg
1 maj 2012
Tryck_o_pys skrev:

Beror mycket på skick, men 2000 ska ju klart vara möjligt tongue

2 415 Inlägg
1 maj 2012
Vita_Vargen skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Beror mycket på skick, men 2000 ska ju klart vara möjligt tongue

ingen direkt rost under. 1 skärm rostskadad med hål. hål i varje hjulhus in mot bakluckan och kupe. men inte förligt för den som har ork smile den rullar ju endå 1 år till tongue skall sälja pga köpa nyare bil.

vad tror ni jag skulle eventuellt kunna få för en rostfri 960? helt orginal. 3,0L 6a automat. helskininredning elhissar taklucka el..  smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Sök