5496
Sök

Högre turbovissel saab 9000 2,3

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Tja funderar bara på en sak kan man få så turbon visslar lite mer tongue har ju hört filmer på bilar med 900 hk ladda på så det tjuter som satan, nu fattar jag ju att jag aldrig kommer få det att låta så men kan man göra så det kanske visslar lite mer tongue ???

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
3 mars 2010
Ett öppet filter gör mycket för ljudet. Nu är jag inte säker men jag TROR att du kan vända på din dumpventil för mer dumpljud. Rätta mig gärna om jag har fel någon.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Motborgare
1 099 Inlägg
3 mars 2010
saab_tompa skrev:
Tja funderar bara på en sak kan man få så turbon visslar lite mer tongue har ju hört filmer på bilar med 900 hk ladda på så det tjuter som satan, nu fattar jag ju att jag aldrig kommer få det att låta så men kan man göra så det kanske visslar lite mer tongue ???

Du sampla lite turbovissel och montera högtalare under huven. Skall man fejka, så kan man väl göra det rejält? smile

-- K

500 Inlägg
3 mars 2010
Eller hälla i en näve grus i turbon. Då visslar den garanterat.

727 Inlägg
3 mars 2010
fimpa avgaset direkt före katalysatorn...

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
asså seriöst?? denna sidan finns fan folk som beter sej som om dom fortfarande suger tumme??
vrf kan ni inte på ett snyggt o fint sätt seja att det funkar inte om du inte Trimmar din bil o höjer laddet. men nej då då e det sånna töntar som måste sitta o tro att dom e sjukt mycket bättre än andra och mobba dom för det???
det måste ju kännas bra?
ta tex Nocturnal han föddes ju med all kunskap i världen???
klart som fan att jag fattar att om jag häller i grus så skadas bilen!!!
sluta bara me alla skit komentarer ge mej komentarer på det jag undrar ist !!!!

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Frayze skrev:
fimpa avgaset direkt före katalysatorn...

hur menar du??tongue ska jag ta bort avgassytemet??tongue

727 Inlägg
3 mars 2010
Ja! eller kör raka rör med liten slutburk efter katen så får du lite mer turbovissel. och höja laddet givetvis!

jag har gjort ett annorlunda bygge på min bil där du GARANTERAT får turbovissel, har turbon längst bak på bilen, så här låter min... gissa hur det låter när man trycker på!

http://www.garaget.org/video/cs9njncrvscw

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
haha tuft big_smile lät ju sjukt skönt tongue tack för tipset tongue raka rör blir det wink

500 Inlägg
4 mars 2010
Om du vill ha seriös svar får du nog börja med att förklara vilket ljud du är ute efter.
En visslande turbo, mycket turboljud eller mkt avgasljud?
En turbo som "visslar" är inte frisk då "visslandet" tyder på dåliga lager.
Mer turboljud får du genom att montera öppet filter, grövre avgas och steg 3 chippa den. Men inte ens då går den att jämföra med ett 900hk-monster med herrejössesturbo.
Mkt avgasljud får du med raka rör (låter som en 240-räser)

Sök