3039
Sök

B230ft spikar

52 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#1
Hejsan

Har lite problem med att min bil spikar för mig. Vad ska jag göra åt de?


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
4 mars 2010
#2
å motorspecen är ?
kör du på 95 eller 98 oktan ?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

040 RedLine
1 219 Inlägg
4 mars 2010
#3
Brukar man inte säga att man ska höja oktanhalten och sänka laddet?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Whatever :)
1 652 Inlägg
4 mars 2010
#4
hmm enligt din spec så bör ju bilen gå på 98 oktan.. men testa med att sänk laddet typ 0.2-3 och kör med 98... hade själv detta problem med min.. men visste inte om att den skulle gå på 98 efter chip byte.. nu går de hur bra som hellst

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

52 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#5
turboforssen skrev:
å motorspecen är ?
kör du på 95 eller 98 oktan ?

Jag kör på 95 oktan nu.


52 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#6
BrajjAxx skrev:
Brukar man inte säga att man ska höja oktanhalten och sänka laddet?

Men jag vill ju ha mkt ladd.


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 mars 2010
#7
vid vilket ladd spikar den? original soppapump?isf byt, sen kör 98 OKTAN annars kommer den spika sönder för dej.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 Inlägg
4 mars 2010
#8
Varan skrev:
BrajjAxx skrev:
Brukar man inte säga att man ska höja oktanhalten och sänka laddet?

Men jag vill ju ha mkt ladd.

mycke ladd å den spikar sönder. eller sänkt ladd 0,2-0,3bar å motorn mår mycke bättre? hade själv sänkt laddet för att skona motorn.

4 mars 2010
#9
min spikade me innan vid 1,8 bars laddtryck för hade ladd på nästan 2 bar för de hade gått hål på min ena slang till pysventilen, sen satte jag dit en sillikonslang till de öppnafiltret för har fått höra de av många att ett öppetluftfilter ska sitta 30cm ifrån luftmassemätaren tongue men jag har ladd på 1,2 bar UTAN ATT DEN SPIKAR wink och jag kör på 95 oktan
Senast redigerat av volvo_940R (4 mars 2010)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 mars 2010
#10
volvo_940R skrev:
min spikade me innan vid 1,8 bars laddtryck för hade ladd på nästan 2 bar för de hade gått hål på min ena slang till pysventilen, sen satte jag dit en sillikonslang till de öppnafiltret för har fått höra de av många att ett öppetluftfilter ska sitta 30cm ifrån luftmassemätaren tongue men jag har ladd på 1,2 bar UTAN ATT DEN SPIKAR wink och jag kör på 95 oktan

kör du spikavlyssning då eller? måste bara fråga, om man slänger ut fleraflera tusen på sin motor, varför snåla på 95 och spara 30 öre/liter och riskera motorras?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

4 mars 2010
#11
NITROUS skrev:
volvo_940R skrev:
min spikade me innan vid 1,8 bars laddtryck för hade ladd på nästan 2 bar för de hade gått hål på min ena slang till pysventilen, sen satte jag dit en sillikonslang till de öppnafiltret för har fått höra de av många att ett öppetluftfilter ska sitta 30cm ifrån luftmassemätaren tongue men jag har ladd på 1,2 bar UTAN ATT DEN SPIKAR wink och jag kör på 95 oktan

kör du spikavlyssning då eller? måste bara fråga, om man slänger ut fleraflera tusen på sin motor, varför snåla på 95 och spara 30 öre/liter och riskera motorras?

man märeker ju rätt fort när den börjar spika, och ja de är sant har inte tänkt så mycke på att de gör så stor skillnad att köra på 98 ist för 95 tongue

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 mars 2010
#12
volvo_940R skrev:
NITROUS skrev:
volvo_940R skrev:
min spikade me innan vid 1,8 bars laddtryck för hade ladd på nästan 2 bar för de hade gått hål på min ena slang till pysventilen, sen satte jag dit en sillikonslang till de öppnafiltret för har fått höra de av många att ett öppetluftfilter ska sitta 30cm ifrån luftmassemätaren tongue men jag har ladd på 1,2 bar UTAN ATT DEN SPIKAR wink och jag kör på 95 oktan

kör du spikavlyssning då eller? måste bara fråga, om man slänger ut fleraflera tusen på sin motor, varför snåla på 95 och spara 30 öre/liter och riskera motorras?

man märeker ju rätt fort när den börjar spika, och ja de är sant har inte tänkt så mycke på att de gör så stor skillnad att köra på 98 ist för 95 tongue

det är inte alls säkert att du märker om den börjar spika förrän det är för sent.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

16 Inlägg
4 mars 2010
#13
akta så det inte blir som med min gamla motor carl, kolvarna var ju inte fina när dom hade spikat sönder smile


52 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#14
Nejag har sänkt laddet nu för att inte förstöra motorn och hitttade gamla kvitton på min bil och det chipet som förra ägaren har satt i ska man köra på 98 oktan med.

A jag kör med original pump. Kom på de själv innan oxå så ska köpa en bosch 044 pump.

Körde på runt 1.6 i ladd när den spikade.


342 Inlägg
4 mars 2010
#15
va glad att du kan köra över1bar i ladd min spilar redan vid 0,9 med chip ,,,


2 665 Inlägg
4 mars 2010
#16
Att den spikar beror väl på att tändkurvan inte är anpassad för laddet.

Låter kul när du säger att du vill ha mycket ladd.

Ska du berätta det för dina volvopolare vid korvmojen!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

52 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
#17
Rickard-v skrev:
Att den spikar beror väl på att tändkurvan inte är anpassad för laddet.

Låter kul när du säger att du vill ha mycket ladd.

Ska du berätta det för dina volvopolare vid korvmojen!

Ne jag ska berätta de för din mamma jävla wolksvagen tönt.

Förresten häftiga fläktreglage du har satt i din häftiga golf. Kolfiber. Den måste gå som ett skott!


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 mars 2010
#18
Varan skrev:
Rickard-v skrev:
Att den spikar beror väl på att tändkurvan inte är anpassad för laddet.

Låter kul när du säger att du vill ha mycket ladd.

Ska du berätta det för dina volvopolare vid korvmojen!

Ne jag ska berätta de för din mamma jävla wolksvagen tönt.

Förresten häftiga fläktreglage du har satt i din häftiga golf. Kolfiber. Den måste gå som ett skott!

dumt å chilla lite

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 mars 2010
#19
vad har du för turbo ?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

52 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
#20
turboforssen skrev:
vad har du för turbo ?

Vet inte vad moddelen heter.



Sök